Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Alla Barnkanalerna var bättre förr

Startat av E, 28 maj 2019 kl. 17:59:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Tycker ni också att dom kanaler som är riktade till barn var bättre förr som t.ex Barnkanalen, Disney Channel mfl

Det känns som att Barnkanalen köper in nya sämre serier om och om igen sedan 2015 :(, innan det visade dom lite både och

Sedan Bolibompa bytte studio och tema så blev det mycket sämre, fast det ända positiva är att dom gamla programledarna är kvar fortfarande

Samma sak gäller Disney Channel, där känns det som dom nuvarande programmen riktar sig bara till ungdomar och dessutom visar dom reklam :( (vilket dom inte gjorde förr)

Disney XD och Disney Junior var bättre när dom hette Toon Disney och Playhouse Disney och visade mycket bättre program :)

JAG VET att Barnkanalen visar gamla program vid enstaka tillfällen men det är inte särskilt ofta

Elios

Tycker med att många kanaler var bättre förr så.
Bland dem så tyckte jag förr mycket om att dem visade ibland Playhouse Disney på eftermiddagen ibland. (Vem minns inte Stanley!?) Och massa andra alltså jag får en sjuhelsikes gåshud jag bara tänker på hur jävla bra Disney Channel verkligen vara där vid 2004 som det lanserades. Det var fucking äkta barndomsminnen som jag bara vill tillbaka till. Jag undrar hur detta hade sätt ut i dagens Tv. Nja alltså det ända dem hade behövt göra är ju och visa det i repris på Disney Junior och ja detta år ju typ 14 år sedan dem visade detta så. Jag ÄLSKADE hur det verkligen var på den tiden. Skulle göra vad som helst för att kunna återuppleva så mycket av det som möjligt. Både det och tiden på gymnasiet. Man kommer ju aldrig kunna vrida tillbaka tiden till den åldern man var i. Men man kan ju definitivt lätt kunna göra någon liknande process. 😁😜

E

Citat från: Elios skrivet 28 maj 2019 kl. 19:22:32
(Vem minns inte Stanley!?)
Ja jag minns den serien :) Det är en av dom serierna som jag saknar :) Andra serier som jag älskade var Fillmore, Djurens värld, 101 Dalmatiner - Serien och Brandy och Herr Morris

Dom ända gamla serierna som sänds just nu på Barnkanalen är Häxan Surtant, Nasse, Eloise och Piggley Winks äventyr

Men jag hoppas att dom visar fler nostalgi-program

Disneyfantasten

Jag saknar verkligen Mina Vänner Tiger och Nalle Puh, som var Guy De La Bergs sista gång som Puh... (samt en av Charlie Elvegårds sista gånger som Kanin) Dessa två är mina favoriter bland rollprestationerna i de svenska Nalle Puh dubbningarna, utan dem är Puh dubbningarna ingenting alls... (såvida de inte får ersättare som lyckas leva upp till Guy och Charlies rolltolkningar, vilket de nuvarande ersättarna tyvärr saknar)

E

Jag kommer ihåg att jag tittade på Bolibompa oavsett om jag var för stor för det ;D Men när jag hörde att det skulle göras om så slutade jag titta

Men än del program ser jag i SVT PLAY fortfarande