Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hur få tag i tv serier

Startat av Zenon, 11 oktober 2017 kl. 09:22:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Undrar om FreeGrabApp har kastat in handduken?

FlixGrab (respektive Free Netflix Download) fungerar inte längre för mig, jag får felmeddelandet "Video can't be parsed".

Dessutom har min licens gått ut och jag lyckas inte förnya den. PayPal ger felmeddelandet "Things don't appear to be working at the moment. Please try again later."

(Även utan licens ska programmet fungera för att ladda ner i SD-upplösning.)

Någon som fortfarande lyckas ladda ner från Netflix med FlixGrab eller Free Netflix Download?

Anders M Olsson

Jag mailade och de svarade faktiskt väldigt snabbt att det är ett känt fel som de håller på att fixa. De lovade återkomma när det var klart.

Anders M Olsson

Nu har det gått nästan en månad sen jag mailade FreeGrabApp, och fortfarande inga uppdateringar.

Det märkliga är att det har dykt upp ett annat program på nätet som ser förvillande lika ut och som heter FlixGrab+ med ett plustecken på slutet. Undrar om det kan vara utbrytare ur det ursprungliga företaget som har startat eget?

Någon som har testat "plusversionen" och vet om den fungerar?
https://www.flixgrab.com/

De varnar för att vissa funktioner (HD-video och 5.1-ljud) inte fungerar med Marvel-videos och vissa serieavsnitt. Undrar vad det kan bero på?

Anders M Olsson

Fortfarande inga uppdateringar från FreeGrabApp, däremot har jag nu testat FlixGrab+ (Digiflix Software), och det programmet fungerar faktiskt.

Så nu har jag tecknat licens på ett år för "plusversionen", vilket kostade 16,99 dollar. Det är visserligen lite dyrare än vad FreeGrabApp tar (12,99) men fortfarande rätt okej. Och om man har att välja mellan ett program som fungerar och ett som inte gör det är väl valet inte så svårt... :)