Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gamla VHS med Sylvester och Pip

Startat av gstone, 3 januari 2021 kl. 15:31:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag vill köpa gamla VHS med Sylvester och Pip och Farmor !

Hur många sådan finns det ?

Vilka dubbningar har dom ?

I vilka kortfilmerna är Farmor med ?

Vem dubbar farmor ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jimstrom

Jag minns att jag såg en i alla fall, som hade Johan Hedenberg som Sylvester och Staffan Hallerstam som Pip.

I Tv4s Looney Tunes block, tror jag det var Malin Berghagen som gjorde Pip och även Farmor.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

Citat från: jimstrom skrivet  4 januari 2021 kl. 15:57:55
Jag minns att jag såg en i alla fall, som hade Johan Hedenberg som Sylvester och Staffan Hallerstam som Pip.

I Tv4s Looney Tunes block, tror jag det var Malin Berghagen som gjorde Pip och även Farmor.
Va var de för dubbning?

Steffan Rudvall

Jag vet att det här handlar om gamla vhs-filmer men jag undrar vem har gjort den här dubbningen och vilka är rösterna.
https://youtu.be/-yO6VkU05eU

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 januari 2021 kl. 16:14:24
Jag vet att det här handlar om gamla vhs-filmer men jag undrar vem har gjort den här dubbningen och vilka är rösterna.
https://youtu.be/-yO6VkU05eU
Såg detta när jag var liten!De e Sun Studios dubbning

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  4 januari 2021 kl. 16:22:38
Såg detta när jag var liten!De e Sun Studios dubbning
Det där är inte Mikael Roupé jag tror inte att farmor är Anja Schmidt eller att Gizela Rasch är Pip heller för den delen.

gstone

Här dom här två VHS filmerna samma innehåll ?

För dom har exakt samma titel fast omslagen är olika !

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  4 januari 2021 kl. 16:39:41
Här dom här två VHS filmerna samma innehåll ?

För dom har exakt samma titel fast omslagen är olika !
Antagligen hyr och köp video.

jimstrom

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 januari 2021 kl. 16:14:24
Jag vet att det här handlar om gamla vhs-filmer men jag undrar vem har gjort den här dubbningen och vilka är rösterna.
https://youtu.be/-yO6VkU05eU

Låter som Malin Berghagen som Farmor, och killen med skäggstubb är Tommy Nilsson sen tror jag de är Mikael Roupé som Sylvester, men jag har ingen aning vem som är Pip.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Citat från: jimstrom skrivet  4 januari 2021 kl. 16:57:04
Låter som Malin Berghagen som Farmor, och killen med skäggstubb är Tommy Nilsson sen tror jag de är Mikael Roupé som Sylvester, men jag har ingen aning vem som är Pip.

Verkar märkligt då jag aldrig har trott att Mikael Roupé har medverkat i samma studio som både Tommy Nilsson och Malin Berghagen. Dom medverkar väl inte ihop med Sun Studio. Isåfall har väl säkert då Mikael Roupé träffat Lill-Babs i sådana fall annars. Väldigt trevligt.  ;D

MOA


gstone

Så Anja Schmidt var farmor i alla Kortfilmer dubbade av Sun Studios ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jimstrom

Citat från: Elios skrivet  4 januari 2021 kl. 18:24:55
Verkar märkligt då jag aldrig har trott att Mikael Roupé har medverkat i samma studio som både Tommy Nilsson och Malin Berghagen. Dom medverkar väl inte ihop med Sun Studio. Isåfall har väl säkert då Mikael Roupé träffat Lill-Babs i sådana fall annars. Väldigt trevligt.  ;D

Det har ju hänt att Mikael Roupé gjort dubbningar utanför sun studio också, bla. i Eurotrolls Superman avsnitt.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  4 januari 2021 kl. 18:24:55
Verkar märkligt då jag aldrig har trott att Mikael Roupé har medverkat i samma studio som både Tommy Nilsson och Malin Berghagen. Dom medverkar väl inte ihop med Sun Studio. Isåfall har väl säkert då Mikael Roupé träffat Lill-Babs i sådana fall annars. Väldigt trevligt.  ;D
Det beror på att de tidigare säsongerna av Sylvester och Pips mysterier var en samproduktion mellan Sun Studio och Eurotroll. Precis som med bl.a. Toy Story valde Sun Studio att samarbeta med Eurotroll och spela in en del skådespelare hos Eurotroll i Stockholm och en del skådespelare hos sina egna studior i Köpenhamn (det här var ju innan deras Stockholms-studio fanns, varför de tvingades ta till samarbeten med Eurotroll ibland).

De senare säsongerna av serien som Kanal 5 beställde vill jag dock minnas att Eurotroll själva producerade.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 januari 2021 kl. 19:44:10

De senare säsongerna av serien som Kanal 5 beställde vill jag dock minnas att Eurotroll själva producerade.

Vem var Farmor där ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.