Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Musse Piggs Underbara Värld (Disney+)

Startat av Disneyfantasten, 23 december 2020 kl. 17:29:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag hörde av Steffan Rudvall att Ursula spelas av Charlotte Ardai Jennefors i Musse Piggs Underbara Värld, det får mig att misstänka att där förekommer en samling Disney-karaktärer (som med Hos Musse)...

Vilka är resten av rösterna där?  :)

Man kan på goda grunder anta att Anders Öjebo i vanlig ordning spelas Musse Pigg...

Steffan Rudvall

#1
Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 december 2020 kl. 17:29:49
Jag hörde av Steffan Rudvall att Ursula spelas av Charlotte Ardai Jennefors i Musse Piggs Underbara Värld, det får mig att misstänka att där förekommer en samling Disney-karaktärer (som med Hos Musse)...

Vilka är resten av rösterna där?  :)

Man kan på goda grunder anta att Anders Öjebo i vanlig ordning spelas Musse Pigg...
Det är inte som i Hos Musse det är tecknade kortfilmer i samma stil som de från 2013 de dyker dock upp små gästroller då och då.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 december 2020 kl. 17:34:27
Det är inte som i Hos Musse det är tecknade kortfilmer i samma stil som de från 2013 de dyker dock upp små gästroller då och då.

Vilka är då resten av rösterna?

Det låter då som att serien är i ungefär samma klass som 2013-års TV-serie, som visserligen är underhållande, men som inte har alltför snygg animation...

Steffan Rudvall

#3
Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 december 2020 kl. 17:38:17
Vilka är då resten av rösterna?

Det låter då som att serien är i ungefär samma klass som 2013-års TV-serie, som visserligen är underhållande, men som inte har alltför snygg animation...
Musse Pigg, Mimmi Pigg, Kalle Anka, Kajsa Anka och Långben har sina vanliga röster dock spelar Jan Åström Petter i alla fall i det första avsnittet.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 december 2020 kl. 17:40:02
Musse Pigg, Mimmi Pigg, Kalle Anka och Långben har sina vanliga röster dock spelar Jan Åström Petter i alla fall i det första avsnittet.

Det låter som att min idé blivit verklighet angående Petter...

Vilka spelar de övriga gästrollerna? (utöver Ursula)

Steffan Rudvall

#5
Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 december 2020 kl. 17:47:28
Det låter som att min idé blivit verklighet angående Petter...

Vilka spelar de övriga gästrollerna? (utöver Ursula)
Vad är det för idé du hade om Petter?

Den stora stygga vargen i det här fallet Den stora snälla vargen spelas av Jan Åström.

Ludwig von Anka spelas av Daniel Goldmann som vanligt.

Mortimer spelas av Johan Hedenberg.

Klarabella spelas av Charlotte Ardai Jennefors.

Serien består av tio kortfilmer i samma stil som de från 2013.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 december 2020 kl. 17:55:45
Vad är det för idé du hade om Petter?

Den stora stygga vargen i det här fallet Den stora snälla vargen spelas av Jan Åström.

Ludwig von Anka spelas av Daniel Goldmann som vanligt.

Mortimer spelas av Johan Hedenberg.

Klarabella spelas av Charlotte Ardai Jennefors.

Serien består av tio kortfilmer i samma stil som de från 2013.

Jag har tänkt mig att Jan Åström hade passat som Petter...

Fast varken Ludwig Von Anka, Mortimer eller Klarabella är väl att klassas som "gästkaraktärer" då de redan är med i Musse Piggs Universum, samma med Stora Stygga Vargen...

Vem spelar Kajsa här?

Jag menade mer som vanligtvis inte förekommer i Musse Piggs Universum eftersom Ursula förekommer i denna!

Är denna serie nu förresten?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 december 2020 kl. 18:09:56
Jag har tänkt mig att Jan Åström hade passat som Petter...

