Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Pelle Pingvin

Startat av MOA, 30 januari 2023 kl. 19:57:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Såg att den ryska filmen The Adventures Of Scamper The Penguin eller egentligen Lolo The Penguin. Problemet e att Pelle Pingvin verkar va de svenska namnet till Chilly Willy.
Undrar vilken version som finns på svenska,tror på den engelska då alla dödscener e bortklippta.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 januari 2023 kl. 19:57:42Såg att den ryska filmen The Adventures Of Scamper The Penguin eller egentligen Lolo The Penguin. Problemet e att Pelle Pingvin verkar va de svenska namnet till Chilly Willy.
Undrar vilken version som finns på svenska,tror på den engelska då alla dödscener e bortklippta.
Vilket sammanträffande. Tänkte nästan skapa en tråd om den här filmen också. Såg den som barn.

Och ironiskt att den pingvinen delar namn med pingvinen som är skapad av samma man som gjorde Hacke Hackspett, jag vet, lol.

Denna filmen påminner mig till exempel om Happy Feet och Pingvinen och lyckostenen som också handlar om pingviner och Antarktis.

Och det där med dödscenerna tror jag inte jag såg, fick reda på detta av någon som pratade om filmen på YouTube, blev skockad att de visade blod och döden i den... :o

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 januari 2023 kl. 20:04:24Vilket sammanträffande. Tänkte nästan skapa en tråd om den här filmen också. Såg den som barn.

Och ironiskt att den pingvinen delar namn med pingvinen som är skapad av samma man som gjorde Hacke Hackspett, jag vet, lol.

Denna filmen påminner mig till exempel om Happy Feet och Pingvinen och lyckostenen som också handlar om pingviner och Antarktis.

Och det där med dödscenerna tror jag inte jag såg, fick reda på detta av någon som pratade om filmen på YouTube, blev skockad att de visade blod och döden i den... :o
Känner igen filmen från SteveReviews,snubblade över den när jag sökte på Samson & Sally(Som han också har reviewat)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 januari 2023 kl. 20:10:46Känner igen filmen från SteveReviews,snubblade över den när jag sökte på Samson & Sally(Som han också har reviewat)
Det var precis han som fick mig att veta att filmen hade en våldsam version, också.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 januari 2023 kl. 20:15:01Det var precis han som fick mig att veta att filmen hade en våldsam version, också.
Filmen fick senare titeln Tappy Feet

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 januari 2023 kl. 20:29:31Filmen fick senare titeln Tappy Feet
Jag tror att du blandar ihop en annan film. Jag har hört att det finns en som heter Tappy Toes (Vilket jag tror att du syftar på) som är en Happy Feet rip-off. Covern kopierar den filmen också. Men The Adventures of Scamper the Penguin har ju en egen story, och skulle inte kalla den för en rip-off...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 januari 2023 kl. 20:42:54Jag tror att du blandar ihop en annan film. Jag har hört att det finns en som heter Tappy Toes (Vilket jag tror att du syftar på) som är en Happy Feet rip-off. Covern kopierar den filmen också. Men The Adventures of Scamper the Penguin har ju en egen story, och skulle inte kalla den för en rip-off...
Nä de e sant,Undrar om Lolo The Penguin kommer läggas upp på Archive.org i framtiden.Hoppas även att Samson & Sally hamnar där

gstone

Tänkte först ni menade denna film Tappy Toes (Video 2011) - IMDb
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Skokaka

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2023 kl. 13:31:10Tänkte först ni menade denna film Tappy Toes (Video 2011) - IMDb
Det är den Happy Feet rip-off filmen som jag nämnde. Se bara hur den kopierar covern på den filmen... Fick reda på den här filmen på grund av PhantomStrider. :-\

Skokaka

Förresten, ett misstag i filmen som ämnet faktiskt handlar om: Eftersom filmen utspelar sig i Antarktis så är de elaka fåglarna stormfåglar, men de kallas för måsar i den här filmen...

Mathilda Gustafsson


Skokaka

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 31 januari 2023 kl. 16:54:37Tappy Feet finns!


https://www.amazon.co.uk/Tappy-Feet-Adventures-Scamper-DVD/dp/B005EQKJMO
Så det ÄR den här filmen? Vore bättre om den inte hade denna titeln, för jag skulle inte kalla den för rip-off, som sagt...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Skokaka skrivet 31 januari 2023 kl. 16:55:40Så det ÄR den här filmen? Vore bättre om den inte hade denna titeln, för jag skulle inte kalla den för rip-off, som sagt...
Det har hänt många gånger att film byter titel om det senare kommer en film på samma tema som blir väldigt populär.

MOA


gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 31 januari 2023 kl. 16:59:42Det har hänt många gånger att film byter titel om det senare kommer en film på samma tema som blir väldigt populär.
Jag många exmpel utländska filmer som sålds som ripp offs i USA.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 31 januari 2023 kl. 17:01:54
https://www.youtube.com/watch?v=3EINh1m2aMU
Dåligt ljud men jag hör att Gunnar Ernblad medverkar
Vill minnas att Gunnar är: Två hundar, Pelle's far, och (av någon anledning) en yngre pingvin i filmen...

Mathilda Gustafsson

#17
Om ni vill se filmen så finns den på svensk DVD faktiskt.


Elios



Elios



Elios



Zebastian


Steffan Rudvall


MOA

#26
Än så länge medverkar dessa röster:
Gunnar Ernblad
Irene Lindh
Louise Raeder
Staffan Hallerstam

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 februari 2023 kl. 15:26:53Än så länge medverkar dessa röster:
Gunnar Ernblad
Irene Lindh
Louise Raeder
Jag chansar bara, men hos Pelle själv tror jag att det är... Staffan Hallerstam, kanske? ???

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet  1 februari 2023 kl. 15:30:21Jag chansar bara, men hos Pelle själv tror jag att det är... Staffan Hallerstam, kanske? ???
Absolut.

Erik Friman

Citat från: MOA skrivet  1 februari 2023 kl. 15:26:53Än så länge medverkar dessa röster:
Gunnar Ernblad
Irene Lindh
Louise Raeder
Staffan Hallerstam
Och även Jan Nygren och Dick Eriksson

MOA

Tyvärr e den svenska versionen dubbad efter den engelska där många scener e bortklippta.Vi får däribland inte se hur Pelle & Cowboy möttes för första gången.

MOA

I en replik kallade Snöflinga Pelle för Scamper

Elios

Minns denna som mycket trevlig och den har en viss liknande scen som också finns med i den Mumin filmen där dom hjälper djur fly från ett Zoo.  ;D ;D