Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem är bäst som Farbror Nilsson?

Startat av TonyTonka, 9 juni 2013 kl. 21:47:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Harryson vs. Wahlström, vem är bäst?

Peter Harryson
12 (75%)
Johan Wahlström
4 (25%)
Lars Edström (spelfilmen)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 16


Adam

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 januari 2021 kl. 09:18:18
Jag har ingen koll på hur originalrösten låter och är inte heller så säker på Johan "Fred Flinta" Wahlström i denna roll även om jag gillar honom i det mesta, helt omöjligt är det dock inte... (Peter Harryson passar iallafall bra om man ser till utseende och personlighet)

Jag antar förresten att serien är amerikansk från början? (För om en serie är på engelskt språk från början tycker jag det känns lättare att jämföra de svenska rösterna med originalet, om det är producerat i andra länder, t.ex. Frankrike som Asterix, Tintin och Lucky Luke så går jag hellre på karaktärens utseende)

Serien är gjord och producerad helt i USA. Farbror Nilssons (org: Mr. Wilson) originalröst gjordes av två personer i originalet; Phil Hartman (Troy McClure och Lionel Hutz i Simpsons) och Maurice LaMarche (gästroller i Simpsons, samt Hjärnans originalstämma i Pinky och Hjärnan).

Phil och Maurice använder sig av lite djupare barytonröster i rollen som Georg Nilsson (liksom Johan Wahlström i samma roll, medan Peter Harryson har en lite ljusare och hesare röst till skillnad från dessa).
Phil Hartman och Maurice LaMarche gör för övrigt rösterna till Henry Mitchell (Dennis pappa) i samma serie.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