Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Count Duckula (Greve Duckula) - inslamlingstråd

Startat av Goliat, 29 oktober 2022 kl. 12:26:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Försöker samla ihop dubbningarna till dessa, just nu har jag till ett flertal, men ett par har något blivit fel så jag saknar ibland dialoger så skulle behöva ny källa till ett par också.  Dessa ska synkas till bättre utgåva.

Jag kommer gå igenom dessa under dagarna, så har ni fler avsnitt, hojta till.

SVARTA = Saknar
GRÖN = synkade o klara.
ORANGE = har, men ny källa behövs då det saknas ljud/dialog/skadat ljud.

  • 00. The Return of Count Duckula
  • 01. No Sax Please - We're Egyptian
  • 02. Vampire Vacation
  • 03. One Stormy Night
  • 04. Transylvanian Homesick Blues
  • 05. Restoration Comedy
  • 06. Mutinous Penguins
  • 07. Dr. Von Goosewing's Invisible Ray
  • 08. Down Under Duckula
  • 09. All in a Fog
  • 10. Castle Duckula: Open to the Public
  • 11. The Ghost of McCastle McDuckula
  • 12. Igor's Busy Day
  • 13. Autoduck
  • 14. The Vampire Strikes Back
  • 15. Hardluck Hotel
  • 16. The Hunchbudgie of Notre Dame
  • 17. Dear Diary
  • 18. Rent a Butler
  • 19. Jungle Duck
  • 20. Mobile Home
  • 21. A Fright at the Opera
  • 22. Dr. Goosewing and Mr. Duck
  • 23. Town Hall Terrors
  • 24. Sawdust Ring
  • 25. Duck and the Broccoli Stalk
  • 26. Family Reunion
  • 27. Ghostly Gold
  • 28. Ducknapped
  • 29. The Lost Valley
  • 30. Incredible Shrinking Duck
  • 31. Hi-Duck
  • 32. Prime-Time Duck
  • 33. Bloodsucking Fruit Bats of the Lower Amazon
  • 34. The Count and the Pauper (I Don't Wanna Work on Maggots Farm No More)
  • 35. In Arctic Circles
  • 36. Transylvanian Take-Away
  • 37. Who Dunnit?
  • 38. No Yaks Please Were Tibetan
  • 39. Beau Duckula
  • 40. Mississippi Duck
  • 41. Amnesiac Duck
  • 42. Mysteries of the Wax Museum
  • 43. Return of the Curse of the Secret of the Mummy's Tomb Meets Franken Duckula's Monster ...
  • 44. Lost City of Atlantis
  • 45. Bad Luck Duck
  • 46. Private Beak
  • 47. Astro Duck
  • 48. Unreal Estate
  • 49. Bombay Duck
  • 50. There are Werewolves at the Bottom of My Garden
  • 51. Duck Ahoy
  • 52. The Great Ducktective
  • 53. Dead Eye Duck
  • 54. The Show Must Go On
  • 55. A Christmas Quacker
  • 56. The Rest is History
  • 57. O.O. Duck
  • 58. Mystery Cruise
  • 59. Around the World in a Total Daze
  • 60. Manhattan Duck
  • 61. Alps-A-Daisy
  • 62. Prince Duckula
  • 63. Venice a Duck Not a Duck
  • 64. A Mountie Always Gets His Duck
  • 65. The Zombie Awakes


Från VHS kommer dessa:

Greve Duckula = Count Duckula
1. Ingen sax tack - vi är egyptier = No Sax Please - We're Egyptian
2. Pingvinerna gör myteri = Mutinous Penguins
3. En stormig natt = One Stormy Night

Greve Duckula. Vampyren slår till
1. Vampyren slår till = The Vampire Strikes Back
2. Hardluck hotel =  Hardluck hotel
3. Kära dagbok = .Dear Diary

Greve Duckula. En opera i skräck
1. En opera i skräck = A fright At The Opera
2. Ringaren i Notre Dame = The Hunchbudgie Of Notre Dame
3. Dr Goosewing & Mr Duck = Dr. Goosewing And Mr. Duck

Greve Duckula. Djungelankan
1. Djungelankan = Jungle Duck
2. Vampyrsemester = Vampire vacation
3. Igors stora dag = Igor's busy day

Greve Duckula. Mysteriet på vaxmuseet
1. Mysteriet på vaxmuseet
2. Den förlorade dalen
3. Förbannelsen över hemligheten med mumiens grav återvänder och möter Frankenduckulas monster

Fred


Goliat

Citat från: Fred skrivet 29 oktober 2022 kl. 16:06:23Har du alla avsnitt som finns utgivna på VHS?
Yes. Men ett avsnitt behövs digitaliseras om som jag inte har kassetten från.

