Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Omslaget har til ochmed en lista över dom svenska rösterna. Nästan verkar KM studio duddare . Så man får anta att dom dubbade. Måste vare en av få filmer dom dubbade efter att Disney slutade avvända dom för nästan alla sina serier och filmer.

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 11 januari 2020 kl. 20:33:52
Ja. Jag köpte den förra året på en loppis på dvd, dansk utgåva har jag för mej. Fanns svensk dubb på icke destå mindre.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 11 januari 2020 kl. 22:55:57
Omslaget har til ochmed en lista över dom svenska rösterna. Nästan verkar KM studio duddare . Så man får anta att dom dubbade. Måste vare en av få filmer dom dubbade efter att Disney slutade avvända dom för nästan alla sina serier och filmer.


Trubbel i sagoland vare filmen hette ja
Houba !

gstone

Tilll Daniel.

Skulle verkligen uppskatta fulla Credits till Dolitte om ungefär två veckor och Credits till Spies in Disguise en vecka därefter.

Också Credits Skriet från Vildmarken skulle verkligen uppskattas om nu du tror att den kommer dubbas.


Du kanske  tror att detta är falsk information vad vet jag.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Även Credits till Framåt och Mulan(2020) om den mot all förmodan skulle du skulle också  var högst uppskatta av dig Daniel !

Jag är väldigt tacksam över alla Criss som finns här ❗️👏😁😃😄👍😇
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 januari 2020 kl. 20:21:36
Tilll Daniel.

Skulle verkligen uppskatta fulla Credits till Dolitte om ungefär två veckor och Credits till Spies in Disguise en vecka därefter.

Också Credits Skriet från Vildmarken skulle verkligen uppskattas om nu du tror att den kommer dubbas.


Du kanske  tror att detta är falsk information vad vet jag.
Självklart, jag brukar som sagt ha som ambition att försöka få fram creditlistor för alla biovisade filmer som dubbas till svenska. :)

Det är (tyvärr) inte alltid jag lyckas, men från sådana här distributörer vore jag förvånad om jag inte skulle lyckas...

Vad gäller The Call of the Wild - Skriet från vildmarken är det väl i skrivande stund en enda sajt som uppger att filmen kommer att dubbas till svenska, om än en relativt tillförlitlig sådan. Så det är väl troligt att det stämmer, men jag hade gärna velat se fler sajter som uppger samma sak och helst även officiell information från distributören, innan jag drar några säkra slutsatser.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 januari 2020 kl. 02:41:07
På DVD-utgåvorna finns tyvärr inga utsatta dubbcredits alls, och såvitt jag vet listas heller inga dubbcredits på Cartoon Network. :(

Jag har heller inte hittat åt någon streamingtjänst där det finns utsatt dubbcredits.

Tyvärr lämnar ju SDI Media som bekant inte ut uppgifter till andra än sina kunder, så enda realistiska möjligheten att få tag i officiella svenska dubbcredits är väl i så fall via Warner Bros. (eller 20th Century Fox, som distribuerar deras DVD/Blu-Ray-utgåvor i Skandinavien)...

Tråkigt men väntat. Tack ändå.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det värkar i alla fall som om Lady och Lufsen(2019) dubbas så kommer nog troligen Credits till  svenska röster tillsammans med andra länders röster stå under eftertexterna och Mulan om den nu mot all förmodan skulle dubbas borde knog också vara relativt lätt att få credits till efter at film haft primär .Då Disney brukar var villiga ett je ut Credits när filmen väl släppets och troligen så avvänder dom SDI Media  om Mulan nu skulle dubbas då det är vad Disney vanligtvis verkar avvända när kommer  till stora biofilmer och SDI Media brukar som sagt vara villiga at ge Credits till Disney filmer  när dom väl haft primäre. Tror jag i alla fall kan ändå så får Daniel rollistorna till Disney filmer från Disneys Nordiska knotor eller Disney Character Voices vad vet jag.

Samma sak bör gälla med Framåt då Pixar brukar ha utsatt Credits i eftertexterna och Disney som sagt brukar vanligtvis vara villiga att ge ut Credits till stora bio filmer efter dom släppets i Sverige.

Rätt mig gärna om jag har fel på någon ut av dessa punkter ! :D

Jag tänker bara på hur det har varit tidigare och vad Daniel har berättat på forumet
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 januari 2020 kl. 20:50:15
Självklart, jag brukar som sagt ha som ambition att försöka få fram creditlistor för alla biovisade filmer som dubbas till svenska. :)

Det är (tyvärr) inte alltid jag lyckas, men från sådana här distributörer vore jag förvånad om jag inte skulle lyckas...

