Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Star Trek

Startat av Lilla My, 10 juni 2020 kl. 09:02:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 juli 2020 kl. 01:45:15
Star Trek förstördes när dom gjorde om film serien med den första filmen i 2009, det enda som var bra med den filmen barn Leonard nimoy, må han vila i fred.

Håller inte alls med, jag älskar AOS-filmerna. Det är tack vare dem jag började kolla på Star Trek från början. Det enda jag verkligen ogillar med de filmerna är Uhura's och Spock's forcerade relation.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet 22 juli 2020 kl. 13:05:54
Håller inte alls med, jag älskar AOS-filmerna. Det är tack vare dem jag började kolla på Star Trek från början. Det enda jag verkligen ogillar med de filmerna är Uhura's och Spock's forcerade relation.
Pratar du om originella filmerna eller filmerna dom kom efter 2009?

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 juli 2020 kl. 17:16:15
Pratar du om originella filmerna eller filmerna dom kom efter 2009?

AOS, alltså "Alternative Original Series", eller the Kelvin-timeline - Alltså filmerna som kom mellan 09 - 16

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet 22 juli 2020 kl. 18:58:28
AOS, alltså "Alternative Original Series", eller the Kelvin-timeline - Alltså filmerna som kom mellan 09 - 16
Åh dom filmerna, trodde du menade original series movie och serien.

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 juli 2020 kl. 20:32:40
Åh dom filmerna, trodde du menade original series movie och serien.

... Du skrev ju "Star Trek förstördes när dom gjorde om film serien med den första filmen i 2009", vi pratar om exakt samma filmer.

Scoobydoofan1

#20
Citat från: Lilla My skrivet 23 juli 2020 kl. 02:32:58
... Du skrev ju "Star Trek förstördes när dom gjorde om film serien med den första filmen i 2009", vi pratar om exakt samma filmer.
Ja, för att dom gör om samma filmer igen, varför göra om dom till reboots? Den enda delen av filmen som var bra för mig var att Leonard nimoy spelade spock igen. Men till en stor punkt då var den lite för mycket med resten av filmen.

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 juli 2020 kl. 04:45:53
Ja, för att dom gör om samma filmer igen, varför göra om dom till reboots?

1 - Reboots går ofta under regeln "it works because it's cool". Att se gamla karaktärer med nya skådespelare och ny teknik kan vara ashäftigt om det är gjort på rätt sätt, inte bara som homage till orginalserien utan förhoppningsvis kan de också locka nya fans till serien (certainly worked for me!).

2 - Den första filmen ("Star Trek") utspelar sig ett bra tag innan TOS, då vi dels får se hur alla träffas och deras första uppdrag tillsammans. Den andra filmen ("Star Trek Into Darkness") har samma story fast AU-versionen av Khan ("Star Trek II: The Wrath of Khan"), medan den tredje filmen ("Star Trek Beyond") är ett helt unikt äventyr som inte är en reboot av något existerande material. Så egentligen är det bara en film som är "omgjord till reboot" som du kallar det, och inte ens den är en 100% reboot då den har många ändringar från TWOK.

3 - Alla AOS-filmerna utspelar sig i en AU, de är inte en pure reboot "bara för att". I de nya filmerna blir Vulcan mos, detta händer aldrig i orginalserien. Det förändrar en hel del.

4 - Filmerna är faktiskt canon AU i Star Trek-universumet i.o.m. tidsresor och skit. Det är hela anledningen till att original-Spock och Zach-Spock kan träffas och att orginal-Spock har alla gamla minnen från sin egen tidslinje och är, y'know, sin egna Spock.

Soscla

Har inte sett nya Picard-serien (den kanske inte ens har kommit ut än) men jag gillar inte att Seven of Nine (från Voyager) är med och gillar överhuvudtaget inte att Picard ska få en helt egen serie. Inget ont mot Picard, han var en jättebra kapten, men det var 30 år sen. Det verkar vara en serie som bara är "titta titta, minns ni de här figurerna?? Ni får allihopa jaaa Stahr Träkk!" Gör ny skit istället!!!
It's so fluffy I'm gonna die!

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2020 kl. 12:39:02
Star Trek heter Star Trek i de flesta länder
Är du säker för jag tycker faktiskt att den borde heta Stjärnornas vandring på svenska

gstone

Björn Granath låter lik Patrick Stweart  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: Soscla skrivet 24 juli 2020 kl. 17:48:04
Har inte sett nya Picard-serien (den kanske inte ens har kommit ut än) men jag gillar inte att Seven of Nine (från Voyager) är med och gillar överhuvudtaget inte att Picard ska få en helt egen serie. Inget ont mot Picard, han var en jättebra kapten, men det var 30 år sen. Det verkar vara en serie som bara är "titta titta, minns ni de här figurerna?? Ni får allihopa jaaa Stahr Träkk!" Gör ny skit istället!!!

Vad jag förstår har den fått enorm kritik bland fnas, bl.a. p.g.a. uselt manus, vilket är synd. Men som den nostalgi-knarkare jag är tycker jag det är supergöll att skådespelarna hoppar i sina roller igen och verkar ha jättekul under inspelning. Alltid något. Har inte sett Picard ännu själv dock, vill se hela TNG innan dess.

gstone

Leonard Nimoy är med i den dator animerad filmen Zambezia.

På svenska dubbas Nimoy av Stephan Karlsén.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My