Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Count Duckula (Greve Duckula) - inslamlingstråd

Startat av Goliat, 29 oktober 2022 kl. 12:26:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2022 kl. 15:20:47Avsnitten är det.
Vet du om avsnittet är komplett eller om det har hacket som gör att flera sekunder saknas?

Hey Arnold på svenska

Citat från: Goliat skrivet 31 oktober 2022 kl. 19:11:28Vet du om avsnittet är komplett eller om det har hacket som gör att flera sekunder saknas?
När skulle sekunderna saknas? 
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2022 kl. 21:43:14När skulle sekunderna saknas?
Jag vet inte riktigt när de infaller då jag synkat. Men cirka 6 minuter in. När Greven läser serietidningen och Igor säger "Shirley Temple ers nåd" sedan hackar det till, och han säger "ers nåd" igen. Men det ska vara en lång dialog mellan där som är på vhs.

Greven säger fenomenomen också precis efter Igor

Hey Arnold på svenska

Citat från: Goliat skrivet 31 oktober 2022 kl. 21:59:58Jag vet inte riktigt när de infaller då jag synkat. Men cirka 6 minuter in. När Greven läser serietidningen och Igor säger "Shirley Temple ers nåd" sedan hackar det till, och han säger "ers nåd" igen. Men det ska vara en lång dialog mellan där som är på vhs.

Greven säger fenomenomen också precis efter Igor
Har undersökt och det hackar där, så det är samma problem.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2022 kl. 22:05:16Har undersökt och det hackar där, så det är samma problem.
Då är det samma källa. Skulle vara bra med en ny inspelning av avsnittet.

Fred

Citat från: Goliat skrivet 31 oktober 2022 kl. 15:11:53Jag har skrivit med alla kassetter ovan som är utgivna med Duckula. :)Är den komplett?
Oj, jag lade inte märke till att du skrev ut alla fem VHSerna i första inlägget. Vampyren slår till är en köp-VHS och jag förutsätter att den är komplett men jag ska kolla igenom de närmsta dagarna.

Goliat

Citat från: Fred skrivet  1 november 2022 kl. 01:20:52Oj, jag lade inte märke till att du skrev ut alla fem VHSerna i första inlägget. Vampyren slår till är en köp-VHS och jag förutsätter att den är komplett men jag ska kolla igenom de närmsta dagarna.
Håller tummarna. Har du möjlighet att spela av ljudet?

Fred

Citat från: Goliat skrivet  1 november 2022 kl. 05:54:54Håller tummarna. Har du möjlighet att spela av ljudet?
Har tyvärr inte den tekniska kunskapen eller utrustningen till det. Om jag använder mobilens mikrofon så går det nog, men då kommer ljudet att ha låg kvalitet.

Goliat

Citat från: Fred skrivet  3 november 2022 kl. 00:06:54Har tyvärr inte den tekniska kunskapen eller utrustningen till det. Om jag använder mobilens mikrofon så går det nog, men då kommer ljudet att ha låg kvalitet.
Har du möjlighet så är det bättre än inget.

RetroTVSverige

Letar efter och restaurera också Greve Ducula, kul att du hittat i princip alla. :)
Har hittat 8 avsnitt än så länge. "Vampire Strikes Back" är inte komplett för mig heller tyvärr. :(  

Goliat

Citat från: RetroTVSverige skrivet 17 november 2022 kl. 13:33:34Letar efter och restaurera också Greve Ducula, kul att du hittat i princip alla. :)
Har hittat 8 avsnitt än så länge. "Vampire Strikes Back" är inte komplett för mig heller tyvärr. :( 
Jag är dock osäker på hur många som dubbats. Dumt att göra dubbeljobb. :P

Jag har synkat dessa till bra bild iaf. :)

RetroTVSverige

Citat från: Goliat skrivet 17 november 2022 kl. 14:57:46Jag är dock osäker på hur många som dubbats. Dumt att göra dubbeljobb. :P

Jag har synkat dessa till bra bild iaf. :)
Grymt jobbat :)

gorehound

Kan du lägga upp de avsnitt som du har på archive.org? Skulle vara kul att se dem :)

Goliat

Citat från: gorehound skrivet 21 november 2022 kl. 14:19:37Kan du lägga upp de avsnitt som du har på archive.org? Skulle vara kul att se dem :)
Syftar du på mig? Ett par (de som inte finns utgivna på vhs) kan jag tänka mig lägga upp då de är mycket svåra att finna. Eller om någon annan har möjlighet kan den personen lägga upp (de jag har), bara att kontakt mig i så fall.