Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Animerade filmer på bio

Startat av gstone, 7 november 2019 kl. 20:45:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag har en fråga i hur många månader brukar en Animerad gå på Bio ?

Jag antar att de så klart varierar beroende på Distributör.

Så jag tänker nästa animerad film som kommer på bio i Sverige som exempel !

Hur Många månader  tror du att Drottningens Corgi kommer gå på bio i Sverige ?


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  7 november 2019 kl. 20:45:23
Jag har en fråga i hur många månader brukar en Animerad gå på Bio ?

Jag antar att de så klart varierar beroende på Distributör.

Så jag tänker nästa animerad film som kommer på bio i Sverige som exempel !

Hur Många månader  tror du att Drottningens Corgi kommer gå på bio i Sverige ?

Beror väl ändå på hur stor filmen är? Det är ju ingen idé att fortsätta visa en film som knappt någon går och tittar på...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Precis, som med alla slags filmer beror det ju på intresset och hur många som ser den; liksom hur många andra filmer som går och vilken distributör det rör sig om. Så det är i stort sett omöjligt att ge ett generellt svar på.

Så jag skulle vilja säga allt från 2 - 3 veckor till 6 - 7 månader, beroende på besökssiffrorna, konkurrensen och vilken distributör det är; men det vanligaste lär ju vara någonstans mitt emellan (det där är förstås ytterligheter åt var sitt håll).

Det varierar förstås också mellan olika biografer och orter, och även fast de flesta filmer vanligtvis går på bio någonstans i Sverige relativt länge (1 - 2 månader eller mer), så betyder det ju inte att de gör det överallt. Generellt sett, ju större ort och ju fler biosalonger som finns på orten, desto större chans att en film går längre. På mindre orter och biografer är det tyvärr inte helt ovanligt att filmer bara visas 1 - 2 veckor, även fast storfilmer förstås går betydligt längre.

För en så pass smal film som Drottningens corgi, som släpps av en väldigt liten distributör och där efterfrågan förmodligen är begränsad, skulle jag gissa att den på de flesta håll inte lär gå alltför länge. Sådana filmer brukar jag alltid se till att se redan första helgen som den visas (om jag är intresserad), men bor man i storstäder som Stockholm, Göteborg eller Malmö borde man våga vänta en eller två veckor till utan att det finns någon större risk att den slutar gå.

Elios

Åh. Det är nog bland det jag hatar mest. När vissa filmer slutar gå. Man vill så gärna se den men så visas den inte om det är pga dåligt biobesök eller något annat. Man får vara på tårna helt enkelt. Jag vet iallafall den Drömparken gick hyfsat länge där jag bor och den distribuerades inte av någon särskilt stort film företag tror jag. Minns inte om det var att Nickelodeon låg bakom det eller hur det nu var.
Men Toy Story 4 går fortfarande och även Lejonkungen har visats lite nu efter med.  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  7 november 2019 kl. 22:33:29
Jag vet iallafall den Drömparken gick hyfsat länge där jag bor och den distribuerades inte av någon särskilt stort film företag tror jag. Minns inte om det var att Nickelodeon låg bakom det eller hur det nu var.
Jo, Drömparken distribuerades av United International Pictures (en sammanslagning av Universal Pictures och Paramount Pictures), så det är ett av Sveriges största distributionsbolag.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 november 2019 kl. 08:00:46
Jo, Drömparken distribuerades av United International Pictures (en sammanslagning av Universal Pictures och Paramount Pictures), så det är ett av Sveriges största distributionsbolag.

Jaha nej jag hittade inget på Imdb. Är så dålig på distributörer jag.  :-\

gstone

 Hur stora tror ni oddsen är Extinct och The Mitchells vs. the Machines  två animerad familjer som kommer i USA i år även når Sverige innan 2020 är över ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

clara liljeberg

jag hoppas det blir en ny madagaskar 4 som jag är mycket nyfiken på vilken världsdel de hamnar härnäst och har ni några förslag på det?

gstone

Snoy Animation släppet mer info om sin nästa film.

Med tanke på att det en är en familj animerad komedi från Sony Animayion med två mansuföfater från Gracity som regisörer antar att den nog dubbas.
Den kommer nog ungfär samdtidgt i sverigre.

Här en artikel i alla fall

https://screenrant.com/connected-movie-images-phil-lord-chris-miller-sony/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 21 februari 2020 kl. 17:27:53
Snoy Animation släppet mer info om sin nästa film.

Med tanke på att det en är en familj animerad komedi från Sony Animayion med två mansuföfater från Gracity som regisörer antar att den nog dubbas.
Den kommer nog ungfär samdtidgt i sverigre.

Här en artikel i alla fall

https://screenrant.com/connected-movie-images-phil-lord-chris-miller-sony/

Connected, tidigare känd som The Mitchells vs. The Machines, med röster av bland andra Abbi Jacobson, Danny McBride och Maya Rudolph. Filmen är producerad av Phil Lord och Chris Miller som ligger bakom filmer som 21 Jump Street och dess uppföljare, Lego-Filmen vars uppföljare och spin-offs de varit med och producerat samt Spider-Man: Into The Spider-Verse. Filmen som ska släppas i september sägs ha samma animationsstil som den sistnämnda utav Lords & Millers filmer.
   
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 februari 2020 kl. 18:17:46
Connected, tidigare känd som The Mitchells vs. The Machines, med röster av bland andra Abbi Jacobson, Danny McBride och Maya Rudolph. Filmen är producerad av Phil Lord och Chris Miller som ligger bakom filmer som 21 Jump Street och dess uppföljare, Lego-Filmen vars uppföljare och spin-offs de varit med och producerat samt Spider-Man: Into The Spider-Verse. Filmen som ska släppas i september sägs ha samma animationsstil som den sistnämnda utav Lords & Millers filmer.


Tack för sammanfattning  :D

Kommer säkert vara till hjälp för dom som inte bra på att läsa engelska ;D ;D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag FÖRBANNAR Biografen i Brandbergen  centrum  för att nästa ALLTID Välja att visa filmer enbart dubbade !! >:( >:( >:(

Det är ASJOBBIGT :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  8 mars 2020 kl. 14:26:55
Jag FÖRBANNAR Biografen i Brandbergen  centrum  för att nästa ALLTID Välja att visa filmer enbart dubbade !! >:( >:( >:(

Det är ASJOBBIGT :'(

Du tror inte det beror på budgeten? Nu vet jag inte hur de gör när de bestämmer vilka filmer som ska visas och på vilket språk, men jag skulle tro att det beror på budgeten.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Det släpptes en trailer för Connected eller Uppkopplad som den heter på svenska, här är den engelska trailern:
https://www.youtube.com/watch?v=toBGv7yvIV8 och här kommer den svenska
https://www.youtube.com/watch?v=P94RxsWSi8c.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Borde inte den här tråden heta Animerade filmer på bio? ? Eller Animerad film på bio? ?
Houba !