Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diagnoser

Startat av gstone, 6 september 2018 kl. 00:17:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: gstone skrivet  9 september 2022 kl. 23:05:24Folk med autism är dumma :-\
Skrev inte du att du var på spektrumet? 🤔

gstone

Citat från: Goliat skrivet 10 september 2022 kl. 12:53:03Skrev inte du att du var på spektrumet? 🤔
Ja.

Jag är också dum
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 september 2022 kl. 01:45:56Har du inte lärt dig någonting av din en veckas avstängning...? >:(

Är du avsiktligt ute efter att provocera folk, eller varför ens skriva någonting sådant...? Som vi alla vet har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar ingenting alls med intelligens att göra - och det tror jag ärligt talat att du också vet.
Men jag har Autism så jag har rätt att säga det.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam

Citat från: gstone skrivet 10 september 2022 kl. 15:22:25Men jag har Autism så jag har rätt att säga det.
Tekniskt sätt inte. 
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Goliat

Citat från: Adam skrivet 10 september 2022 kl. 15:55:32Tekniskt sätt inte.
Sant, bara för man har något betyder inte det att man kan använda det som anledning till att yttra sig illa. :)
Citat från: gstone skrivet 10 september 2022 kl. 15:22:25Men jag har Autism så jag har rätt att säga det.
Tror andra inte känner sig så. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 september 2022 kl. 15:22:25Men jag har Autism så jag har rätt att säga det.
Du har rätt att säga det om dig själv, inte generellt eller om andra...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 september 2022 kl. 20:57:32Du har rätt att säga det om dig själv, inte generellt eller om andra...
Så om någon är dum får jag inte säga att dom är det då ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 september 2022 kl. 22:07:59Så om någon är dum får jag inte säga att dom är det då ?
Ja, men inte att alla med autism är dumma; som ditt tidigare inlägg antydde. Det är generaliserandet i sig som är problematiskt, inte att peka ut enskilda personer.

Som med befolkningen i stort är somliga dumma, somliga smarta och somliga någonstans mitt emellan - men man ska aldrig dra alla över samma kam.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2022 kl. 00:58:47Ja, men inte att alla med autism är dumma; som ditt tidigare inlägg antydde. Det är generaliserandet i sig som är problematiskt, inte att peka ut enskilda personer.

Som med befolkningen i stort är somliga dumma, somliga smarta och somliga någonstans mitt emellan - men man ska aldrig dra alla över samma kam.
Okej ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag gillar att Autism

Aspegers rockar ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Har någon på furmet aspergers ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Fred

Citat från: gstone skrivet 17 januari 2023 kl. 12:27:59Har någon på furmet aspergers ?
Jag har högfungerade autism men kallar det ibland för aspergers, dock mer sällan numera efter att diagnosen asperger har försvunnit.

MOA


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.