Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Filmer som saknar svenska DVD-utgåvor samt filmer som saknar svenskt tal på DVD

Startat av Disneyfantasten, 29 maj 2021 kl. 23:45:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Hur tror ni det kommer att gå med de svenska dubbningarna av Änglahund-filmerna, Rock-A-Doodle, Trollet i Parken, Tummelisa, Pingvinen och Lyckostenen och Ferngully-filmerna? (då dessa inte getts ut på DVD i Sverige alls och inte heller verkar ha restaurerats på svenska enligt Christian Hedlunds och Linn Ehrners samtal med Irene Lindh och Magnus Ehrner!)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 23:45:13
Hur tror ni det kommer att gå med de svenska dubbningarna av Änglahund-filmerna, Rock-A-Doodle, Trollet i Parken, Tummelisa, Pingvinen och Lyckostenen och Ferngully-filmerna? (då dessa inte getts ut på DVD i Sverige alls och inte heller verkar ha restaurerats på svenska enligt Christian Hedlunds och Linn Ehrners samtal med Irene Lindh och Magnus Ehrner!)
De lär ju iallafall inte försvinna då de givits ut på i alla fall VHS och jag tror nog att de dubbningarna finns bevarade någonstans...

TonyTonka

Jag vill minnas att Tummelisa hade svensk dubbning på någon gammal dvd-utgåva, men jag är långt ifrån säker.

I övrigt så hade jag gärna sett de dubbningarna på DVD eller Blu-Ray, men med tanke på att streaming börjar ta över mer och mer så känns det ganska osannolikt.  :-\

Däremot kanske de dyker upp på någon streamingtjänst om vi har tur. ^^

Tror förresten hela Tummelisa med svenska dubben i dagsläget ligger på tuben, men jag skulle inte bli förvånad om den är borta inom ett år. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 23:48:40
Jag vill minnas att Tummelisa hade svensk dubbning på någon gammal dvd-utgåva, men jag är långt ifrån säker.

I övrigt så hade jag gärna sett de dubbningarna på DVD eller Blu-Ray, men med tanke på att streaming börjar ta över mer och mer så känns det ganska osannolikt.  :-\

Däremot kanske de dyker upp på någon streamingtjänst om vi har tur. ^^

Tror förresten hela Tummelisa med svenska dubben i dagsläget ligger på tuben, men jag skulle inte bli förvånad om den är borta inom ett år. xD

Jo, snap-case utgåvan har svenskt tal...

Vad betyder förresten "ligger på tuben"?

Finns det risk för att dessa filmer blir omdubbade? (hoppas inte det)

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 23:48:40
Jag vill minnas att Tummelisa hade svensk dubbning på någon gammal dvd-utgåva, men jag är långt ifrån säker.

I övrigt så hade jag gärna sett de dubbningarna på DVD eller Blu-Ray, men med tanke på att streaming börjar ta över mer och mer så känns det ganska osannolikt.  :-\

Däremot kanske de dyker upp på någon streamingtjänst om vi har tur. ^^

Tror förresten hela Tummelisa med svenska dubben i dagsläget ligger på tuben, men jag skulle inte bli förvånad om den är borta inom ett år. xD
Tummelisa har givits ut på DVD med svenskt tal det är Warner Brothers dvd-utgåvan man ska få tag i om man vill ha svenskt tal inte den senare från Fox...

Tummelisa finns på Youtube upladda av flera olika personer på Youtube finns även Änglahund, Trollet i parken och Pingvinen och lyckostenen.


Med ligger på tuben menar Tony att det finns på Youtube.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 23:50:55
Jo, snap-case utgåvan har svenskt tal...

Vad betyder förresten "ligger på tuben"?

Finns det risk för att dessa filmer blir omdubbade? (hoppas inte det)

Att den finns på youtube.


https://www.youtube.com/watch?v=jnjs1Uw4NwQ

När detta skrivs finns filmen på länken ovan, men jag slår vad om att den inte gör det om ett år. xD

Edit: Steffan han svara innan mig. xD

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 23:48:40
Jag vill minnas att Tummelisa hade svensk dubbning på någon gammal dvd-utgåva, men jag är långt ifrån säker.

