Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Paulie🦜

Startat av E, 21 september 2019 kl. 20:42:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Vad tycker ni egentligen om den här filmen, själv så älskar jag den (en av mina favoritfilmer faktiskt)

Tycker filmen är mysig, rolig och charmig

Andreas Nilsson passar utmärkt som Paulies röst och Hasse Jonsson, Annelie Bhagavan och Irene Lindh var också bra i filmen

Elios

Har denna filmen hemma faktiskt på video.
Tycker en sak är lite synd och det är så vitt jag vet har den aldrig kommit med svenskt tal på vare sig Dvd eller Blu-ray.  :-\

E

Citat från: Elios skrivet 21 september 2019 kl. 20:52:26
Tycker en sak är lite synd och det är så vitt jag vet har den aldrig kommit med svenskt tal på vare sig Dvd eller Blu-ray.  :-\
Jo på DVD:n finns det svenskt tal

Elios

Ja nu ser jag det. Men många utav deras bolag verkar inte släppa filmer med svenskt tal på Dvd eller Blu-ray vad jag vet.   ???

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 21 september 2019 kl. 21:58:31
Ja nu ser jag det. Men många utav deras bolag verkar inte släppa filmer med svenskt tal på Dvd eller Blu-ray vad jag vet.   ???

Som hos Disney Djungel George, Joe Jättegorillan och Mowglis Äventyr...

Samt även utanför Disney; Babe-filmerna, Casper, Dr Dolittle, Familjen Flinta Viva Rock Vegas, Grinchen, ET, och många fler...

E


Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 september 2019 kl. 22:00:38
Som hos Disney Djungel George, Joe Jättegorillan och Mowglis Äventyr...

Samt även utanför Disney; Babe-filmerna, Casper, Dr Dolittle, Familjen Flinta Viva Rock Vegas, Grinchen, ET, och många fler...

Jag har dock faktiskt dessa på videor så än så länge gör det ju ingenting där.  :P

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 21 september 2019 kl. 22:43:57
Jag har dock faktiskt dessa på videor så än så länge gör det ju ingenting där.  :P

Jag äger i dagsläget inte Dr Dolittle, Familjen Flinta Viva Rock Vegas eller Disney's Gadget (som jag glömde nämna) på VHS, men jag håller ändå hoppet om att jag hittar dem...

Men nu kommer vi lite utanför ämnet; jag har aldrig sett Paulie, så jag vet ingenting om den... (har bara läst lite på Wikipedia och där står det att det handlar om en papegoja)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 september 2019 kl. 22:50:10
jag har aldrig sett Paulie
Isåfall rekommenderar jag den :) Den är ganska svår att få tag på men den finns säkert på Second Hand-butiker

Elios

Tänkt se den snart faktiskt.  ::)

Elios

Ser denna i just detta nu faktiskt.  :P
Hasse Jonsson är perfekt som nattvakten.  8)
Likaså Andreas Nilsson som Paulie.  8)
Kul med i originalet att Jay Mohr spelar både en riktig roll i filmen och som själva Paulie.  ;D

E

Citat från: Elios skrivet 25 september 2019 kl. 05:28:51
Ser denna i just detta nu faktiskt.  :P
Hasse Jonsson är perfekt som nattvakten.  8)
Likaså Andreas Nilsson som Paulie.  8)
Kul med i originalet att Jay Mohr spelar både en riktig roll i filmen och som själva Paulie.  ;D
Är det inte jobbigt att se film mitt i natten

Jag menar blir du inte jättetrött

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 september 2019 kl. 12:12:58
Är det inte jobbigt att se film mitt i natten

Jag menar blir du inte jättetrött

Just då var jag ledig så då hade jag tid.  ;D

Disneyfantasten

#13
Ikväll såg jag äntligen filmen och den är riktigt välgjord, den har fint budskap och handlingen går att hänga med i, den svensk dubbningen förhöjer intrycket.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2022 kl. 22:42:36Ikväll såg jag äntligen filmen och den är riktigt välgjord, den har fint budskap och handlingen får att hänga med i, den svensk dubbningen förhöjer intrycket.
Nu var det kanske ett tag sen. Men vad tyckte du det fina budskapet var? ^^