Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gåsa-Pelle

Startat av Sabelöga, 29 juli 2022 kl. 18:42:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 20 november 2022 kl. 21:43:01Ovanliga dubbningar har fått en kopia av den. Är ett fel så ska åtgärda detta och skicka om, sedan får vi se vad som händer. Men troligen dyker den upp där. ☺️
Trevligt, det vore uppskattat. :)

Ovanliga dubbningar

Citat från: Goliat skrivet 20 november 2022 kl. 21:43:01Ovanliga dubbningar har fått en kopia av den. Är ett fel så ska åtgärda detta och skicka om, sedan får vi se vad som händer. Men troligen dyker den upp där. ☺️
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 november 2022 kl. 00:26:34Trevligt, det vore uppskattat. :)
Jajamänsan, fattas bara! ;)

Men ni känner väl mig vid det här laget, och vet säkert att jag helst inte lägger upp långfilmer utan förspel. Så då gäller det att hitta åt någon passande kortfilm också...

Daniel Hofverberg

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 21 november 2022 kl. 13:20:56Men ni känner väl mig vid det här laget, och vet säkert att jag helst inte lägger upp långfilmer utan förspel. Så då gäller det att hitta åt någon passande kortfilm också...
Är det något vi kan hjälpa till med? Har du några särskilda krav/önskemål vad gäller kortfilmer? Vill du att det ska vara någon kortfilm från samma land, eller någon kortfilm som har någon slags innehållsmässig/tematisk/animationsmässig likhet med Gåsa-Pelle? Eller går det bra med vilken kortfilm som helst?

Jag tänkte, det lär ju bli lättare sagt än gjort att lyckas hitta åt en svenskdubbad kortfilm från just Ungern, om det är det du är ute efter - sådana lär inte växa på träd... ;)

Ovanliga dubbningar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 november 2022 kl. 00:55:51Är det något vi kan hjälpa till med? Har du några särskilda krav/önskemål vad gäller kortfilmer? Vill du att det ska vara någon kortfilm från samma land, eller någon kortfilm som har någon slags innehållsmässig/tematisk/animationsmässig likhet med Gåsa-Pelle? Eller går det bra med vilken kortfilm som helst?

Jag tänkte, det lär ju bli lättare sagt än gjort att lyckas hitta åt en svenskdubbad kortfilm från just Ungern, om det är det du är ute efter - sådana lär inte växa på träd... ;)
Generellt sett brukar jag i första hand vilja ha kortfilmer av samma produktionsbolag/regissör eller från samma land som huvudfilmen. I andra hand kortfilmer med någon slags tematisk koppling till huvudfilmen och i tredje hand vilken (trevlig) kortfilm som helst. Kortfilmerna bör heller inte rikta sig till en avsevärd annan åldersgrupp/målgrupp än huvudfilmen, så att det därigenom "skär sig".

I fallet med Gåsa-Pelle bedömer jag det som uteslutet att kunna hitta åt en kortfilm av samma regissör eller produktionsbolag, då dom huvudsakligen tycks ha arbetat med långfilmer - och vid de fåtalet kortfilmer de gjort hittar jag inget uppenbart som tyder på att dessa dubbats till svenska.

Att hitta kortfilmer från Ungern som har dubbats till svenska lär som du säger bli svårt, även om det kanske inte är helt omöjligt.

Så det mest realistiska vore alltså kortfilmer med någon tematisk eller storymässig koppling till Gåsa-Pelle, även om jag också vore tacksam om någon kände till om någon ungersk kortfilm har dubbats till svenska. :)

Som tidigare nämnts vill jag heller inte blanda Disney och icke-Disney, men därutöver tar jag tacksamt emot alla förslag ni har på passande förspel.