Fast varken Ludwig Von Anka, Mortimer eller Klarabella är väl att klassas som "gästkaraktärer" då de redan är med i Musse Piggs Universum, samma med Stora Stygga Vargen...

Vem spelar Kajsa här?

Jag menade mer som vanligtvis inte förekommer i Musse Piggs Universum eftersom Ursula förekommer i denna!

Är denna serie nu förresten?
Serien är från i år. De är gästroller eftersom att de bara är med i ett avsnitt var det är bara Ursula som inte kommer från Musse Pigg universumet. Anna Engh spelar självklart Kajsa.


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 23 december 2020 kl. 18:32:25
Hur många avsnitt finns de?
Om du läste ämnet innan du kommenterade så skulle du veta att serien består av tio kortfilmer.

Disneyfantasten

Läste idag på Disney Wiki att döljande karaktärer medverkar;

- Onda Drottningen (som "Häxan") ur "Snövit och De Sju Dvärgarna"

- Merlin ur "Svärdet i Stenen"

- Gudmodern ur "Askungen"

- Blå Fen och Benjamin Syrsa ur "Pinocchio"

- Vesslorna ur "Det Susar i Säven"

- Papegojan ur kortfilmen "Mickey's Parrot"

Vilka spelar dessa karaktärer i denna serie?

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 september 2021 kl. 19:01:49
Läste idag på Disney Wiki att döljande karaktärer medverkar;

- Onda Drottningen (som "Häxan") ur "Snövit och De Sju Dvärgarna"

- Merlin ur "Svärdet i Stenen"

- Gudmodern ur "Askungen"

- Blå Fen och Benjamin Syrsa ur "Pinocchio"

- Vesslorna ur "Det Susar i Säven"

- Papegojan ur kortfilmen "Mickey's Parrot"

Vilka spelar dessa karaktärer i denna serie?

Någon som vet?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 september 2021 kl. 19:01:49
Läste idag på Disney Wiki att döljande karaktärer medverkar;

- Onda Drottningen (som "Häxan") ur "Snövit och De Sju Dvärgarna"

- Merlin ur "Svärdet i Stenen"

- Gudmodern ur "Askungen"

- Blå Fen och Benjamin Syrsa ur "Pinocchio"

- Vesslorna ur "Det Susar i Säven"

- Papegojan ur kortfilmen "Mickey's Parrot"

Vilka spelar dessa karaktärer i denna serie?

Har hört att Grey DeLisle gör Blå fén och Gudmodern i original. Men kan ta en titt på den svenska dubbningen någon dag.  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  7 september 2021 kl. 21:39:18
Har hört att Grey DeLisle gör Blå fén och Gudmodern i original. Men kan ta en titt på den svenska dubbningen någon dag.  :)

Jo, jag menade faktiskt karaktärernas svenska röster!

Daniel Hofverberg

Tyvärr lyckas jag inte att komma åt de utsatta dubbcreditsen på den här serien, då de bara visas som miniatyrbild som inte går att förstora upp. :(

Jag ska fortsätta försöka, och gör allt jag kan för att kunna skriva av alla dubbcredits. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 september 2021 kl. 19:01:49
Läste idag på Disney Wiki att döljande karaktärer medverkar;

- Onda Drottningen (som "Häxan") ur "Snövit och De Sju Dvärgarna"

- Merlin ur "Svärdet i Stenen"

- Gudmodern ur "Askungen"

- Blå Fen och Benjamin Syrsa ur "Pinocchio"

- Vesslorna ur "Det Susar i Säven"

- Papegojan ur kortfilmen "Mickey's Parrot"

Vilka spelar dessa karaktärer i denna serie?
Taget från dubbcreditsen:
Elaka häxan - Kajsa Ernst
Merlin - Calle Carlswärd
Goda fén - Sharon Dyall
Blå älva (förmodar att det innebär Blå Fén) - Jasmine Wigartz
Benjamin Syrsa - Jan Modin

Papegojan kan jag tyvärr inte svara på, för till just det avsnittet/kortfilmen har Disney+ klantat sig och satt dit samma dubbcredits som för avsnittet innan. Jag känner heller inte igen rösten på rak arm. :(

Några vesslor har jag inte sett till, och några sådana har heller inte stått utsatt i dubbcreditsen - dock är det ett avsnitt som har felaktiga dubbcredits, och minst ett till avsnitt som har ofullständiga dubbcredits där flera rollfigurer saknas. Vilket avsnitt ska de medverka i?