EDIT: Saknar dock "Saga videofestival : 1" som har ett avsnitt. Inte fått fram vilket avsnitt det gäller dock.

MOA


Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 29 oktober 2022 kl. 16:30:33EDIT: Saknar dock "Saga videofestival : 1" som har ett avsnitt. Inte fått fram vilket avsnitt det gäller dock.
Jag har Saga videofestival här hemma, och enligt mina anteckningar innehåller den kassetten No Sax Please - We're Egyptian. :)

Därutöver innehåller kassetten:
Dundermusen - Chicken Run (TV3/VHS-dubben)
Narren Alias/Alias the Jester - Monster of the Lake/Amaranth and the Beast (där finns väl bara en dubbning för den enda VHS-utgåvan som släppts - när serien sändes på SVT var den i textad originalversion)
Tre kortfilmer med Tom & Jerry - lektordubbade, jag tror att Staffan Hallerstam gör alla röster

Jag tror inte att Saga videofestival innehåller några egentliga nyheter, utan allting är förmodligen bara axplock från andra VHS-filmer.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2022 kl. 02:15:34Jag har Saga videofestival här hemma, och enligt mina anteckningar innehåller den kassetten No Sax Please - We're Egyptian. :)

Därutöver innehåller kassetten:
Dundermusen - Chicken Run (TV3/VHS-dubben)
Narren Alias/Alias the Jester - Monster of the Lake/Amaranth and the Beast (där finns väl bara en dubbning för den enda VHS-utgåvan som släppts - när serien sändes på SVT var den i textad originalversion)
Tre kortfilmer med Tom & Jerry - lektordubbade, jag tror att Staffan Hallerstam gör alla röster

Jag tror inte att Saga videofestival innehåller några egentliga nyheter, utan allting är förmodligen bara axplock från andra VHS-filmer.
Du råkar inte ha "The Vampire Strikes Back"?

Den jag har klipps mitt i och saknar cirka 20-30 sekunder dialog. (Garanterat fel på digitaliseringen, inte jag som gjort tyvärr)

Jabberjaw

Saga Videofestival innehåller avsnittet:
19. Jungle Duck

Såvida det är den filmen med färgat omslag och fodralet är grönt och rött o gult eller liknande. Minns inte exakt då det var ett tag sedan jag tittade på filmen. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 30 oktober 2022 kl. 05:30:56Du råkar inte ha "The Vampire Strikes Back"?

Den jag har klipps mitt i och saknar cirka 20-30 sekunder dialog. (Garanterat fel på digitaliseringen, inte jag som gjort tyvärr)
Bra fråga! Jag vill minnas att jag ska ha 3 eller 4 av VHS-filmerna, men minns tyvärr inte vilka. Sannolikheten bör väl alltså vara hyfsad att jag ska ha den, även om jag inte kan lova något. Jag ska ta och leta. :)

Citat från: Jabberjaw skrivet 30 oktober 2022 kl. 05:31:12Saga Videofestival innehåller avsnittet:

19. Jungle Duck

Såvida det är den filmen med färgat omslag och fodralet är grönt och rött o gult eller liknande. Minns inte exakt då det var ett tag sedan jag tittade på filmen. :)
Det låter väldigt märkligt, då jag alltså har antecknat att Saga videofestival innehåller avsnitt 1 - No Sax Please, We're Egyptian. Kan det finnas mer än en Saga videofestival...?

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2022 kl. 08:24:10Bra fråga! Jag vill minnas att jag ska ha 3 eller 4 av VHS-filmerna, men minns tyvärr inte vilka. Sannolikheten bör väl alltså vara hyfsad att jag ska ha den, även om jag inte kan lova något. Jag ska ta och leta. :)
Det låter väldigt märkligt, då jag alltså har antecknat att Saga videofestival innehåller avsnitt 1 - No Sax Please, We're Egyptian. Kan det finnas mer än en Saga videofestival...?
Nej, det låter märkligt, finns bara en "Saga Videofestival 1", de gav aldrig ut flera. Däremot finns det en samling med Danger Mouse + Greve Duckula:

https://smdb.kb.se/catalog/id/001383214

Fred

#9
Jag har flera Greve Duckula-VHSer hemma och jag har för mig att både Jungle Duck och No sax please - We're Egyptian finns där.

