Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Turtles (2003 års version)

Startat av Erika, 18 november 2004 kl. 03:01:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.

Erika

Vilka svenska röstskådespelare medverkar?

Du kanske vet något, Patrik?  ;)

Daniel Hofverberg

På sluttexterna till video- och DVD-filmerna står det utsatt credits. Visserligen inte specificerat, men de röster som anges är i alla fall:

Åsa Jonsson
Ola Norman
Nick Atkinson
Bengt Dahlqvist
Anders Öjebo
Niclas Ekholm
Johan Svensson
Johan Hedenberg

Serien är dubbad av KM Studio. Tyvärr står inte vare sig regissör, tekniker eller översättare utsatt...

Men om någon har lyckats att identifiera vem som spelar respektive karaktär, så skulle jag uppskatta information om det.  :)

PAAATE

#2
Detta har jag lyckats luska ut:

Anders Öjebo: Casey Jones
Åsa Jonsson: April O'Neil
Nick Atkinson: Michelangelo
Johan Hedenberg: Oroku Saki/Shredder, (Hun?)
Baxter Stockman och Hamato Yoshi spelas av samma person.

Det är vad jag vet för tillfället, fast eftersom jag har beställt DVD nr.5 "Anteckningar från underjorden" så kommer jag förhoppningsvis på mer snart.

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Äntligen någon som skriver ett vettigt ämne! :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Citat från: Patrik skrivet 18 november 2004 kl. 04:11:04
Det är vad jag vet för tillfället, fast eftersom jag har beställt DVD nr.5 "Anteckningar från underjorden" så kommer jag förhoppningsvis på mer snart.
Jaså, har det släppts fler än de fyra DVD-filmer som jag har? I så fall, får jag ta och be KE Media om ett examplar av den också...

PAAATE

Rättning: de också! Det har även släppts en vol.6 "Shredder slår tillbaka"!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jaså, det visste jag inte om. Okej, jag ska ta och be om exemplar av dem tillsammans med ett par andra filmer som jag tror har kommit nu...

PAAATE

Förresten, vad tycker ni om serien? Själv ÄLSKAR jag den. Det finns bara ett Turtles-universum som är bättre och det är original-sköldpaddorna (serier); råa, grymma, våldsamma, svart-vita, mycket blod och slakt, I LOVE IT! >:-) Hehe!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 november 2004 kl. 01:17:22
Jaså, det visste jag inte om. Okej, jag ska ta och be om exemplar av dem tillsammans med ett par andra filmer som jag tror har kommit nu...


Om Turtles-DVD:erna säljer tillräckligt bra så kommer det definitivt fler snart! I USA finns det 13 st. och en fjortonde är på väg. Här kommer en lista på alla:

Säsong ett:
Attack of the mousers (Musjägarna anfaller)
Meet Casey Jones (Hämndbegär)
The way of invisibility (Vägen till osynlighet)
The Shredder strikes (Shredder slår till)
Notes from the underground (Anteckningar från underjorden)
Shredder strikes back (Shredder slår tillbaka)
Return to New York
Search for Splinter
Säsong två:
Turtles in space
Secret Origins
The ultimate ninja
Croc attack!
The battle Nexus
Och den som är på väg heter "City at war"! ;)

Puh! Jag är påläst! :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Problemet är väl just att de i Skandinavien distribueras av KE Media, som är ett relativt litet distributionsbolag som inte alls säljer till lika många affärer som andra. Därför lär det vara svårt för dem att kunna uppnå några större försäljningssiffror.

Själv skulle jag aldrig drömma om att köpa Turtles heller. Men så länge jag får det gratis, så klagar jag inte... ::)

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 november 2004 kl. 02:44:44
Själv skulle jag aldrig drömma om att köpa Turtles heller.

Vad är du för hemsk människa!?  :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Sailor Storm

Det där var ett par röster det. Lite skillnad jämfört med den gamla dubbningen som bestod av typ tre röster.
Nina Gunke, Kenneth Mildorf och Dan Bratt om jag inte minns fel. Det var tider det.

Erika

Sailor Storm: Det finns en ytterligare dubbning av gamla Turtles som gjordes av Media Dubb (som förövrigt kom före Sun Studios version).

Daniel: Tack för informationen! :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 22 november 2004 kl. 16:50:22
Sailor Storm: Det finns en ytterligare dubbning av gamla Turtles som gjordes av Media Dubb (som förövrigt kom före Sun Studios version).
Och var mycket bättre...

PAAATE

Citat från: Sailor Storm skrivet 22 november 2004 kl. 15:05:55
Det där var ett par röster det. Lite skillnad jämfört med den gamla dubbningen som bestod av typ tre röster.
Nina Gunke, Kenneth Mildorf och Dan Bratt om jag inte minns fel. Det var tider det.

Nähä, du! Nina Gunke, Kenneth Milldorf och Håkan Mohede!

Här är det jag vet/tror om "videodubbningarna":

Leonardo: Kenneth Milldorf
Raphael: Håkan Mohede
Michaelangelo: Kenneth Milldorf
Donatello: Håkan Mohede (Det vet jag!)
April: Nina Gunke (Det vet jag!)
Splinter: Kenneth Milldorf
Bebop: Kenneth Milldorf
Rocksteady: Håkan Mohede
Krang: Nina Gunke (Det vet jag!)
Shredder: Kenneth Milldorf (Det vet jag!)
Rat King: Kenneth Milldorf (Det vet jag!)

Hmmm, det var väl alla, tror jag.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?