Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Saibo

Startat av Disneyfantasten, 18 augusti 2019 kl. 23:05:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RC

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 augusti 2021 kl. 12:00:34
Det stämmer...
Varför inte skapa en ny eller be Daniel att ta reda på din gamla?

Disneyfantasten

Citat från: Culum skrivet 26 augusti 2021 kl. 12:39:14
Varför inte skapa en ny eller be Daniel att ta reda på din gamla?

För det första så brukar epostadresser vara privata och bara tas i tu med familjen...

Och för det andra så försökte jag faktiskt förra hösten att leta efter vem som skulle tänkas spela Theiko men utan resultat, det verkar inte finnas något som tyder på vem det skulle kunna vara, hittade ingen tänkbar i någon av rollistorna och inte ens på sidan med Gisela Fleischer (stavning?) (en kvinna som verkar ha varit inblandad i en del av filmningarna för serien) så verkar det stå någonting om det...

Om jag någon gång intervjuar SVT-huset (som förövrigt ligger i Malmö så jag har inte så långt ifrån eftersom jag själv bor i Malmö) så kanske jag passar på att ställa frågor och lägga ut något i verksamhetens tidning eller något eller så kanske jag skriver ner namnet på Theikos skådespelare efteråt i anteckningarna...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 augusti 2021 kl. 12:48:22
För det första så brukar epostadresser vara privata och bara tas i tu med familjen...
Man använder ju e-postadress för att registrera sig som medlem på forumet så det borde väl finnas i systemet.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 augusti 2021 kl. 12:58:10
Man använder ju e-postadress för att registrera sig som medlem på forumet så det borde väl finnas i systemet.
Ja, det finns - och är man inloggad på forumet kan man se sin egen e-postadress utan problem. Gå bara in på Profil - Sammanfattning i menyn.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 augusti 2021 kl. 09:22:01
Är det säkert att ingen vet vem som spelar Theiko i säsong 3 av denna serie?
Jag kan fråga SVT, om du vill. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 augusti 2021 kl. 13:00:23
Jag kan fråga SVT, om du vill. :)

Det får du gärna göra, tack på förhand!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 augusti 2021 kl. 13:00:23
Ja, det finns - och är man inloggad på forumet kan man se sin egen e-postadress utan problem. Gå bara in på Profil - Sammanfattning i menyn.
Men eftersom att han har glömt e-postadressen antar jag att han inte heller minns lösenordet till den.

Disneyfantasten

Denniz Karlsson, Elisabeth Persson och Joel Vide (varav den sistnämnda också crediterats i vissa rollistor) står angivna i avsnitt 3, undrar vilka de spelar...

Disneyfantasten

I avsnitt 4 av Säsong 4 förekommer Smeden som här verkar spelas av samma person som också spelade Sheriffen i Säsong 2, samt i ett avsnitt ur TV-serien Spökpatrullen, att döma av personerna i rollistan tror jag att det måste vara Thomas Lindblad...

Disneyfantasten

I avsnitt 8 så framträder Skogsrået i slutet och en av de som listas i eftertexterna är Elena Aranda (som dock inte stod med i tidigare avsnitt), så det måste alltså betyda att det är hon som spelar Skogsrået!

Disneyfantasten

Idag sändes (fjärde) säsongens näst sista avsnitt (9), vilket innebär att säsongens sista avsnitt (10) visas nästa vecka...

Undrar hur det gick för Teiko, Zeth och Smeden...

I avsnitt 2 av denna säsong så säger Vaktchefen från förra säsongen (som verkar spelas av en kvinna) "Teiko fick vad hon förtjänade, snart är det din tur" och då undrar jag vad som hände med henne...

I avsnitt 3 och 6 så framträder Zeth från förra säsongen...

I avsnitt 4 framträder den nya karaktären Smeden som även verkar förekomma i avsnitt 6, dock utan repliker...

I avsnitt 4 så försöker Smeden att nå nyckeln men lyckas inte, han verkar dock ha kommit loss i avsnitt 6 och det sista man ser AB honom där är att han bankar med sin slägga på dörren...

I avsnitt 6 så blir Zeth angripen av Häxans soldater i en förfallen byggnad och det är den som Smeden bankar på, han kanske skulle rädda Zeth...

I samma avsnitt ovannämnt så berättar Vägvisaren för Alex att Zeth hjälpte dem, hon hällde starkt sovmedel i drycken så att soldaterna blev trötta och så att Vägvisaren kunde fly, men att soldaternas befäl kom på dem och det var därför som de jagade Zeth...

Disneyfantasten

#25
Idag sändes alltså sista avsnittet av Saibo...

Och både Zeth och Smeden var oskadda och de hjälpte Alex trots hans motvilliga svek, tack och lov, allt löste sig tillslut...  :)

Men stackars Teiko visade sig inte alls...  :( (inte heller de andra från motståndsrörelsen)

Majustu (som visade sig vara en robot) besegrades tillslut...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 augusti 2021 kl. 13:00:23
Jag kan fråga SVT, om du vill. :)

Hur har det gått angående detta? (samt vem som spelar Vaktchefen)

Jag TROR att Ida On spelar Vägvisaren och Zeth...

Jag är däremot helt säker på att Maskinisten och Saiko spelas av Jonas Karlström Hay och sen tror jag också att Isabell Skarby Hay spelar Majutsu...

Disneyfantasten

#27
Imorse sändes den 5:e säsongens 10:e och sista avsnitt, som hade ett sorgligt slut
Spoiler
då Airam offrar sig själv till källkoden för att rädda spelet.
[close]

Klicka inte på spoilertaggen om du ännu inte har sett det sista avsnittet! /Daniel