Jag kan tillägga att jag misstänker att Snövit ligger i M&E-spåret, då hon bara sjunger/nynnar och inte har någon dialog.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 december 2020 kl. 18:35:45
Om du läste ämnet innan du kommenterade så skulle du veta att serien består av tio kortfilmer.
Det stämde säkert när du skrev det, men nuförtiden finns det 20 kortfilmer i serien. :)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 september 2021 kl. 22:40:10
Tyvärr lyckas jag inte att komma åt de utsatta dubbcreditsen på den här serien, då de bara visas som miniatyrbild som inte går att förstora upp. :(

Jag ska fortsätta försöka, och gör allt jag kan för att kunna skriva av alla dubbcredits. :)

Jag förmodar att du lyckades lösa problemet med att läsa dubbcreditsen eftersom du har skrivit av några av dem?

Annars kan jag säga att jag har sett samma problem. När sluttexterna gick ner i miniatyrbild gick det i vissa fall inte att klicka upp dem till full storlek igen. I stället avslutades avsnittet helt när jag klickade på miniatyrbilden.

Jag lyckades kringgå problemet dels genom att ställa skärmupplösningen på 1920x1080, dels genom att klicka upp videon till fullskärm innan den gick ner i miniatyrbild. Efter den ändringen fungerade det normalt när jag klickade på miniatyrbilden.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 september 2021 kl. 02:00:31
Taget från dubbcreditsen:
Elaka häxan - Kajsa Ernst
Merlin - Calle Carlswärd
Goda fén - Sharon Dyall
Blå älva (förmodar att det innebär Blå Fén) - Jasmine Wigartz
Benjamin Syrsa - Jan Modin

Papegojan kan jag tyvärr inte svara på, för till just det avsnittet/kortfilmen har Disney+ klantat sig och satt dit samma dubbcredits som för avsnittet innan. Jag känner heller inte igen rösten på rak arm. :(

Några vesslor har jag inte sett till, och några sådana har heller inte stått utsatt i dubbcreditsen - dock är det ett avsnitt som har felaktiga dubbcredits, och minst ett till avsnitt som har ofullständiga dubbcredits där flera rollfigurer saknas. Vilket avsnitt ska de medverka i?

Jag kan tillägga att jag misstänker att Snövit ligger i M&E-spåret, då hon bara sjunger/nynnar och inte har någon dialog.
Det stämde säkert när du skrev det, men nuförtiden finns det 20 kortfilmer i serien. :)

www.disney.fandom.com/wiki/The_Wonderful_World_of_Mickey_Mouse

Jag har för mig att Kajsa Ernst är en kändis, namnet låter iallafall bekant, när jag söker upp henne i Svenska röster & credits så får jag bara fram två dubbningar, däribland den universalt hatade ökända Emoji Filmen, tyvärr har jag ingen koll på hur hon låter...

Merlin har alltså samma röst som i Disney Infinity, jag minns inte om någon någonsin fixade ljudklipp med denna insats och är därför osäker på om jag hört den...

Gudmodern har alltså samma röst som varianten i 2015-års spelfilm, snacka om slump, även om det är en helt annan karaktär (liksom nästan alla andra karaktärer i de flesta av Disneys live-action nyinspelningar), undrar hur Sharon tolkar Gudmodern här...