Goliat

Citat från: Fred skrivet 30 oktober 2022 kl. 12:50:39Jag har flera Greve Duckula-VHSer hemma och jag har för mig att både Jungle Duck och No sax please - We're Egyptian finns där.
Har du vhs-bandet med "The Vampire Strikes Back", så tar jag gärna emot den. Ta gärna med så mycket före och efter, för ett par jag fått är klippta på slutet, så det har varit rätt svårt att återskapa.

Goliat


Fred

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2022 kl. 08:24:10Bra fråga! Jag vill minnas att jag ska ha 3 eller 4 av VHS-filmerna, men minns tyvärr inte vilka. Sannolikheten bör väl alltså vara hyfsad att jag ska ha den, även om jag inte kan lova något. Jag ska ta och leta. :)
Det låter väldigt märkligt, då jag alltså har antecknat att Saga videofestival innehåller avsnitt 1 - No Sax Please, We're Egyptian. Kan det finnas mer än en Saga videofestival...?
Det finns fem (tror jag...) VHSer utgivna med Greve Duckula och alla har Saga videofestivals logga. 

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Fred skrivet 31 oktober 2022 kl. 13:56:04Det finns fem (tror jag...) VHSer utgivna med Greve Duckula och alla har Saga videofestivals logga.
Jag har skrivit med alla kassetter ovan som är utgivna med Duckula. :)
Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2022 kl. 14:33:16Har tillgång till Vampyren slår till.
Är den komplett?

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2022 kl. 15:20:47Avsnitten är det.
Vet du om avsnittet är komplett eller om det har hacket som gör att flera sekunder saknas?

Hey Arnold på svenska

Citat från: Goliat skrivet 31 oktober 2022 kl. 19:11:28Vet du om avsnittet är komplett eller om det har hacket som gör att flera sekunder saknas?
När skulle sekunderna saknas? 
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2022 kl. 21:43:14När skulle sekunderna saknas?
Jag vet inte riktigt när de infaller då jag synkat. Men cirka 6 minuter in. När Greven läser serietidningen och Igor säger "Shirley Temple ers nåd" sedan hackar det till, och han säger "ers nåd" igen. Men det ska vara en lång dialog mellan där som är på vhs.

Greven säger fenomenomen också precis efter Igor

Hey Arnold på svenska

Citat från: Goliat skrivet 31 oktober 2022 kl. 21:59:58Jag vet inte riktigt när de infaller då jag synkat. Men cirka 6 minuter in. När Greven läser serietidningen och Igor säger "Shirley Temple ers nåd" sedan hackar det till, och han säger "ers nåd" igen. Men det ska vara en lång dialog mellan där som är på vhs.

Greven säger fenomenomen också precis efter Igor
Har undersökt och det hackar där, så det är samma problem.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2022 kl. 22:05:16Har undersökt och det hackar där, så det är samma problem.
Då är det samma källa. Skulle vara bra med en ny inspelning av avsnittet.

Fred

Citat från: Goliat skrivet 31 oktober 2022 kl. 15:11:53Jag har skrivit med alla kassetter ovan som är utgivna med Duckula. :)Är den komplett?
Oj, jag lade inte märke till att du skrev ut alla fem VHSerna i första inlägget. Vampyren slår till är en köp-VHS och jag förutsätter att den är komplett men jag ska kolla igenom de närmsta dagarna.

Goliat

Citat från: Fred skrivet  1 november 2022 kl. 01:20:52Oj, jag lade inte märke till att du skrev ut alla fem VHSerna i första inlägget. Vampyren slår till är en köp-VHS och jag förutsätter att den är komplett men jag ska kolla igenom de närmsta dagarna.
Håller tummarna. Har du möjlighet att spela av ljudet?

Fred

Citat från: Goliat skrivet  1 november 2022 kl. 05:54:54Håller tummarna. Har du möjlighet att spela av ljudet?
Har tyvärr inte den tekniska kunskapen eller utrustningen till det. Om jag använder mobilens mikrofon så går det nog, men då kommer ljudet att ha låg kvalitet.

