Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Era egna idéer om vad Disney-filmerna ska handla om i framtiden

Startat av E, 22 januari 2019 kl. 17:21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag skulle vilja att Pixar gjord en film som använd sig av kristen mytologi som Himlen, Helvetet , Änglar och Gud.

Men jag tror Disney är alldeles för rädda för någonsin låta Pixar göra en sådan film tyvär 😢
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 11:17:42
Jag skulle vilja att Pixar gjord en film som använd sig av kristen mytologi som Himlen, Helvetet , Änglar och Gud.

Men jag tror Disney är alldeles för rädda för någonsin låta Pixar göra en sådan film tyvär 😢

Tror nog inte heller att det vore intressant då "kristen mytologi" är praktiskt taget allmänt känd och inte särskilt cinematisk
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 11:26:49
Tror nog inte heller att det vore intressant då "kristen mytologi" är praktiskt taget allmänt känd och inte särskilt cinematisk


Skämtar du ?

" inte särskilt cinematisk"

Änglar , Demoner , Edens lustgård.

Tänk hur Pixar skulle degina Himlen och Helvete !

Änglar med eldsvärd.

Tänk vi roller Gud och Djävulen vore att göra röster till.

Pixar kunde var rikigt creativa med utsemdet av domerna.

Kristen mytolgi är ful av mölighter för en animerad film.



[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 11:26:49
Tror nog inte heller att det vore intressant då "kristen mytologi" är praktiskt taget allmänt känd och inte särskilt cinematisk

Tråkigt för det var film iden jag vill göra.


Är du emot för att du troende ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 23:04:46
Tråkigt för det var film iden jag vill göra.


Är du emot för att du troende ?

Jag är inte troende, jag är bara inte såld på idén.

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 22:59:23

Skämtar du ?

" inte särskilt cinematisk"

Änglar , Demoner , Edens lustgård.

Tänk hur Pixar skulle degina Himlen och Helvete !

Änglar med eldsvärd.

Tänk vi roller Gud och Djävulen vore att göra röster till.

Pixar kunde var rikigt creativa med utsemdet av domerna.

Kristen mytolgi är ful av mölighter för en animerad film.


Jag tror att en film om änglar, demoner, Gud och Satan hade funkat bättre i live action, det känns som att det hade varit coolare och varit mer naturligt, speciellt med tanke på att du vill inkorporera Edens lustträdgård.
"Inte särskilt cinematisk" var nog fel uttryck av mig, jag känner bara att man skulle missa en enorm möjlighet genom att göra en animerad adaption av en berättelse i bibeln vilket jag trodde var det du föreslog, om det var det du hade föreslagit hade jag inte varit särskilt intresserad då jag hellre skulle vilja se att Hollywood får till andra mytologiska berättelser ordentligt, till exempel Grekisk-, Romersk-, Nordisk-, och Egyptiskmytologiska berättelser. Om man däremot gör en film som utgår från den Kristna mytologin men inte är en adaption av någon berättelse i bibeln typ som att man skiter i bibeln och bygger något nytt upp från grunden, det hade gjort mig intresserad. Bort med Jésus bara, det är enligt mig en otroligt tråkig berättelse.
Själv har jag under en längre tid nu planerat en otroligt konstig blandning av fantasy, science-fiction och thriller med inslag av komedi, låt oss säga en trilogi som först tänkt mig som böcker att senare adaptera, där jag tänkt mig Bill Hader som Satan. Jag har blivit inspirerad av min omgivning och flertalet skämt mina vänner dragit.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 23:40:56
Jag är inte troende, jag är bara inte såld på idén.

Jag tror att en film om änglar, demoner, Gud och Satan hade funkat bättre i live action, det känns som att det hade varit coolare och varit mer naturligt, speciellt med tanke på att du vill inkorporera Edens lustträdgård.
"Inte särskilt cinematisk" var nog fel uttryck av mig, jag känner bara att man skulle missa en enorm möjlighet genom att göra en animerad adaption av en berättelse i bibeln vilket jag trodde var det du föreslog, om det var det du hade föreslagit hade jag inte varit särskilt intresserad då jag hellre skulle vilja se att Hollywood får till andra mytologiska berättelser ordentligt, till exempel Grekisk-, Romersk-, Nordisk-, och Egyptiskmytologiska berättelser. Om man däremot gör en film som utgår från den Kristna mytologin men inte är en adaption av någon berättelse i bibeln typ som att man skiter i bibeln och bygger något nytt upp från grunden, det hade gjort mig intresserad. Bort med Jésus bara, det är enligt mig en otroligt tråkig berättelse.
Själv har jag under en längre tid nu planerat en otroligt konstig blandning av fantasy, science-fiction och thriller med inslag av komedi, låt oss säga en trilogi som först tänkt mig som böcker att senare adaptera, där jag tänkt mig Bill Hader som Satan. Jag har blivit inspirerad av min omgivning och flertalet skämt mina vänner dragit.