Va! Jasmine Wigartz tillbaka som Blå Fen! Vilken trevlig överraskning, hon har väl inte medverkat i några dubbningar sedan 2003 har jag för mig?

Jan Modin alltså fortfarande kvar som Benjamin Syrsa, det var trevligt att höra, om jag minns rätt så var han även med i bonusmaterialet på 2009-års DVD-utgåva...

Jaså, är Snövit också med i den, det stod där inget om, men det är jättesynd att prinsessan inte har några repliker alls i avsnittet där hon medverkar... (vilket det nu kan vara)

Daniel Hofverberg

#18
Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 september 2021 kl. 03:09:46
Jag förmodar att du lyckades lösa problemet med att läsa dubbcreditsen eftersom du har skrivit av några av dem?

Annars kan jag säga att jag har sett samma problem. När sluttexterna gick ner i miniatyrbild gick det i vissa fall inte att klicka upp dem till full storlek igen. I stället avslutades avsnittet helt när jag klickade på miniatyrbilden.

Jag lyckades kringgå problemet dels genom att ställa skärmupplösningen på 1920x1080, dels genom att klicka upp videon till fullskärm innan den gick ner i miniatyrbild. Efter den ändringen fungerade det normalt när jag klickade på miniatyrbilden.
Nej, jag gick omvägen via mobilappen och skrev av alla dubbcredits från mobilskärmen på datorn - i mobil fungerar det, men inte på datorn... :(

Men tack för tipset, ska testa det :)

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 september 2021 kl. 07:27:51
Jaså, är Snövit också med i den, det stod där inget om, men det är jättesynd att prinsessan inte har några repliker alls i avsnittet där hon medverkar... (vilket det nu kan vara)
Det är avsnitt 19 - Once Upon an Apple.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 september 2021 kl. 07:27:51
Jan Modin alltså fortfarande kvar som Benjamin Syrsa, det var trevligt att höra, om jag minns rätt så var han även med i bonusmaterialet på 2009-års DVD-utgåva...
Jag tror att Benjamin Syrsa är en sådan rollfigur som måste godkännas av Disney i USA, hur små roller han än har, och jag misstänker att ingen annan än Jan Modin är godkänd som Benjamin Syrsa i Sverige i dagsläget. Det vore omständligt och tidsödande att försöka få en ny skådespelare godkänd för en sådan liten roll i ett enda avsnitt, så utifrån de omständigheterna lär man nog försöka hålla sig till Jan Modin i alla sammanhang så långt det är möjligt.

Det lär väl vara först om Benjamin Syrsa förekommer i någon långfilm som det kan vara realistiskt att försöka ordna en ny röst; alternativt om Jan Modin är omöjlig att få med (exempelvis längre tids sjukskrivning eller frånvaro, så att man inte kan invänta honom).

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 september 2021 kl. 07:27:51
Jag har för mig att Kajsa Ernst är en kändis, namnet låter iallafall bekant, när jag söker upp henne i Svenska röster & credits så får jag bara fram två dubbningar, däribland den universalt hatade ökända Emoji Filmen, tyvärr har jag ingen koll på hur hon låter...
Kajsa Ernst är en ganska känd svensk skådespelerska, för närvarande 59 år, ursprungligen från Göteborg men numera bosatt i Stockholm. Har varit med i en hel del svenska filmer och TV-serier, plus ett flertal teaterpjäser:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kajsa_Ernst

Däremot är det som sagt bara i undantagsfall hon medverkar i dubbningar, gissningsvis främst för att dryga ut inkomsten när hon har ont om andra uppdrag - trots allt är ju de flesta skådespelare frilansare, och då måste man ju på något sätt se till att tjäna tillräckligt för att klara sig även om man inte har uppdrag på ett tag; och då är dubbning ett smidigt sätt att tjäna extra pengar (som dessutom alltid är på dagtid, och därför inte riskerar att krocka med teatrar).

