Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2024 kl. 21:57:34Jag kände igen ganska många röster i Sirocco och vindarnas rike, men inte många jag kunde placera in; tyvärr. Men jag tyckte mig höra Andreas Nilsson, om jag inte hört fel...
Missade nog Andreas Nilsson, men tyckte mig höra bl. a. Adam Fietz, Anton Olofson Raeder och Daniel Sjöberg. Kan dock ha hört fel.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2024 kl. 21:57:34Verkar dock inte vara någon succé - på föreställningen jag såg filmen var jag helt ensam i biosalongen...
Det var likadant här, var helt ensam i biosalongen.

MOA

Citat från: Erika skrivet  2 september 2024 kl. 06:00:43Missade nog Andreas Nilsson, men tyckte mig höra bl. a. Adam Fietz, Anton Olofson Raeder och Daniel Sjöberg. Kan dock ha hört fel.
Det var likadant här, var helt ensam i biosalongen.
Extremt ovanligt, är filmen verkligen så dålig?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  2 september 2024 kl. 09:20:41Extremt ovanligt, är filmen verkligen så dålig?
Nej, tvärtom men den är nog inte så "mainstream" som storbolagens animerade filmer.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  2 september 2024 kl. 09:20:41Extremt ovanligt, är filmen verkligen så dålig?
Filmen är absolut inte dålig, men däremot har jag inte sett till mycket marknadsföring för filmen - och det är ju ett problem att independentdistributörer såsom Njutafilms inte har i närheten av lika mycket pengar att lägga på reklam som de stora filmbolagen...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2024 kl. 09:50:39Nej, tvärtom men den är nog inte så "mainstream" som storbolagens animerade filmer.
Och även om den vore det, så har Njutafilms knappast obegränsade resurser till marknadsföring. Och utan reklam, hur många barnfamiljer tänker tanken på att se en fransk animerad film som de knappt hört talats om; hur bra den än är...?

På biografen i Skellefteå var det 60 personer som såg Dumma mej 4 vid samma tid i lördags, och även ett par dussin personer på Insidan ut 2; trots att båda två har gått i månader - medan Sirocco och vindarnas rike var jag ensam på. Och den filmen som gått bäst på sistone enligt biografpersonalen är Det slutar med oss. Det talar väl sitt eget tydliga språk om att gemene man huvudsakligen ser filmer som det gjorts mycket marknadsföring/reklam kring.

Skokaka

Vad fan är det jag hör? Till och med Paint 3D kommer att sluta finnas?!? :o 

Det står att det kommer att slutas i 4 November, fast jag tror att dom bara menar att den kommer att tas bort från Microsoft Store, men om man redan har appen så kommer den att stanna kvar, så länge man inte tar bort den? Hoppas att min gissning är rätt, dock... :-\

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet  3 september 2024 kl. 00:50:33Det står att det kommer att slutas i 4 November, fast jag tror att dom bara menar att den kommer att tas bort från Microsoft Store, men om man redan har appen så kommer den att stanna kvar, så länge man inte tar bort den? Hoppas att min gissning är rätt, dock... :-\
Paint 3D är ju ett fysiskt program installerat i datorn, d.v.s. ingen webbtjänst som är beroende av någon server på internet, så jag ser inte att det skulle vara vare sig praktiskt eller tekniskt möjligt att appen försvinner från de som redan har den installerad - utan jag förutsätter att programmet kommer att fortsätta fungera bara man har den installerad innan den tas bort från Microsoft Store. :)

Paint 3D är väl inte längre inbyggt med Windows 11, som den var med Windows 10, så det är väl en inte helt otippad utveckling. Tråkigt för de som använder programmet, men jag har alltid funnit det för begränsat för normal användning - jag använder istället GIMP, som är gratis/open source och tillräckligt resurssnålt för att fungera hyfsat även på min gamla laptop (till skillnad från exempelvis Photoshop, som snabbt blir segt som sirap om man inte har en väldigt kraftfull dator...).

gstone

Det så fruktansvärt att tack vata MOA blir jag nu arg 😡 när jag öppnar "den trevliga och positiva tråden "

Det är inte alls så det ska vara  :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  3 september 2024 kl. 09:48:51Det så fruktansvärt att tack vata MOA blir jag nu arg 😡 när jag öppnar "den trevliga och positiva tråden "

Det är inte alls så det ska vara  :'( :'(
Vad har jag nu gjort? Tänker du hata mig nu? För vad?

