Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

DingoPictures2005, Zach66 och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Pepper Ann skrivet  5 oktober 2022 kl. 23:04:12Pepper Ann har fått omdubbning :-\ har någon möjlighet att ladda upp originaldubbningen på archive?
Tyvärr tror jag inte att jag var efterklok nog att spela in Pepper Ann när det begav sig. Och chansen är nog mindre att någon har gjort det, då ju den serien bara sänts på Disney Channel och mig veterligen inte sänts på någon annan kanal. :(

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 oktober 2022 kl. 23:47:44Vad sägs om de avsnitt ur DuckTales och Darkwing Duck som fått omdubbning samt MediaDubbs version av Piff & Puff Räddningspatrullen?
Jag vet att jag spelade in alla avsnitt utom två av Darkwing Duck, så beroende på vilka avsnitt som dubbats om så är det antingen alla avsnitt eller alla utom en eller två som jag kan leta fram med originaldubb. :)

Jag har nog alla avsnitt av DuckTales också, men i varierande kvalitet.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 oktober 2022 kl. 01:11:13Tyvärr tror jag inte att jag var efterklok nog att spela in Pepper Ann när det begav sig. Och chansen är nog mindre att någon har gjort det, då ju den serien bara sänts på Disney Channel och mig veterligen inte sänts på någon annan kanal. :(
Jag vet att jag spelade in alla avsnitt utom två av Darkwing Duck, så beroende på vilka avsnitt som dubbats om så är det antingen alla avsnitt eller alla utom en eller två som jag kan leta fram med originaldubb. :)

Jag har nog alla avsnitt av DuckTales också, men i varierande kvalitet.
Tänker du lägga ut dom på archieve? Också om du kunde fixa ljudet i bättre kvalité? Om det är möjligt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  6 oktober 2022 kl. 08:39:58Tänker du lägga ut dom på archieve? Också om du kunde fixa ljudet i bättre kvalité? Om det är möjligt.
Om jag vågar, ja - men det är ju inte helt riskfritt att lägga ut Disney-material på Archive. Om jag inte vågar i eget namn, så får jag be någon annan lite mer anonym person att lägga upp det. :)

@Ovanliga dubbningar har säkert inget emot det, om jag frågar henne; exempelvis.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 oktober 2022 kl. 08:43:42Om jag vågar, ja - men det är ju inte helt riskfritt att lägga ut Disney-material på Archive. Om jag inte vågar i eget namn, så får jag be någon annan lite mer anonym person att lägga upp det. :)

@Ovanliga dubbningar har säkert inget emot det, om jag frågar henne; exempelvis.
Frågan är då hur bra är ljudkvalitén?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  6 oktober 2022 kl. 09:16:08Frågan är då hur bra är ljudkvalitén?
Mina Darkwing Duck-inspelningar har helt okej ljud, och borde vara helt normal VHS-kvalitet - med lite tur är det HiFi, även om jag inte kan svära på det (beroende på vilken video jag hade på den tiden).

DuckTales kommer från flera olika källor, både mina egna och andras inspelningar, så där är det nog en salig blandning. Men jag har inte satt mig in i exakt vilka avsnitt som dubbats om, så med lite tur kanske avsnitt som har sämre kvalitet är sådana som inte har dubbats om...

Scoobydoofan1

#995
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 oktober 2022 kl. 09:22:38Mina Darkwing Duck-inspelningar har helt okej ljud, och borde vara helt normal VHS-kvalitet - med lite tur är det HiFi, även om jag inte kan svära på det (beroende på vilken video jag hade på den tiden).

DuckTales kommer från flera olika källor, både mina egna och andras inspelningar, så där är det nog en salig blandning. Men jag har inte satt mig in i exakt vilka avsnitt som dubbats om, så med lite tur kanske avsnitt som har sämre kvalitet är sådana som inte har dubbats om...
Det kommer vara intressant. Frågan är om ducktales säsong 1. Det är ändå konstigt att ducktales har sämre ljudkvalité jämfört med andra Disney serier från 80 och 90 talet. Finns det nån chans att förbättra ljudkvalitén på ducktales avsnitten?