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 september 2021 kl. 12:31:35
Jag tror att Benjamin Syrsa är en sådan rollfigur som måste godkännas av Disney i USA, hur små roller han än har, och jag misstänker att ingen annan än Jan Modin är godkänd som Benjamin Syrsa i Sverige i dagsläget. Det vore omständligt och tidsödande att försöka få en ny skådespelare godkänd för en sådan liten roll i ett enda avsnitt, så utifrån de omständigheterna lär man nog försöka hålla sig till Jan Modin i alla sammanhang så långt det är möjligt.

Det lär väl vara först om Benjamin Syrsa förekommer i någon långfilm som det kan vara realistiskt att försöka ordna en ny röst; alternativt om Jan Modin är omöjlig att få med (exempelvis längre tids sjukskrivning eller frånvaro, så att man inte kan invänta honom).

I Pank och Fågelfri spelas Benjamin Syrsa av Stefan Berglund i den omdubbade delen.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 september 2021 kl. 12:37:44
I Pank och Fågelfri spelas Benjamin Syrsa av Stefan Berglund i den omdubbade delen.

Jag misstänker att Jan Modin vid det laget antagligen hade så stort förhinder att han helt enkelt inte hade tid överhuvudtaget och att det var därför som Stefan Berglund fick hoppa in istället, om hela Pank och Fågelfri hade dubbats om hade de antagligen anlitat Jan Modin för rollen...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 september 2021 kl. 12:40:12
Jag misstänker att Jan Modin vid det laget antagligen hade så stort förhinder att han helt enkelt inte hade tid överhuvudtaget och att det var därför som Stefan Berglund fick hoppa in istället, om hela Pank och Fågelfri hade dubbats om hade de antagligen anlitat Jan Modin för rollen...
Jag tror snarare att man ville använda Torsten Winge även där men de lyckades inte...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 september 2021 kl. 12:43:26
Jag tror snarare att man ville använda Torsten Winge även där men de lyckades inte...

Det är fullt möjligt att så också kan ha varit fallet, tyvärr var ju Torsten Winge död sedan länge och även om han vid tidpunkten hade levt är det inte säkert att han hade kunnat göra rollen i och med att han säkerligen hade varit såpass gammal då...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 september 2021 kl. 12:49:45
Det är fullt möjligt att så också kan ha varit fallet, tyvärr var ju Torsten Winge död sedan länge och även om han vid tidpunkten hade levt är det inte säkert att han hade kunnat göra rollen i och med att han säkerligen hade varit såpass gammal då...
Jag menar att man kanske försökte klippa in hans repliker från originaldubbningen

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 september 2021 kl. 13:30:10
Jag menar att man kanske försökte klippa in hans repliker från originaldubbningen

Det kan nog ha varit lite knepigt att dubba om vissa repliker men behålla vissa...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 september 2021 kl. 12:31:35
Det är avsnitt 19 - Once Upon an Apple.

Kollade just upp avsnittet på Disney Wiki och i samma avsnitt medverkar även Skogsdjuren och de två Gamarna ur samma film som Snövit och Häxan, dessutom medverkar även Askungen, Filurkatten (ur "Alice i Underlandet"), samt Herr Padda (ur "Det Susar i Säven"), men precis som Snövit så har tyvärr varken Askungen, Filurkatten eller Herr Padda några repliker överhuvudtaget att döma av texten på Disney Wiki...

Andra karaktärer som framträder i avsnitt av TV-serien utan att tala inkluderar Yen Sid ur "Fantasia", Odjuret ur "Skönheten och Odjuret", Dumbo, Timothy Mus, Madame Mim ur "Svärdet i Stenen", Lady Kluck, Alan-i-Dalen, Änkan Kanin, Hoppsan, Broder Tuck, Otto och Sir Väs ur "Robin Hood", Tiger ur "Nalle Puh", Blunder ur "Den Lilla Sjöjungfrun", Glader ur "Snövit och De Sju Dvärgarna", Flora, Fina & Magdalena ur "Törnrosa"...