Jag menade absolut en original berättelse inte en adaption av något ur biblen. Jag tycker ärligt tallat att mycket av Biblen skulle vara så spännade att se på fil duken. Det är int dräkt enmassa action secener och sånt. jag fick iden från Good Omen som är en streaming serie som kom ut tidagre i sommar. Det är en av dom roligast serina jag någonsin sättt och den handlar om biblisk mytologi, Benedict Cumberbatch är djävulen, Jon Hamm  spelar ängen gabriel , Miranda Richardson från den fjärde Harrry Potter filmen är med också.

David Tennant som var den tionde doctorn i Doctor Who har huvudrollen tillsammans med Michael Sheen som har varit med allt från biopic om Elizabeth II, Tron: Legacy och Tim Burtonss alice i Underlandet.  Han är mest känd från serien masters of Sex.

Och tvåfalldig  oscar vinnare Frances McDormand spelar gud. Hon har varit  med i filmer som Fargo,  Den gode dinosaurien och Primal Fear.

Den är super rolig nästan alla skämt landar !

Boken som den är baserad på skrevs av han som skrev Coraline och Sir
Terry Pratchett känd britisk förfatare av komisk fantasy och vars bok Mort nästan var en Disney animerad film gjord av Ron Clements och John Musker som har gjord många av dom allra bästa tecknad Disney fillmer. Men tyvär kounde dom inte få rättigheterna äså dom gjord Vaiana istället.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Jag har bara en önskan om att Disney och Pixar följer i Moana och Coco's fotspår och fortsätter skapa filmer inspirerade av andra kulturer  ;D

Även om tanken på att Disney skulle få fria händer att twista nordisk mytologi (som i Herkules) som de vill är skrämmande är jag ändå fortfarande sugen på att se en Disney-film av någon av de nordiska sagorna.

Samt någon av de Isländska sagorna, wow det hade varit något!

Eller något från samisk folktro. Men det känns långt borta eftersom det skulle stå i skuggan av Frost ett bra par år framåt :( Även om Frost inte i sig har något med Sápmi att göra.

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet 30 juli 2019 kl. 14:37:49
Jag har bara en önskan om att Disney och Pixar följer i Moana och Coco's fotspår och fortsätter skapa filmer inspirerade av andra kulturer  ;D

Även om tanken på att Disney skulle få fria händer att twista nordisk mytologi (som i Herkules) som de vill är skrämmande är jag ändå fortfarande sugen på att se en Disney-film av någon av de nordiska sagorna.

Samt någon av de Isländska sagorna, wow det hade varit något!

Eller något från samisk folktro. Men det känns långt borta eftersom det skulle stå i skuggan av Frost ett bra par år framåt :( Även om Frost inte i sig har något med Sápmi att göra.

Nordisk mytologi, ha? Någon speciell berättelse då tänker på?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 juli 2019 kl. 15:16:28
Nordisk mytologi, ha? Någon speciell berättelse då tänker på?

Inte för tillfället, jag gillar liksom allt, fast att se en barnvänlig Lokasenna i Disney-stil hade ju varit amazing ;D

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet  3 augusti 2019 kl. 21:48:39
Inte för tillfället, jag gillar liksom allt, fast att se en barnvänlig Lokasenna i Disney-stil hade ju varit amazing ;D

Loketrätan, haha, kan bli kul
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Soscla

Citat från: gstone skrivet 22 januari 2019 kl. 19:27:07
En grud som slåss in pansarvagn mot Hitler

En Disney film om en lönnmördare

En Disney film 15 års gräns

Visst att det vore intressant men det kommer aldrig hända. Barnen är ju deras största kassako så att inte låta dem se filmen i fråga vore att skjuta sig i foten.

Jag vet inte riktigt vad jag vill se, kanske nåt från Mesopotamien? Jag vill ha nåt som är en saga som bara är en trevlig saga utan att peta in metatext med "ska du börja sjunga nu, prinsessan?"-kommentarer. Den där nya filmen (det kanske var Pixar) som började med enhörningar i ett magiskt land såg jättelovande ut men sen visade det sig att även sagolandet har hamnat i "modern tid" så det finns flygplan och huvudpersonstrollet lyssnar på sin iPod. Snark!
It's so fluffy I'm gonna die!