Fred

Vad ska man göra för att blidka folk? Går man till jobbet för så smittar man andra och då är man egoist och stannar man hemma när man är förkyld så är man lat och arbetsskygg. Så mycket dubbla måttstockar överallt, vad man än gör så är det fel.

Steffan Rudvall

En stadsbuss körde nästan på en av mina elever idag... Eleven gick över gatan som vanligt såklart var det grönt men där kom bussen som varken stannade vid sin hållplats, övergångsstället eller trafikljuset. Dessutom måste han ha kört i närmare 70 i en skolzon där 30 är max. Eleven skadades inte men bussen gjorde honom dyblöt... Skånetrafiken borde verkligen ställa krav på seriösa och utbildade chaufförer, förra året var det ju en av deras chaufförer som körde påverkad och det skulle inte förvåna mig om även den här gjorde det.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 september 2024 kl. 20:32:14En stadsbuss körde nästan på en av mina elever idag... Eleven gick över gatan som vanligt såklart var det grönt men där kom bussen som varken stannade vid sin hållplats, övergångsstället eller trafikljuset. Dessutom måste han ha kört i närmare 70 i en skolzon där 30 är max. Eleven skadades inte men bussen gjorde honom dyblöt... Skånetrafiken borde verkligen ställa krav på seriösa och utbildade chaufförer, förra året var det ju en av deras chaufförer som körde påverkad och det skulle inte förvåna mig om även den här gjorde det.
Det var inte alls roligt att höra och jag håller fullständigt med om att chaufförer borde skärpa sig.

Att barn inte gör rätt för sig är en sak, men vuxna som gör fel för sig gör mest fel, det känns ibland som att det inte är någon ordning bland mänskligheten på jorden, till exempel att cyklister cyklar förbi utan att ringa på klockan, att cyklister struntar i att svänga om en, att bilister/chaufförer struntar i att man höjer upp armen när man vill gå över, att folk skyller ifrån sig att miljövänliga färdmedel (t.ex. tåg och elbilar) är för dyra, att folk röjer undan natur för att göra plats för jordbruk, bostäder och betesmarker, att folk hämnas på vilda djur som kommer i kontakt med deras odlingar och/eller tamdjur, att folk blockerar vägen för en (varesig det är avsiktligt eller inte), trafik, köer, att det är för mycket vandalism, för mycket förströelser, för mycket rån, för mycket våld, för mycket brottslighet, tjuvjakt, för mycket bråk, osv.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 september 2024 kl. 20:32:14En stadsbuss körde nästan på en av mina elever idag... Eleven gick över gatan som vanligt såklart var det grönt men där kom bussen som varken stannade vid sin hållplats, övergångsstället eller trafikljuset. Dessutom måste han ha kört i närmare 70 i en skolzon där 30 är max. Eleven skadades inte men bussen gjorde honom dyblöt... Skånetrafiken borde verkligen ställa krav på seriösa och utbildade chaufförer, förra året var det ju en av deras chaufförer som körde påverkad och det skulle inte förvåna mig om även den här gjorde det.
Aj aj, tyvärr låter det som att det då bara är en tidsfråga tills något allvarligt inträffar på grund av en av deras chaufförer, om inget sker. I trafiken är det ju verkligen av största vikt att veta hur man ska göra.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

MOA

Fruktansvärt! Kommer verkligen undvika att åka buss nu, fattar om eleven hatar bussar nu. Hade jag gjort men har andra anledningar till att inte åka buss

Skokaka

Vad hemskt! Detta är därför jag inte är så förtjust i busschaufförer. Tja, detta och nåt annat... :( :-\  

gstone

Jag låter som em smurf när jag hör min egen röst 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.