Och så en sak till jag glömde säga förut, karaktärerna The Lonesome Ghosts förekommer också i serien, undrar vilka som spelar dessa...

Om karaktärerna som inte talar skulle medverka i eventuella framtida avsnitt igen hoppas jag att de talar...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 september 2021 kl. 12:43:26
Jag tror snarare att man ville använda Torsten Winge även där men de lyckades inte...
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 september 2021 kl. 13:30:10
Jag menar att man kanske försökte klippa in hans repliker från originaldubbningen
Det tror jag också, så därför misstänker jag att man i det specialfallet inte behövde godkänna Benjamin Syrsas röst - gissningsvis fick KM Studio fria händer att snabbt ordna första bästa röst, då det blev för ont om tid när Disney väl insåg att det inte var möjligt att klippa in Torsten Winges inspelning just där. Annars hade man med största säkerhet anlitat Jan Modin för rollen, och det är ju knappast en tillfällighet att Stefan Berglund var anställd på KM Studio vid tillfället.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 september 2021 kl. 17:21:56
Vem är berättaren i Sago avsittet ?
Om du syftar på Den tappre lille väpnaren, så undrar jag också det - tyvärr är dubbcreditsen på det avsnittet ofullständigt, och hoppar över just den kvinnliga berättarrösten. :(

Därutöver har som sagt En helt vanlig dejt helt felaktiga credits (credits för Den tappre lille väpnaren visas istället för de rätta dubbcreditsen), och Snabbvisit i mataffären har ofullständiga dubbcredits där bara Musse, Mimmi, Långben, Kalle och Kajsa crediteras; trots att fler rollfigurer än så förekommer. I alla tre fallen verkar de norska dubbcreditsen vara fullständiga, så det är bara de svenska som de har misslyckats med. :(

De flesta andra avsnitt ser ut att ha någorlunda kompletta dubbcredits utsatta, förutom att speakerrösten som läser upp seriens och kortfilmernas titlar i början i många fall inte har crediterats - men såvitt jag kan bedöma är det Andreas Nilsson som är speakerröst för alla avsnitt.


Intressant att notera är att vid tre av avsnitten uppger menyerna/gränssnittet på Disney+ helt andra svenska avsnittstitlar än de som både speakerrösten läser upp och som den svenska textningen skriver ut. Vid de resterande 17 avsnitten är det samma titel på alla tre ställen (gränssnittet, textning och speakerröst i dubbning).

Disneyfantasten

Jag kom att tänka på en sak; ven dubbar Magiska Spegeln i denna?

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2022 kl. 19:27:55Jag kom att tänka på en sak; ven dubbar Magiska Spegeln i denna?
Jag är 100% seriöst när jag säger att det är Steffan

Steffan Rudvall


Disneyfantasten

Vilka spelar följande karaktärer i serien?;

- The Lonesome Ghosts

- Magiska Spegeln

- Vesslorna

- Lumiere

- Tiger

- Skogsvaktaren

- Björnen Humpe

- Ludwig Von Anka

- Joakim Von Anka

- Mortimer

- Ichabod

- Bert

- Klarabella (tror det är Charlotte Ardai Jennefors men frågar för att vara säker)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2023 kl. 23:09:10Vilka spelar följande karaktärer i serien?;

- The Lonesome Ghosts

- Magiska Spegeln

- Vesslorna

- Lumiere

- Tiger

- Skogsvaktaren

- Björnen Humpe

- Ludwig Von Anka

- Joakim Von Anka

- Mortimer

- Ichabod

- Bert

- Klarabella (tror det är Charlotte Ardai Jennefors men frågar för att vara säker)
Thames Hazon spelar den Magiska Spegeln

Göran Engman Joakim von Anka.

Skogsvaktarn tror jag är Joakim Jennfors.

Lumiere och Tiger har ingen konkret dialog.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.