Goliat

Citat från: Fred skrivet  3 november 2022 kl. 00:06:54Har tyvärr inte den tekniska kunskapen eller utrustningen till det. Om jag använder mobilens mikrofon så går det nog, men då kommer ljudet att ha låg kvalitet.
Har du möjlighet så är det bättre än inget.

RetroTVSverige

Letar efter och restaurera också Greve Ducula, kul att du hittat i princip alla. :)
Har hittat 8 avsnitt än så länge. "Vampire Strikes Back" är inte komplett för mig heller tyvärr. :(  

Goliat

Citat från: RetroTVSverige skrivet 17 november 2022 kl. 13:33:34Letar efter och restaurera också Greve Ducula, kul att du hittat i princip alla. :)
Har hittat 8 avsnitt än så länge. "Vampire Strikes Back" är inte komplett för mig heller tyvärr. :( 
Jag är dock osäker på hur många som dubbats. Dumt att göra dubbeljobb. :P

Jag har synkat dessa till bra bild iaf. :)

RetroTVSverige

Citat från: Goliat skrivet 17 november 2022 kl. 14:57:46Jag är dock osäker på hur många som dubbats. Dumt att göra dubbeljobb. :P

Jag har synkat dessa till bra bild iaf. :)
Grymt jobbat :)

gorehound

Kan du lägga upp de avsnitt som du har på archive.org? Skulle vara kul att se dem :)

Goliat

Citat från: gorehound skrivet 21 november 2022 kl. 14:19:37Kan du lägga upp de avsnitt som du har på archive.org? Skulle vara kul att se dem :)
Syftar du på mig? Ett par (de som inte finns utgivna på vhs) kan jag tänka mig lägga upp då de är mycket svåra att finna. Eller om någon annan har möjlighet kan den personen lägga upp (de jag har), bara att kontakt mig i så fall.

Henrik Karlsson

Citat från: Goliat skrivet 21 november 2022 kl. 19:16:16Syftar du på mig? Ett par (de som inte finns utgivna på vhs) kan jag tänka mig lägga upp då de är mycket svåra att finna. Eller om någon annan har möjlighet kan den personen lägga upp (de jag har), bara att kontakt mig i så fall.
Har du en egen Archive sida?

Ovanliga dubbningar

Citat från: Goliat skrivet 21 november 2022 kl. 19:16:16Syftar du på mig? Ett par (de som inte finns utgivna på vhs) kan jag tänka mig lägga upp då de är mycket svåra att finna. Eller om någon annan har möjlighet kan den personen lägga upp (de jag har), bara att kontakt mig i så fall.
Jag lägger gärna upp allt du har av Greve DuckulaArchive.org, om du vill anförtro mig med materialet. :)

Goliat

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 21 november 2022 kl. 19:20:26Har du en egen Archive sida?
Nej tyvärr.

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 21 november 2022 kl. 22:51:30Jag lägger gärna upp allt du har av Greve DuckulaArchive.org, om du vill anförtro mig med materialet. :)

Absolut. Kommer under dagarna (mycket just nu som händer och hemligt projekt också)

ph

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 21 november 2022 kl. 22:51:30Jag lägger gärna upp allt du har av Greve DuckulaArchive.org, om du vill anförtro mig med materialet. :)
Har du fått några skickade ännu? Annars har jag en hel drös, både synkade till DVD och VHS :-) 

Ovanliga dubbningar

Citat från: ph skrivet 22 november 2022 kl. 22:25:57Har du fått några skickade ännu? Annars har jag en hel drös, både synkade till DVD och VHS :-)
Jag har precis fått följande i min hand:
The Return of Count Duckula [1080p].mkv
The Return of Count Duckula.mkv
No Sax Please - We're Egyptian.mkv
Vampire Vacation.mkv
One Stormy Night.mkv
Mutinous Penguins.mkv
Igor's Busy Day.mkv
The Vampire Strikes Back - EJ KOMPLETT.mkv
Hardluck Hotel.mkv
The Hunchbudgie of Notre Dame.mkv
Dear Diary.mkv
Jungle Duck.mkv
A Fright at the Opera.mkv
Dr. Goosewing and Mr. Duck.mkv
Town Hall Terrors.mkv
Sawdust Ring.mkv
Family Reunion.mkv
The Lost Valley.mkv
Beau Duckula - EJ KOMPLETT.mkv
Amnesiac Duck.mkv
Mysteries of the Wax Museum.mkv
Return of the Curse of the Secret of the Mummy's Tomb Meets Franken Duckula's Monster.mkv

