Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Värsta röstskådespelarvalen

Startat av MOA, 30 augusti 2020 kl. 19:51:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Anders skrivet 19 juli 2022 kl. 16:20:57
Håller med. Enligt min åsikt är Sun Studios dubbning av TMNT i sin helhet fruktansvärd, men rollplaceringen av Nina som Krang sticker ut i detta avseende. Krang ska ju vara en stridslysten diktator från en annan dimension, och är dessutom en manlig karaktär. Nina får honom att låta mer som en alkoholiserad medelålders morsa som inte orkar hålla reda på sina småbarn. Sedan är det den där överdrivna stockholmskan på det.


Den var nog extremt billig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

#91
Citat från: gstone skrivet 19 juli 2022 kl. 16:23:42
Den var nog extremt billig.
Det var den också. Sedan var inte Nina Gunke särskilt lyckad som April heller, hon lät för gammal och med väldigt bristfällig inlevelse (något som jag själv anmärker på i just de flesta roller hon fått).

Men det är fortfarande långt ifrån hur malplacerad hon var som Krang.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Anders

Sedan måste jag även nämna Staffan Hallerstam som He-Man. Hallerstam är en underbar röstskådespelare med en massa meriter när det gäller utmärkta roller, men han passade inte alls som He-Man. Han lät alldeles för pojkaktig för att göra rösten till en maskulin superhjälte. Det märks att han försökte basa till rösten litet extra i julspecialen för att få rösten att låta litet mer maskulin, men det lät inte speciellt övertygande. Karaktären bör dessutom ha en naturlig bas.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

Älskar Staffan Hallesrstams röst, den har lämnat stora avtryck i mitt hjärta.

Men med det sagt, så är Staffan Hallerstams insats som Megatron inte särskilt lyckad, då han är ungefär lika intimiderande som en kattunge nyss fått tänder.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Fred

Staffan Hallerstam i vissa avsnitt av Fievel's American Tails. Han använder sin vanliga röst och låter på tok för gammal.

MOA

Men oj va de blev mycket kritik mot Staffan Hallerstam,hade ingen aning om att han va ett dåligt VA val

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 19 juli 2022 kl. 21:12:12
Men oj va de blev mycket kritik mot Staffan Hallerstam,hade ingen aning om att han va ett dåligt VA val
Även de bästa skådespelarna kan få roller som de inte passar till alls.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 19 juli 2022 kl. 21:17:47
Även de bästa skådespelarna kan få roller som de inte passar till alls.

Tyvärr ja, t.o.m. gamla goda Hans Lindgren som verkligen inte passade som Kalle Anka...

jimstrom

Här är en till, Åke Lindström som valfri kvinnlig karaktär, hans röst passar verkligen inte på kvinnor. :D
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 19 juli 2022 kl. 22:02:42
Här är en till, Åke Lindström som valfri kvinnlig karaktär, hans röst passar verkligen inte på kvinnor. :D

I vilken produktion har han spelat kvinnor?

jimstrom

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2022 kl. 21:20:12
Tyvärr ja, t.o.m. gamla goda Hans Lindgren som verkligen inte passade som Kalle Anka...

Det kan man ha delade uppfattingar om.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#102
Citat från: gstone skrivet 19 juli 2022 kl. 23:03:56
Det kan man ha delade uppfattingar om.
Inte i sådana här och extrem fall. Det finns väl ingen som kan påstå att han låter som Kalle Anka i alla fall.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2022 kl. 23:07:38
Nej det kan man inte, inte i sådana här och extrem fall. Det finns väl ingen som kan påstå att han låter som Kalle Anka i alla fall.

Jo, men man kan tycka att han passar ändå.

Själv tycker jag dock inte det.

Kom på en till casting jag inte är överrens med, och det är Beatrice Järås som Daphne. Hon har något för mörk röst och låter aningen för gammal. Louise Raeder som Velma är inte heller särskilt lyckad, men i alla fall bättre än Beatrice Järås som Daphne. Jag tror att det blivit bättre om Beatrice och Louise bytt roller med varandra i den dubbningen.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

jimstrom

Bosse Bergstrand som Michelangelo i Mediadubbs TMHT, han gör en helt okay insats, men det som retar gallfeber på mig är att Steve Kratz som har den perfekta Surfer dude rösten är bortslösad på Bern Thompson och Vernon Felton.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)