Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

video Pocket klubben

Startat av gstone, 26 januari 2021 kl. 20:19:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Har video Pocket klubben  vhs av Snödrottningen samma dubb som visades på SVT dem 15:e april 1968 ?
Eller är det en annan dubb ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2021 kl. 20:19:26
Har video Pocket klubben  vhs av Snödrottningen samma dubb som visades på SVT dem 15:e april 1968 ?
Eller är det en annan dubb ?

Det är inte samma film överhuvudtaget, den Snödrottningen som SVT visade 1968 var en annan sovjetisk (numera rysk) filmatisering från 1967. Skrev lite om det i detta inlägg.

Vad beträffar den betydligt mera kända animerade filmen från 50-talet, så känner jag bara till en enda dubbning - den gjordes för bio 1973, och Videopocketklubben/Wendros återanvände den till sin vhs-utgåva. Frekvensia har också gett ut filmen (som hyr-vhs tidigt 80-tal), men jag tror inte deras utgåva har svenskt tal.

gstone

Citat från: Erika skrivet 26 januari 2021 kl. 21:26:28
Det är inte samma film överhuvudtaget, den Snödrottningen som SVT visade 1968 var en annan sovjetisk (numera rysk) filmatisering från 1967. Skrev lite om det i detta inlägg.

Vad beträffar den betydligt mera kända animerade filmen från 50-talet, så känner jag bara till en enda dubbning - den gjordes för bio 1973, och Videopocketklubben/Wendros återanvände den till sin vhs-utgåva. Frekvensia har också gett ut filmen (som hyr-vhs tidigt 80-tal), men jag tror inte deras utgåva har svenskt tal.

Jag menar denna https://www.tradera.com/item/302150/439566299/snodrottningen-vhs-film-video-pocket-klubben
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2021 kl. 21:33:40
Jag menar denna https://www.tradera.com/item/302150/439566299/snodrottningen-vhs-film-video-pocket-klubben

Jo, jag förstod exakt vilken version du menade... Mig veterligen finns det bara en enda dubbning av Snödrottningen (1957). Förresten, så kan du se filmen med svenskt tal på
Youtube.