Vad gäller The Call of the Wild - Skriet från vildmarken är det väl i skrivande stund en enda sajt som uppger att filmen kommer att dubbas till svenska, om än en relativt tillförlitlig sådan. Så det är väl troligt att det stämmer, men jag hade gärna velat se fler sajter som uppger samma sak och helst även officiell information från distributören, innan jag drar några säkra slutsatser.

TOPPEN BRA ! Kul att höra ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Vad gäller Spies in Disguise har 20th Century Fox idag gått ut med följande i en pressrelease:

"Svenska röster: Michael Lindgren, Jonas Bane, Cecilia Wrange, Jamil Drissi, Christian Hedlund, Charlott Strandberg, Dogge Doggelito, Emma Lewin Segelström"

Jag förmodar att "Cecilia Wrange" ska vara Cecilia Wrangel, så att de har missat en bokstav...

Vem som spelar vem och mer detaljerade credits får väl förmodligen vänta ungefär två veckor till; d.v.s. några dagar före premiären. :)

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2020 kl. 12:52:03
Vad gäller Spies in Disguise har 20th Century Fox idag gått ut med följande i en pressrelease:

"Svenska röster: Michael Lindgren, Jonas Bane, Cecilia Wrange, Jamil Drissi, Christian Hedlund, Charlott Strandberg, Dogge Doggelito, Emma Lewin Segelström"

Jag förmodar att "Cecilia Wrange" ska vara Cecilia Wrangel, så att de har missat en bokstav...

Vem som spelar vem och mer detaljerade credits får väl förmodligen vänta ungefär två veckor till; d.v.s. några dagar före premiären. :)

Vågar man gissa på att den är dubbad av Eurotroll? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 14 januari 2020 kl. 13:37:53
Vågar man gissa på att den är dubbad av Eurotroll? ^^
20th Century Fox brukar oftast anlita Eurotroll för sina dubbningar, så sannolikheten är nog stor att så är fallet även nu. :)

gstone

#1286
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2020 kl. 12:52:03
Vad gäller Spies in Disguise har 20th Century Fox idag gått ut med följande i en pressrelease:

"Svenska röster: Michael Lindgren, Jonas Bane, Cecilia Wrange, Jamil Drissi, Christian Hedlund, Charlott Strandberg,  Dogge Doggelito, , Emma Lewin Segelström"

Vem som spelar vem och mer detaljerade credits får väl förmodligen vänta ungefär två veckor till; d.v.s. några dagar före premiären. :)

Här vad jag tror

Michael Lindgren = Lance Sterling

Christian Hedlund = Katsu Kimura



Jonas Bane = Walter Beckett

Cecilia Wrangel = Marcy Kappel

Jamil Drissi = Killian

Charlott Strandberg = Joy Jenkins,

Dogge Doggelito = Ears( just denna är nästan 100% säker på)

Emma Lewin Segelström = Eyes

Jag tror med största sannolikhet  detta är rollistan !
:D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Skulle det gå och få fram svenska credits till Draktränaren 2 och Dumma Mej 3 ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2020 kl. 15:57:12
Här vad jag tror

Michael Lindgren = Lance Sterling

Christian Hedlund = Katsu Kimura



Jonas Bane = Walter Beckett

Cecilia Wrangel = Marcy Kappel

Jamil Drissi = Killian

Charlott Strandberg = Joy Jenkins,

Dogge Doggelito = Ears( just denna är nästan 100% säker på)

Emma Lewin Segelström = Eyes

Jag tror med största sannolikhet  detta är rollistan !
:D

Just Lance, Walter och Ears är jag nästan helt säker att de stämmer
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jag håller alla i fal tummarna för att Daniel kan få svenka credits till Dolitte , Spies in disguise, Framåt , Pelle Kanin 2 - På rymmen , Trolls 2: Världsturnén, Scoob! och Själen ! :) :D ;D

Och även Mulan(2020), Lady och Lufsen(2019) , The Oee and Only Ivan, Skriket från Vildmarken; Tom och Jerry(2020) och Nolle om några av dom skulle dubbas !

Undrar också om The Mitchells vs. the Machines och Extinct en animerad film regisserad av David Silverman som var revisorer för Simpsons filmen och Raymond S. Persi som jobbade på "Art Department" på Röjar Ralf och med "Animation Department" på tv serien The Simpsons kommer till Sverige år ? och om i så fall dom dubbas ?

Den senare filmen har även mer talang bakom karman( om man nu kan säj karma i förhållande till animation) Joel H. Cohen, John Frink och Rob LaZebnik skrev manuset til Extinct och alla tre har skrivet FLERA av avsnitt av The Simpsons också känd som min favorit serie NÅGONSIN  !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.