Har du något avsnitt därutöver vore det mycket uppskattat, eller något av de ej kompletta avsnitten i komplett form, så kan jag lägga upp så mycket som möjligt på Archive.org. :)

ph

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 22 november 2022 kl. 22:37:36Jag har precis fått följande i min hand:
The Return of Count Duckula [1080p].mkv
The Return of Count Duckula.mkv
No Sax Please - We're Egyptian.mkv
Vampire Vacation.mkv
One Stormy Night.mkv
Mutinous Penguins.mkv
Igor's Busy Day.mkv
The Vampire Strikes Back - EJ KOMPLETT.mkv
Hardluck Hotel.mkv
The Hunchbudgie of Notre Dame.mkv
Dear Diary.mkv
Jungle Duck.mkv
A Fright at the Opera.mkv
Dr. Goosewing and Mr. Duck.mkv
Town Hall Terrors.mkv
Sawdust Ring.mkv
Family Reunion.mkv
The Lost Valley.mkv
Beau Duckula - EJ KOMPLETT.mkv
Amnesiac Duck.mkv
Mysteries of the Wax Museum.mkv
Return of the Curse of the Secret of the Mummy's Tomb Meets Franken Duckula's Monster.mkv

Har du något avsnitt därutöver vore det mycket uppskattat, eller något av de ej kompletta avsnitten i komplett form, så kan jag lägga upp så mycket som möjligt på Archive.org. :)
Ser ut som det är ungefär de avsnitten jag har också :) Avsnittet "The Vampire Strikes Back" ser ut att vara komplett hos mig, se nedan:

Längd: 22:19 
Storlek: 363 MB

Hur är avsnittet du har?

Goliat

Citat från: ph skrivet 23 november 2022 kl. 08:47:18Ser ut som det är ungefär de avsnitten jag har också :) Avsnittet "The Vampire Strikes Back" ser ut att vara komplett hos mig, se nedan:

Längd: 22:19
Storlek: 363 MB

Hur är avsnittet du har?

Här är svaret. Är det din egna rip så är den garanterat hela. Är det den som cirkulera och även funnits på youtube ett kort tag så har den hacket (som saknar tal)

Citat från: Goliat skrivet 31 oktober 2022 kl. 21:59:58Jag vet inte riktigt när de infaller då jag synkat. Men cirka 6 minuter in. När Greven läser serietidningen och Igor säger "Shirley Temple ers nåd" sedan hackar det till, och han säger "ers nåd" igen. Men det ska vara en lång dialog mellan där som är på vhs.

Greven säger fenomenomen också precis efter Igor

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 30 oktober 2022 kl. 05:30:56Du råkar inte ha "The Vampire Strikes Back"?

Den jag har klipps mitt i och saknar cirka 20-30 sekunder dialog. (Garanterat fel på digitaliseringen, inte jag som gjort tyvärr)
Nu har jag hittat åt alla 5 VHS-utgåvor av Greve Duckula, och Vampyren slår till hade jag tydligen redan digitaliserad. Jag har lyssnat på partiet du nämner, och det ser ut att vara komplett. :)

Jag skickar över det till dig. Räcker det med ljud (utan bild)?

ph

Citat från: Goliat skrivet 23 november 2022 kl. 22:32:14Här är svaret. Är det din egna rip så är den garanterat hela. Är det den som cirkulera och även funnits på youtube ett kort tag så har den hacket (som saknar tal)
Det jag har är komplett och kommer troligtvis från Daniel, inget hackande vid tidpunkten du nämner.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 november 2022 kl. 00:46:19Nu har jag hittat åt alla 5 VHS-utgåvor av Greve Duckula, och Vampyren slår till hade jag tydligen redan digitaliserad. Jag har lyssnat på partiet du nämner, och det ser ut att vara komplett. :)

Jag skickar över det till dig. Räcker det med ljud (utan bild)?
Tackar, ska fixa under dagen. :D

Ovanliga dubbningar

#40
Nu har jag satt på uppladdning av de avsnitt som Goliat varit vänlig nog att skicka av Greve Duckula, så om jag känner dom rätt kommer den troligtvis vara färdiguppladdad på Archive.org under förmiddagen eller tidiga eftermiddagen - men kommer troligen dröja längre än så innan alla avsnitt är spelbara online. :)

Goliat

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 29 november 2022 kl. 02:06:30Nu har jag satt på uppladdning av de avsnitt som Goliat varit vänlig nog att skicka av Greve Duckula, så om jag känner dom rätt kommer den troligtvis vara färdiguppladdad på Archive.org under förmiddagen eller tidiga eftermiddagen - men kommer troligen dröja längre än så innan alla avsnitt är spelbara online. :)
Spännande. Kul att det är på g. Hoppas också att fler avsnitt dyker upp i framtiden. ☺️

Daniel Hofverberg

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 29 november 2022 kl. 02:06:30Nu har jag satt på uppladdning av de avsnitt som Goliat varit vänlig nog att skicka av Greve Duckula, så om jag känner dom rätt kommer den troligtvis vara färdiguppladdad på Archive.org under förmiddagen eller tidiga eftermiddagen - men kommer troligen dröja längre än så innan alla avsnitt är spelbara online. :)
Trevligt! Det ska bli trevligt att se serien. Verkar dock dröja ett bra tag till, bara fyra avsnitt som finns än och inget som är färdigbehandlat...
https://archive.org/details/greve-duckula

Citat från: Goliat skrivet 29 november 2022 kl. 07:02:11Hoppas också att fler avsnitt dyker upp i framtiden. ☺️
Det hoppas jag också. Tyvärr sändes Greve Duckula innan jag hade tillgång till TV3, så jag har bara sett serien under semestrar och liknande (när man varit på campingplatser och dylikt med tillgång till TV3)...

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 november 2022 kl. 09:36:49Trevligt! Det ska bli trevligt att se serien. Verkar dock dröja ett bra tag till, bara fyra avsnitt som finns än och inget som är färdigbehandlat...
https://archive.org/details/greve-duckula
Det hoppas jag också. Tyvärr sändes Greve Duckula innan jag hade tillgång till TV3, så jag har bara sett serien under semestrar och liknande (när man varit på campingplatser och dylikt med tillgång till TV3)...
Fem verkar finnas upp nu, men inte klara som nämnts.

Många verkar känna till Greve Duckula så man tycker ju att fler bör ha spelat in serien.

Ovanliga dubbningar

Citat från: Goliat skrivet 29 november 2022 kl. 12:04:58Fem verkar finnas upp nu, men inte klara som nämnts.
Tyvärr hade Archive.org avbrutit uppladdningen ("Upload failed - Try again"), så därför kom det inte längre än till sex avsnitt - något jag dessvärre inte upptäckt. Nu har jag startat om uppladdningen igen, men den fil som avbröts fick jag förstås lov att starta om från början... :(
 

Goliat

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 30 november 2022 kl. 01:53:59Tyvärr hade Archive.org avbrutit uppladdningen ("Upload failed - Try again"), så därför kom det inte längre än till sex avsnitt - något jag dessvärre inte upptäckt. Nu har jag startat om uppladdningen igen, men den fil som avbröts fick jag förstås lov att starta om från början... :(
Ajdå. Hoppas de funkar.

A

Hur visste de att Andreas Nilsson skulle spela Duckula redan i avsnitt 0?

Goliat

Citat från: A skrivet 30 november 2022 kl. 22:01:06Hur visste de att Andreas Nilsson skulle spela Duckula redan i avsnitt 0?
Avsnitt 0 är en crossover med Dundermusen.

Har dock inget svar på din fråga.

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 30 november 2022 kl. 22:01:06Hur visste de att Andreas Nilsson skulle spela Duckula redan i avsnitt 0?
Om inte mitt minne sviker mig vill jag minnas att det här avsnittet av Dundermusen dubbades av Lasse Svensson och Media Dubb för TV3 - så då hade han ju alla möjligheter att se till att anlita samma skådespelare när det blev aktuellt att dubba Greve Duckula.

