Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vaiana

Startat av gstone, 7 november 2016 kl. 09:07:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Artan1528

#60
Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2018 kl. 20:54:18
Filmen heter Moana i USA och Vaiana i Europa.

I Albanien (Som er i Europa) hedder den Moana.


https://www.youtube.com/watch?v=ZPnIzldO1GI

I andre balkan lande hedder den Vaiana.

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet  8 februari 2018 kl. 22:51:56
I Albanien (Som er i Europa) hedder den Moana.
Intressant, då antar jag att Moana inte var ett registrerat varumärke just i Albanien - möjligen även i enstaka andra europeiska länder.

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 februari 2018 kl. 22:57:02
Intressant, då antar jag att Moana inte var ett registrerat varumärke just i Albanien - möjligen även i enstaka andra europeiska länder.

Eller måske er de ligeglade med varemærket, og bare kaldte den Moana? :P
Gælder det registrerede varemærke ikke i alle lande, især når Italien og Albanien næsten er "naboer"?
Det er lidt underligt. Da jeg var i Albanien på ferie (Jeg er albaner, men bor i Danmark), blev jeg overrasket da jeg hørte hun sagde "Moana", da jeg havde hørt at alle lande i Europa havde kaldt den Vaiana.

moviefan

Finns det ett svenskt soundtrack ?  Jag hittade en del sånger på youtube.

Soscla

Citat från: moviefan skrivet 10 februari 2018 kl. 20:17:14
Finns det ett svenskt soundtrack ?  Jag hittade en del sånger på youtube.
Soundtracket finns på Spotify med alla möjliga språk! :D
It's so fluffy I'm gonna die!

moviefan

Citat från: Soscla skrivet 14 februari 2018 kl. 14:29:14
Soundtracket finns på Spotify med alla möjliga språk! :D

Det finns inte på cd ?

gstone

Kul fakta:

Innan John Musker och Ron Clemons bestämd sig för att göra Vaiana tänkt  dom göra en animerad film version av Fantasyboken Mort av Terry Pratchett.


Jag blev superglad när jag läste det för jag älskade Disney animation och Terry Pratchett's böcker.

Men Disney lyckades inte få rättigheterna. 

Jag blev förkrossad

Men jag är osäker på om Mort hade funkat som en Disney film.

För när jag var femte klass valde jag Mort som bok för högläsning och läraren fick sluta efter några minuter för all andra elever i klassen var super uttråkade.

Vilken troligen visar jag hade ganska annorlunda smak en andra pojkar i min ålder.

Troligen hade jag att väldig ovanligt sin för humor jämfört med andra fjortonåringar.

Ingen annan verkade fatta skämten i Mort eller tycka den var intressant och rolig.

Det gjorde mig lite ledsen hur kunde dom var så uttråkade av något som jag tyckte var så kul.


Dreamworks skulle också göra film av Resan Hem en mycket mer barn vänlig bokserie av Terry Pratchett

Andrew Adamson som gjord Shrek skulle regisera och senare Danny Boyle en Oscarsvinnande regissörer som aldrig tidigare hade jobbat med animation.


Oscar vinnare Simon Beaufoy skulle skriva manus konstigt nog, Då han hade no erarhet med varelse Animation eller Komedier

Sen skulle John Orloff skriva om manuset han är mannen som skrev filmen Dom Fem Legenderna.

Och Anand Tucker skulle regisera

Tucker är  komisk nog mest känd för att inte ha gjort filmen Guldkompassen.


Han skulle ha gjort filmen men ersattes av Chris Weitz.

Men i slut ändan gjotd aldrig Dreamwork någon film av Resan Hem,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Vad har du för humor om jag får fråga?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 juli 2019 kl. 01:23:14
Vad har du för humor om jag får fråga?

Jag gillar Rick och Morty , Skidvärlden, Farily Odd Parants,  Arrested Development, YouTubpops, Crazy Ex Girlfriend och BeskrivningUnbreakable Kimmy Schmidt båda på Netflix. Video serien a top the Fourth Wall på Youtube.

Hotell Transylvanien 3: En monstersemester, Family Guy och En stop motion Frankenstien komdie serie som jag glömt vad den heter.

Dom två roligast filmerna jag sätt är Kentucky Fried Movie och A Million Ways to Die in the West.

Jag tycker inte slapstick ör kull alls.

Jag gillar nästan bara verbal humor.

Helst svart verbal humor,

Den roligast tv serien jag sätt är nog Good Omens.

Jag tycker inte Måndag hela Veckan är kul och This is the end är en av dom minst roliga komdierna jag någonsin sätt.

Jag avskyr Kevin Smith och hans väldigt oroliga humor.

Jag önskar jag kunde komma på vas Frankemstien serien i stop motion hette för den var super kul !

Dave Barnaren är nig den roligast serien någonsin gjord riktad mot barn.

En hel humor serier för barn kan var Riktigt tråkiga för vuxna.

Men Farily Odd Parantets håller fortfarande up för vuxna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

clara liljeberg

kan du nämna vilka djur som maui förvandlades till och jag såg att i reklambladen var vaiana en katt.

gstone

Jag älskar den här filmen den bästa Disney-animerade filmen sedan kejsarens nya still !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Citat från: clara liljeberg skrivet 15 september 2019 kl. 11:48:49
kan du nämna vilka djur som maui förvandlades till och jag såg att i reklambladen var vaiana en katt.

jag vet att han blir en haj, samt Sven i Frost, i någon scen.  Han blir även en slags fågel, samt camelont, har jag för mig.

Disneyfantasten

Vilka spelar Alexander Lycke, Andreas Österberg, Anna Isbäck, Cecilia Wrangel Schoug, Elis Lindsten, Ester Lejdemyr, Fredrik Lycke, Gunilla Backman, James Lund, Jan Åström, Max Sjöberg, Nicklas Berglund, Oskar Romson och Patrik Martinsson i filmen?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 oktober 2020 kl. 12:58:26
Fredrik Lycke, Gunilla Backman, James Lund, Jan Åström och Patrik Martinsson i filmen?
'

Jag så glad att fem kändisar är med  ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 oktober 2020 kl. 12:58:26
Alexander Lycke, Fredrik Lycke

Förfäderna tror jag, de står angivna som artister på låtar som förfäderna sjunger på Spotify
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats