Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fråga om MGM och Warner Bros

Startat av gstone, 7 januari 2016 kl. 13:28:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Som dom flesta animation fans vet släppet MGM en serie tecknad kortfilmer mellan mars 1937 och maj 1957 och Warner Bros släppet också tecknad kortfilmer ( kallade Looney Tunes and Merrie Melodies) mellan 1933 och 1963. Min fråga är släpptes dom i svenska biografer ? och om  dom  gjord det släpptes  dom med svensk tal eller svensk text ? Jag skulle bli väldigt glad om någon svara på min fråga jag har undrat över det här länge.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Varför är WB loggan  efter eftertexterna på Postkodmiljonären ? 

Simon Axelsson

Citat från: moviefan skrivet 21 februari 2020 kl. 20:01:40
Varför är WB loggan  efter eftertexterna på Postkodmiljonären ?

Jag skulle anta att de äger rättigheterna eller något dylikt
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Samlaren

Citat från: moviefan skrivet 21 februari 2020 kl. 20:01:40
Varför är WB loggan  efter eftertexterna på Postkodmiljonären ?

Jag tror att de sponsrar Postkodmiljonären

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 21 februari 2020 kl. 20:01:40
Varför är WB loggan  efter eftertexterna på Postkodmiljonären ?
Det beror på att Postkodmiljonären produceras av Warner Bros. International Television Production, som är ett dotterbolag till amerikanska Warner Bros. Samma företag producerar även bl.a. Bingolotto (TV4) och Jills veranda (SVT) i Sverige.

Det är samma företag som tidigare hette Eyeworks, men som bytte namn när Warner Bros. köpte upp företaget 2014.