Dock borde samma avsnitt av Dundermusen även ha dubbats av Pangljud för TV4, men jag vet inte om det var Andreas Nilsson som spelade honom där eller inte - Pangljuds dubbning bestod huvudsakligen av samma skådespelare som TV3s dubbning, men inte alltid i samma roller.
(jag har inte lyckats utröna exakt hur många eller vilka avsnitt som Pangljud dubbade av serien, men ganska många i alla fall)

Förvirrande nog finns det ju hela tre svenska dubbningar av Dundermusen - en dubbning som SVT gjorde in-house (den enda som haft svenskdubbat intro) och som bara bestod av ett knappt 20-tal avsnitt, en dubbning som Media Dubb gjorde för TV3 (som till viss del även släppts på VHS) och en dubbning som Pangljud utförde för TV4.

Daniel Hofverberg

Nu verkar äntligen alla avsnitten vara färdiguppladdade till Archive.org, även om det bara är tre avsnitt som är spelbara i webbläsaren än. Det verkar ha tagit väääääldigt lång tid den här gången (om nu inte uppladdningen avbrutits igen, så att det förklarar den långa tiden?)...

Tack så mycket till @Goliat och @Ovanliga dubbningar för de här avsnitten, trevligt att äntligen få se serien i bättre kvalitet. :)

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2022 kl. 01:58:32Nu verkar äntligen alla avsnitten vara färdiguppladdade till Archive.org, även om det bara är tre avsnitt som är spelbara i webbläsaren än. Det verkar ha tagit väääääldigt lång tid den här gången (om nu inte uppladdningen avbrutits igen, så att det förklarar den långa tiden?)...

Tack så mycket till @Goliat och @Ovanliga dubbningar för de här avsnitten, trevligt att äntligen få se serien i bättre kvalitet. :)
Bara kul att folk får ta del av liten del som annars skulle gå förlorat. 😄

Hey Arnold på svenska

Citat från: Goliat skrivet  1 december 2022 kl. 21:16:23Bara kul att folk får ta del av liten del som annars skulle gå förlorat. 😄
Hoppas att Hey Arnold! kan få samma behandling.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  1 december 2022 kl. 22:25:14Hoppas att Hey Arnold! kan få samma behandling.
Det gäller att hitta fler avsnitt bara. Men vi får se vad som händer i framtiden. 😄 Är dock upptagen till februari, händer en hel del saker här så inget lär ske innan dess mer än små ljud-projekt och kanske nån titelskärm. 

Hey Arnold på svenska

Citat från: Goliat skrivet  1 december 2022 kl. 22:50:11Det gäller att hitta fler avsnitt bara. Men vi får se vad som händer i framtiden. 😄 Är dock upptagen till februari, händer en hel del saker här så inget lär ske innan dess mer än små ljud-projekt och kanske nån titelskärm.
Hur många avsnitt har dubbningshemsidan just nu med Hey Arnold och vilka saknar?
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  1 december 2022 kl. 23:00:18Hur många avsnitt har dubbningshemsidan just nu med Hey Arnold och vilka saknar?
Det är samma som du har tyvärr. 

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

gorehound


Goliat


Goliat

Det verkar som ett till avsnitt är funnet. Återkommer mer inom närmsta dagarna.


MOA


Adam Larsson


Goliat


ph

Citat från: Goliat skrivet 21 september 2023 kl. 22:16:50Jaså. Så du har tillgång till de saknade avsnitten?
Jag svarar självsäkert nej på den frågan. Dessa serier och avsnitt som finns på IPTV är material som kommer från torrent-siter. Det finns inte mer där än vad vi har tyvärr.

Eftersom det inte är lagligt på detta sättet via IPTV så vet jag att det inte finns några fler avsnitt. Däremot, skulle det finnas en IPTV som visar program och äger rättigheterna till just dessa hade det varit annorlunda.

EDIT; Jag hoppas jag har fel ;) 





Goliat

Citat från: ph skrivet 23 september 2023 kl. 20:53:59Jag svarar självsäkert nej på den frågan. Dessa serier och avsnitt som finns på IPTV är material som kommer från torrent-siter. Det finns inte mer där än vad vi har tyvärr.

Eftersom det inte är lagligt på detta sättet via IPTV så vet jag att det inte finns några fler avsnitt. Däremot, skulle det finnas en IPTV som visar program och äger rättigheterna till just dessa hade det varit annorlunda.

EDIT; Jag hoppas jag har fel ;)
Jaha det är alltså nått fuffens. Ne då är jag då inte intresserad av det. Lät som de gick på nytt på nån kanal först på laglig väg.

MOA