Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Konstgjorda bilder

Startat av Disneyfantasten, 14 september 2021 kl. 20:23:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 oktober 2021 kl. 18:31:47
Fast omdubbningen gjordes för till nypremiären på bio 1995-03-16 och den riktiga första utgåvan på VHS gavs ut av Buena Vista och de restaurerade ljudet på dubbningarna tydligare och den utgåvan skulle vara i mono...
Jag tänkte att Disney kanske inte hade tillgång originaldubbningen i hyfsad kvalitet och därför dubbade om den men om den släpptes på den konstgjorda VHS utgåvan kanske de skulle ha återanvänt den ändå.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 oktober 2021 kl. 18:40:30
Jag tänkte att Disney kanske inte hade tillgång originaldubbningen i hyfsad kvalitet och därför dubbade om den men om den släpptes på den konstgjorda VHS utgåvan kanske de skulle ha återanvänt den ändå.

Betänk Svärdet i Stenen som släpptes efter denna och som getts ut i flera VHS-utgåvor, både av Egmont och Buena Vista och som sedan fick fruktansvärt dålig ljudkvalitet på DVD...

Eller Dumbo som gavs ut på VHS av Egmont 1991 med 1972-års första omdubbning och sedan på VHS av Buena Vista januari 1997 med den moderna 1990-talsdubbningen...

Henrik Karlsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 oktober 2021 kl. 18:43:22
Betänk Svärdet i Stenen som släpptes efter denna och som getts ut i flera VHS-utgåvor, både av Egmont och Buena Vista och som sedan fick fruktansvärt dålig ljudkvalitet på DVD...

Eller Dumbo som gavs ut på VHS av Egmont 1991 med 1972-års första omdubbning och sedan på VHS av Buena Vista januari 1997 med den moderna 1990-talsdubbningen...
När det gäller Dumbo 1972 så vet vi väl inte vilket skick ljudbanden är i det kan ju faktiskt vara så att Disney dubbat om den av samma anledning som Askungen.

Steffan Rudvall

#33
Citat från: Jabberjaw skrivet  1 oktober 2021 kl. 17:02:49
Snurre sprätt 1001 kaninberättelser vhs? Vill minnas att den gick på TV3 under början av 90-talet med en dubbning av Media Dubb AB. Filmen finns på DVD men med nya röster och vad jag kommer ihåg inte på video alls  :-\

Elios

Citat från: Elios skrivet  1 oktober 2021 kl. 17:52:18
Hade du med kunnat göra en konstgjord Vhs om nya Black Widow eller varför inte Avengers: Endgame hur det hade sett ut om dem nu hade släppts på Vhs?^^

Hade du kunnat göra dem?^^

Steffan Rudvall

#35

Jabberjaw


Steffan Rudvall



Steffan Rudvall

Konstgjord utgåva av Mästerdetektiven Basil Mus.

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

#41
Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 oktober 2021 kl. 17:38:35
Vilken snygg utgåva!  :)
Jag försökte hitta en textlös version av bilden som du rekommenderade men det gick inte så jag tog det jag tror kan vara en svensk bioaffisch.

Elios

Hade varit kul med att ta en film som precis med kommit på bio nu. No Time To Die.  ;D

Jabberjaw

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 oktober 2021 kl. 15:18:37
Den har en rygg nu.

Tycker dina bilder blir bra, men zoomar du in och tittar närmare så finns det förbättringspunkter.
Varför sparar du som PNG istället för JPG?  ???


Mathilda Gustafsson

Citat från: Jabberjaw skrivet  3 oktober 2021 kl. 19:00:50
Tycker dina bilder blir bra, men zoomar du in och tittar närmare så finns det förbättringspunkter.
Varför sparar du som PNG istället för JPG?  ???
Vad babblar du om? Om man läser på hans bifogade bilder ser man att det står JPG.