I övrigt så hade jag gärna sett de dubbningarna på DVD eller Blu-Ray, men med tanke på att streaming börjar ta över mer och mer så känns det ganska osannolikt.  :-\

Däremot kanske de dyker upp på någon streamingtjänst om vi har tur. ^^

Tror förresten hela Tummelisa med svenska dubben i dagsläget ligger på tuben, men jag skulle inte bli förvånad om den är borta inom ett år. xD

Jag tycker att alla världens streamingstjänster ska försvinna från världen förevigt istället!  >:( (ledsen för den arga reaktionen men jag tycker verkligen illa om streamingstjänster!)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 23:53:28
Jag tycker att alla världens streamingstjänster ska försvunna från världen förevigt istället!  >:( (ledsen för den arga reaktionen men jag tycker verkligen illa om streamingstjänster!)

Jasså, hur kommer det sig? Jag tycker personligen att de är toppen. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 23:54:15
Jasså, hur kommer det sig? Jag tycker personligen att de är toppen. ^^

De kan vara ett hot mot fysiska utgåvor och jag känner mig bekvämare att äga saker fysiskt!

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 23:52:42
Att den finns på youtube.


https://www.youtube.com/watch?v=jnjs1Uw4NwQ

När detta skrivs finns filmen på länken ovan, men jag slår vad om att den inte gör det om ett år. xD

Edit: Steffan han svara innan mig. xD
Tummelisa finns även på Youtube med bättre bild
https://youtu.be/AyLoa8B-Zgw
Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 23:55:15
De kan vara ett hot mot fysiska utgåvor och jag känner mig bekvämare att äga saker fysiskt!
Just nu är det nog inget hot mot fysiska utgåvor då flera filmbolag och distributörer satsar på det fortfarande.

Sedan får du också tänka på att streamingtjänster har gett oss sådant som aldrig skulle ha getts ut på DVD Tex Saludos Amigos och Tre Caballeros med originaldubbningarna från 40-talet

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 23:55:15
De kan vara ett hot mot fysiska utgåvor och jag känner mig bekvämare att äga saker fysiskt!

Jag förstår till fullo. Så har jag också känt ibland. Men streamingtjänster kan ibland vara rena rama guldgruvan.  :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 23:53:28
Jag tycker att alla världens streamingstjänster ska försvinna från världen förevigt istället!  >:( (ledsen för den arga reaktionen men jag tycker verkligen illa om streamingstjänster!)

Tycker det är fantastiskt att man kan hitta kompletta serier på Disney+. Varken Timon & Pumbaa eller räddningspatrullen finns ju komplett utgivna på DVD i Sverige. Men sedan är det ju jobbigt om man hittar en film man vill se och måste betala cirka 100 kr i månaden till en strömningstjänst för att se en enda film lite då och då. Får jag lust att se till exempel Apocalypse Now eller Talladega Nights köper jag hellre dessa på DVD än betalar för att se dem på Netflix.

Scoobydoofan1

Citat från: Dale Oakmont skrivet 30 maj 2021 kl. 03:17:30
Tycker det är fantastiskt att man kan hitta kompletta serier på Disney+. Varken Timon & Pumbaa eller räddningspatrullen finns ju komplett utgivna på DVD i Sverige. Men sedan är det ju jobbigt om man hittar en film man vill se och måste betala cirka 100 kr i månaden till en strömningstjänst för att se en enda film lite då och då. Får jag lust att se till exempel Apocalypse Now eller Talladega Nights köper jag hellre dessa på DVD än betalar för att se dem på Netflix.
Du har rätt om det.

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 23:53:28
Jag tycker att alla världens streamingstjänster ska försvinna från världen förevigt istället!  >:( (ledsen för den arga reaktionen men jag tycker verkligen illa om streamingstjänster!)

Men då kan ju jag inte kolla på något alls.

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 23:53:28
Jag tycker att alla världens streamingstjänster ska försvinna från världen förevigt istället!  >:( (ledsen för den arga reaktionen men jag tycker verkligen illa om streamingstjänster!)
Med tanken på att dvd och blu ray dör ut så är streaming tjänster dåliga. Dom släpper inte ut dom gamla serierna på dvd i Sverige längre.