Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

SF:s nya loga

Startat av Richardo, 30 oktober 2018 kl. 10:20:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

SF:s nya loga och dess nya namn, Filmstaden, har upprört många. Kommer den att tas bort eller ligga kvar?

Här bytter de inte bara ut loggan, utan hela varumärket. Varför man skulle göra något såndant, vet jag inte.

Elios

Skulle man inte ha gjort det mer som en filmstad!?

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 15 januari 2023 kl. 00:24:17Skulle man inte ha gjort det mer som en filmstad!?
Hur då en filmstad? Menar du att loggan skulle vara en av deras biografer? Eller menar du att man skulle ha Gamla Filmstaden i Råsunda på loggan?

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2023 kl. 13:22:50Hur då en filmstad? Menar du att loggan skulle vara en av deras biografer? Eller menar du att man skulle ha Gamla Filmstaden i Råsunda på loggan?
Jag menar att ändra loggan så det står Filmstaden istället. Men jag är glad att dom inte har gjort det så att det fortfarande står SF på loggan.  ::) ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 16 januari 2023 kl. 08:29:21Jag menar att ändra loggan så det står Filmstaden istället. Men jag är glad att dom inte har gjort det så att det fortfarande står SF på loggan.  ::) ;D
Men det står ju Filmstaden, eller bara ett F - men SF står det absolut ingenstans längre, då Filmstaden inte längre har rättigheterna till det namnet.

Du kanske blandar ihop med distributören SF Studios/Svensk Filmindustri, vars jingel ofta syns i början av filmer som de distribuerar och där det förstås fortfarande står SF Studios...? Men distributören SF har alltså inte längre någon som helst koppling till Filmstaden.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2023 kl. 13:22:50Eller menar du att man skulle ha Gamla Filmstaden i Råsunda på loggan?
Jag tror nog att det hade varit svårt för gemene man att känna igen att det faktiskt är Gamla Filmstaden i Råsunda utifrån en bild på en logga...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2023 kl. 08:39:51Men det står ju Filmstaden, eller bara ett F - men SF står det absolut ingenstans längre, då Filmstaden inte längre har rättigheterna till det namnet.

Du kanske blandar ihop med distributören SF Studios/Svensk Filmindustri, vars jingel ofta syns i början av filmer som de distribuerar och där det förstås fortfarande står SF Studios...? Men distributören SF har alltså inte längre någon som helst koppling till Filmstaden.
Jag tror nog att det hade varit svårt för gemene man att känna igen att det faktiskt är Gamla Filmstaden i Råsunda utifrån en bild på en logga...
Nej det hade med att jag blandade ihop apparna SF Anytime och Filmstaden. 

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 16 januari 2023 kl. 19:29:11Nej det hade med att jag blandade ihop apparna SF Anytime och Filmstaden.
Ja då har ju Daniel rätt du har blandat ihop de två företagen eftersom att Filmstaden tidigare ägdes av SF och hette SF Bio.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 januari 2023 kl. 08:18:51Ja då har ju Daniel rätt du har blandat ihop de två företagen eftersom att Filmstaden tidigare ägdes av SF och hette SF Bio.
Men SF finns ändå kvar på andra loggor.  ::) ??? ??? ::)

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 17 januari 2023 kl. 08:26:58Men SF finns ändå kvar på andra loggor.  ::) ??? ??? ::)
Ja för SF finns ju fortfarande men de äger ju inte Filmstaden längre...

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 januari 2023 kl. 08:33:06Ja för SF finns ju fortfarande men de äger ju inte Filmstaden längre...
Det är bra. Det hette väl med lite Filmstaden innan men kanske var på vissa platser bara. 
Tänker bara på detta härliga intro när jag tänker på SF: 
https://youtu.be/wg_AuKmgj5I

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 17 januari 2023 kl. 08:43:17Det är bra. Det hette väl med lite Filmstaden innan men kanske var på vissa platser bara.
Tänker bara på detta härliga intro när jag tänker på SF:
https://youtu.be/wg_AuKmgj5I
Den klassikern finns ju kvar dock uppdaterad.


https://youtu.be/ZuV2B0ftnu4

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 januari 2023 kl. 08:56:46Den klassikern finns ju kvar dock uppdaterad.


https://youtu.be/ZuV2B0ftnu4
Men vilken tycker du är bäst då?
När jag själv tänker efter så känns det inte som det är så längesen som man såg den men man tänker inte på om man ser den eller ej på biograferna numera!? Kan ju ha varit att dem tog bort den så fort dom bytte namn till Filmstaden och isådanafall har jag inte sett den på 3-4 år. Men om du är på bio ofta så visst kan det kännas som att den fortfarande är där, visst? 😁😁

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 17 januari 2023 kl. 09:53:43Kan ju ha varit att dem tog bort den så fort dom bytte namn till Filmstaden och isådanafall har jag inte sett den på 3-4 år. Men om du är på bio ofta så visst kan det kännas som att den fortfarande är där, visst? 😁😁
Det är ju så här att SF Studios är ju ett filmproduktionsbolag & distributör och det är deras logga/vinjett så även om de inte äger biograferna längre så kommer man ju se deras vinjett/logga på bio om man ser en av deras filmer.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 januari 2023 kl. 10:04:37Det är ju så här att SF Studios är ju ett filmproduktionsbolag & distributör och det är deras logga/vinjett så även om de inte äger biograferna längre så kommer man ju se deras vinjett/logga på bio om man ser en av deras filmer.
Håller inte så bra koll på sånt. Men tack ändå!   ;D ;D ;D