Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Arbetsförmedlingen - död eller levande?

Startat av Richardo, 24 december 2019 kl. 09:30:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

Är det någon som vet ifall Arbetsförmedlingen är död eller levande? Det var ju tal om att skrota deras kontor, och nu säger att man inte ska göra det längre.

Elios

Min kusin är med i några utav reklamera. Men ska jag få säga mitt så är hela jävla arbetsförmedlingen ett skämt. Dem ser dig som en i högen och ska fixa ett jobb åt dig. Har du tur får du kanske ett inom fyra månader ändå upp till kanske 6 år. Arbetsförnedringen är det rätta namnet på dem.  >:( ;D

Jabberjaw

Gick där efter gymnasiet en månad och då runt 2011 så var man en liten grupp som samlades för att diskutera och sedan var det individuellt. Man var alltså tvungen att gå dit och skriva in sig och detta tog säkerligen en två tre timmar sitta med en handläggare och prata för sig själv och vad man har för utbildning och vilka jobb man söker. Det vill säga ingen vidare till hjälp snarare slöseri med tid då dom flesta inom arbetsförmedlingen verkar ha fått sitt jobb efter att först ha varit arbetslösa. Likaså jobbcoach som dom skickade vår grupp på den månaden jag var inskriven var ett skämt. Personerna sa ni kan gå hem vid lunch och så får dom pengar för att ha en hel grupp där 8-16.

2018 till nu är en annan historia dock. Min syster skrev in sig någon gång under 2018 och då åkte hon dit eftersom det är så man brukar göra. Då sa dom till henne att åka hem eftersom dom inte har tid att göra sånt på plats. Sagt och gjort hon åkte hem och skrev in sig på 1 minut. Hon blev under tiden hon var inskriven på lallarförmedlingen uppringd en gång och detta samtal tog enligt henne runt 3 minuter och var väldigt oseriöst. Personen kunde knappt svenska som var handläggare.

summering = Vill man få ett hederligt jobb sök själva. Akta er för lyssna på arbetsförmedlingen eller jobbcoacher. Sök sådant som du vet att du är bra på och lyssna inte på andra som säger
"man får ta det som bjuds" vilket oftast är äldre personer som säger. Att gå runt och dela ut flygblad om sig själv är heller inget man gör längre. Lättaste skulle jag säga är att gå till en bemanningsfirma och därifrån jobba på så företagen du blir uthyrd hos vill ta in dig. När du väl kommit in i en branch som du trivs med är det inte svårt att klättra eller byta jobb var 6:e månad tex.  Hoppas detta hjälper någon därute.  ;)