Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Askungen (Cinderella, 2021)

Startat av gstone, 25 februari 2020 kl. 12:46:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 augusti 2022 kl. 00:05:57Jag tittade på trailern och konstigt nog finns det ingen dialog. Det låter som att det är ett orört M&E spår.
Den har engelskt tal när jag kollar :/
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga skrivet  9 augusti 2022 kl. 00:22:41Den har engelskt tal när jag kollar :/
När jag tittar i mobilen via Chrome så är det bara ett m&e spår men när jag tittar på datorn så är det engelskt tal.

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 augusti 2022 kl. 03:05:11När jag tittar i mobilen via Chrome så är det bara ett m&e spår men när jag tittar på datorn så är det engelskt tal.
Trailern har fyra olika ljudspår. Vilket som väljs beror på den tillgängliga bandbredden och/eller vad webbläsaren föredrar.

Två av ljudspåren (de med högst bithastighet) har 5.1-ljud, och två har 2.0-ljud.

I ljudspåren med 5.1-ljud ligger all dialog i centerkanalen.

Om du saknar multikanalsljud i din hårdvara och webbläsaren väljer något av 5.1-spåren, men "glömmer" att mixa in centerkanalen får man den effekt som du beskriver. Det låter som om man bara lyssnar på ett M&E-spår.

Om webbläsaren däremot väljer något av ljudspåren med lägre bitrate och 2.0-ljud är det ju redan färdigmixat, så då är det omöjligt att "tappa bort" dialogen.

Eventuellt kan det här vara en inställning i din mobil som påverkar hur den mixar ner och presenterar 5.1-ljud.

gstone

#33
Citat från: Sabelöga skrivet  9 augusti 2022 kl. 00:02:55Det där ser inte ut som en film som dubbats, spännande dock att den har det :) Undrar bara om den finns någon annanstans än SF Anytime?
Men Det står ju att svenska är ett av ljudspåren
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Det är ingen inställning i hans mobil för jag upplever samma sak

Anders M Olsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  9 augusti 2022 kl. 14:22:53Det är ingen inställning i hans mobil för jag upplever samma sak
Vad har du för mobil då?

Vad har Steffan för mobil?

Jag är ganska säker på att grunden till problemet är att era mobiler av någon anledning inte spelar upp centerkanalen. Det kan vara en inställning eller bugg i webbläsaren eller i operativsystemet, eller något tillfälligt fel. Åtgärder som brukar rekommenderas om det inte finns någon inställning som fungerar är ominstallation av webbläsaren eller att ladda in fabriksinställningarna på nytt. Men om det kan hjälpa i det här fallet kan jag inte uttala mig om.

Jag har testat på alla enheter jag har - iPhone, iPad och PC med Windows 10. På samtliga enheter har jag testat flera olika webbläsare. Det fungerar perfekt i alla kombinationer. Inget borttappat ljud.

Anders M Olsson

En annan sak man kan testa är att installera appen för SF Anytime och köra trailern där.

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet  9 augusti 2022 kl. 17:47:39En annan sak man kan testa är att installera appen för SF Anytime och köra trailern där.
I appen är det engelskt ljudspår

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag måste nog hyra den här så vi kan se en gång för alla om den har svenskt.

Men just nu  vet jag inte om det går :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Fanns det utsatta dubbcredits efter sluttexterna?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 maj 2023 kl. 21:23:39Fanns det utsatta dubbcredits efter sluttexterna?
Jag vågar inte titta  :'(


Jag är rädd att det inte finns.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.