Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Språk

Startat av Steffan Rudvall, 12 juli 2020 kl. 21:22:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 22:05:19
Många amerikaner och britter bor i Sverige i flera år utan att ens gå på SFI eller lära sig ett ord svenska det  är tydligen okej men för alla andra invandrare är det inte det
Fast det har ju med anglifieringen att göra. Flatheten från svenskar som lär sej engelska och tycker det är åkej när andra som har engelska modersmål inte lär sej svenska är normalt för "vi kan ju alltid prata engelska" utan att förstå eller bry sej om att det är positiv särbehandling som i längden utarmar vårt folk och kultur.
Houba !

Erika

#76
Citat från: Lilla My skrivet 31 augusti 2020 kl. 21:49:37
Finns svenskar med talfel också?

Vill bara påpeka att talfel är en funktionsnedsättning.

För övrigt så har den här tråden gått alldeles utanför ämnet, så jag ber er allihop att fortsätta diskussionen i en lämpligare tråd (t. ex. den här).

Tillägg: tror faktiskt jag tar och bryter loss lite inlägg. Sabelöga / Ralteyes inlägg kan ligga kvar, men resten hamnar i tråden "Språk". 

Ytterligare tillägg: så då är det gjort. Ändrade lite mer i mitt inlägg eftersom det lät skumt...

Lilla My

Citat från: Erika skrivet  1 september 2020 kl. 13:26:14
Vill bara påpeka att talfel är en funktionsnedsättning.

Rätt, men svenskar med talfel/funktionsnedsättning är fortfarande svenskar, vilket den första meningen pratade om.

Marcusen