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 23:40:56

"Inte särskilt cinematisk" var nog fel uttryck av mig, jag känner bara att man skulle missa en enorm möjlighet genom att göra en animerad adaption av en berättelse i bibeln vilket jag trodde var det du föreslog, om det var det du hade föreslagit hade jag inte varit särskilt intresserad då jag hellre skulle vilja se att Hollywood får till andra mytologiska berättelser ordentligt, till exempel Grekisk-, Romersk-, Nordisk-, och Egyptiskmytologiska berättelser. Om man däremot gör en film som utgår från den Kristna mytologin men inte är en adaption av någon berättelse i bibeln typ som att man skiter i bibeln och bygger något nytt upp från grunden, det hade gjort mig intresserad.


Nordisk Mytologi har dem väl fått till det rätt så bra i Marvels Thor? Där har ju Hollywood verkligen lyckats.  ;D

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet  4 augusti 2019 kl. 16:31:50
Nordisk Mytologi har dem väl fått till det rätt så bra i Marvels Thor? Där har ju Hollywood verkligen lyckats.  ;D

Inte direkt, Thor är baserad på Marvel-serietidningarna av samma namn, så nej, det är knappt ens likt Nordisk Mytologi bortsett från de använda namnen. Hört talas om Höder och Balder, visste du att Loke är Sleipners mamma? Thor-filmerna är ju dock bra, men vill man se ordentlig Nordisk Mytologi ska man inte gå till Thor.
Disneys Herkules är inte heller särskilt lik berättelsen den är baserad på, bortsett från namnen och hydran är det mesta fel. Hades ska inte vara skurken, utan Hera som blivit lite svartsjuk när Zeus skaffat barn med en människokvinna, Hera tvingar då Herakles att utföra 12 stordåd varav ett är den tidigare nämnda hydran, Skrik och Panik finns inte och Megara dör faktiskt i originalberättelsen. Disney var ju i och för sig tvungna att göra berättelsen barnvänlig då deras största målgrupp är barn, så det gör inte jättemycket, men det är ändå fel. Jag hoppas att Disney, nu när de tekniskt sett har rättigheterna efter att ha köpt Fox, gör om Percy Jackson som TV-Serie på Disney+, det tror jag Rick Riordan hade gillat om de följer böckerna ordentligt och inte försöker göra den barnvänligare än böckerna är. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 oktober 2019 kl. 21:25:16
Kom på en ännu bättre idé

Dom borde göra en hel tv-serie där ALLA figurer från filmerna medverkar

Varje avsnitt borde innehålla olika karaktärer (typ som Nalle Puh, Thomas O Malley och Elsa tillsammans)

Borde också vara massa sånger i serien

Kan ju också vara en helt land där bara dom snälla figurerna bor och ett annat land där alla onda bor

Det hade varit jättekul att se ;D ;D

Själv hade jag helst skippat Kim Possible, Phineas och Ferb, Doug, Rasten, Brandi och Herr Morris, Ersättarna, Pepper Ann, Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, osv. tycker inte att det hör hemma hos Disney (förlåt om jag säger detta många gånger men jag är en sann Disney-fantast och en sann Disney-fantast värnar om Disney)

Men jag hade absolut haft med karaktärer från Disneyklassikerna, Pixar-filmerna, DisneyToon-filmerna, samt en del av TV-serierna (dock inte alla och inte alltför många, hade haft med Bumbibjörnarna, DuckTales, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Bonkers, Sofia Den Första, Elena Från Avalor, m.fl.)

Jag tycker också att det ska vara sånger där...

Jag gillar idén att ha med en avdelning med de snälla karaktärerna och en med skurkarna...

Eftersom jag av olika anledningar generellt föredrar långfilmer framför TV-serier så tycker iallafall jag personligen att en långfilm hade varit bättre...

En till idé jag har på lager är att slänga in lite nya karaktärer för filmen; Guldlock, De Tre Björnarna, Rödluvan, Åsnan, Hunden, Katten, Tuppen, Hans & Greta, m.fl.

Samlaren

Jag kom just på en film med den här handlingen

                                                        Namn på Film (Wonder and Magic)



På sin 13års dag märker Danielle något märkligt. Hon kan ta sig mellan två värdar. Hon inser att hon har fått magiska krafter, men till vilken nytta?
Efter många händelser så ligger det i Danielles händer att rädda Jorden och Magic kingdom.