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 oktober 2022 kl. 08:43:42Om jag vågar, ja - men det är ju inte helt riskfritt att lägga ut Disney-material på Archive. Om jag inte vågar i eget namn, så får jag be någon annan lite mer anonym person att lägga upp det. :)

@Ovanliga dubbningar har säkert inget emot det, om jag frågar henne; exempelvis.
Är det då inte bättre med BPS? Ovanliga dubbningar har faktiskt gått ut med sitt namn.

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet  6 oktober 2022 kl. 10:47:06Är det då inte bättre med BPS? Ovanliga dubbningar har faktiskt gått ut med sitt namn.
Sitt namn, ja - men det är inget unikt namn som bara hon heter (till skillnad från mig, då det bara finns en Daniel Hofverberg i Sverige). Så länge det inte är ett väldigt sällsynt namn som bara 1 - 2 personer heter lär knappast Disneys jurister tänka tanken på att ringa runt till alla som heter ett visst namn och fråga "Råkar du ha lagt upp olagligt material på nätet?" - och även om de mot förmodan skulle göra det lär väl ingen vara korkad nog att svara ja...

Men visst, BPS är förstås ännu mer anonym, så vill man vara ännu mer försiktig kan det vara en idé. För min del är huvudsaken att alla får ta del av det, inte vem som faktiskt lägger upp det.

RC

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 oktober 2022 kl. 11:01:38Sitt namn, ja - men det är inget unikt namn som bara hon heter (till skillnad från mig, då det bara finns en Daniel Hofverberg i Sverige). Så länge det inte är ett väldigt sällsynt namn som bara 1 - 2 personer heter lär knappast Disneys jurister tänka tanken på att ringa runt till alla som heter ett visst namn och fråga "Råkar du ha lagt upp olagligt material på nätet?" - och även om de mot förmodan skulle göra det lär väl ingen vara korkad nog att svara ja...

Men visst, BPS är förstås ännu mer anonym, så vill man vara ännu mer försiktig kan det vara en idé. För min del är huvudsaken att alla får ta del av det, inte vem som faktiskt lägger upp det.
Ovanliga dubbningar kan ju tyvärr inte ladda upp något nu när hennes dator dött

Daniel Hofverberg

Citat från: RC skrivet  6 oktober 2022 kl. 11:18:06Ovanliga dubbningar kan ju tyvärr inte ladda upp något nu när hennes dator dött
Nej, precis - men det här kommer hursomhelst inte bli klart idag eller ens närmaste veckan, då merparten fortfarande är på VHS-band och måste digitaliseras. Så det kan dröja månader, och är hursomhelst ingen jättehög prio för min del.

Så jag får se hur läget är då när det här väl är klart...

Bibeln

Citat från: RC skrivet  6 oktober 2022 kl. 11:18:06Ovanliga dubbningar kan ju tyvärr inte ladda upp något nu när hennes dator dött
Citat från: Zebastian skrivet  6 oktober 2022 kl. 10:47:06Är det då inte bättre med BPS? Ovanliga dubbningar har faktiskt gått ut med sitt namn.
Det handlar också om de vill. Vem har sagt att Ovanliga Dubbningar eller BPS är villiga att samarbeta med Daniel Hofverberg för dessa?

BPS

#1001
Citat från: Bibeln skrivet  6 oktober 2022 kl. 12:02:43Det handlar också om de vill. Vem har sagt att Ovanliga Dubbningar eller BPS är villiga att samarbeta med Daniel Hofverberg för dessa?
Jag känner som Daniel huvudsaken är att alla får ta del av det och att dubbningarna bevaras, inte vem som faktiskt lägger upp det.



gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.