Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gamla användare

Startat av Skokaka, 21 augusti 2022 kl. 23:26:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Ursäkta att jag tar upp något gammalt, men jag undrar vad som hände med en del gamla användare? Jag tänkte nog mer på Cadpig och Clara Liljeberg. Jag antar att det har med drama att göra? Jag var ju inte här när de var aktiva, och jag är bara nyfiken. :-\  

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:26:41Ursäkta att jag tar upp något gammalt, men jag undrar vad som hände med en del gamla användare? Jag tänkte nog mer på Cadpig och Clara Liljeberg. Jag antar att det har med drama att göra? Jag var ju inte här när de var aktiva, och jag är bara nyfiken. :-\ 
Cadpig e bannlyst & Clara Liljeberg stängde av gästfunktionen

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:26:41Ursäkta att jag tar upp något gammalt, men jag undrar vad som hände med en del gamla användare? Jag tänkte nog mer på Cadpig och Clara Liljeberg. Jag antar att det har med drama att göra? Jag var ju inte här när de var aktiva, och jag är bara nyfiken. :-\ 
Utan att gå in allt för mycket på saken kan vi säga att Clara Liljeberg aldrig var någon användare utan en gäst som spammade inlägg med emojis oftast gråtande sådan.

Lillefot

Det känns lite ofint att diskutera just Cadpig, men kortfattat var han länge en vanlig användare här med bitvis starka åsikter (inget grundläggande fel med det), men som ändå tillförde en hel del intressanta inlägg. Brukade faktiskt läsa det han skrev då och då långt innan jag blev medlem här, och tyckte hans anekdoter var roliga och intressanta.

Sedan runt 2015-2016 gick det utför, för då började han bete sig väldigt elakt mot andra med slagord, hånanden och stundtals personangrepp, särskilt mot en viss skådespelare. Det var inte bara på Dubbningshemsidan utan även på andra forum. Han ska också ha skickat PM som... inte var fina. Till slut blev han IP-bannad, och det var det.

Det skulle vara intressant att se varför, ur ett psykologiskt perspektiv.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Racnar

Citat från: Lillefot skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:48:09Det känns lite ofint att diskutera just Cadpig, men kortfattat var han länge en vanlig användare här med bitvis starka åsikter (inget grundläggande fel med det), men som ändå tillförde en hel del intressanta inlägg. Brukade faktiskt läsa det han skrev då och då långt innan jag blev medlem här, och tyckte hans anekdoter var roliga och intressanta.

Sedan runt 2015-2016 gick det utför, för då började han bete sig väldigt elakt mot andra med slagord, hånanden och stundtals personangrepp, särskilt mot en viss skådespelare. Det var inte bara på Dubbningshemsidan utan även på andra forum. Han ska också ha skickat PM som... inte var fina. Till slut blev han IP-bannad, och det var det.

Det skulle vara intressant att se varför, ur ett psykologiskt perspektiv.
Hur länge läste du på forumet innan du blev medlem?

TonyTonka

Citat från: Racnar skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:50:56Hur vet du allt det här är inte du också ny som Skokaka och jag?
Han skrev ju att han läste på forumet långt innan han blev medlem.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: Racnar skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:50:56Hur länge läste du på forumet innan du blev medlem?
Flertalet perioder under 2010-2022.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Elios

Citat från: Lillefot skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:55:54Flertalet perioder under 2010-2022.
Får man bara fråga varför blev du inte medlem förrän nu!? ^^

Lillefot

Citat från: Elios skrivet 22 augusti 2022 kl. 01:16:59Får man bara fråga varför blev du inte medlem förrän nu!? ^^
Jag var helt enkelt inte säker på om jag ville, under den tiden. Plus att jag har haft flera dåliga upplevelser av forum förut.

Det var främst Josefins uppladdningar av gamla dubbningar, som blev den utlösande faktorn till att jag gick med fullt. Jag hade blivit så intresserad av att få se de på senare år, och när det äntligen gick så tyckte jag det den här sidan var ett fantastiskt val att diskutera de på.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Clara Liljeberg har som sagt aldrig varit medlem, utan postade bara som gäst. Men det finns inga hinder för henne att registrera sig som medlem, eller t.o.m. fortsätta posta som gäst. Hon har ju alltid varit lite "hit and miss", med en del vettiga inlägg men minst lika många totalt utflippade inlägg bortom all rim och reson.

Citat från: Lillefot skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:48:09Det känns lite ofint att diskutera just Cadpig, men kortfattat var han länge en vanlig användare här med bitvis starka åsikter (inget grundläggande fel med det), men som ändå tillförde en hel del intressanta inlägg. Brukade faktiskt läsa det han skrev då och då långt innan jag blev medlem här, och tyckte hans anekdoter var roliga och intressanta.

Sedan runt 2015-2016 gick det utför, för då började han bete sig väldigt elakt mot andra med slagord, hånanden och stundtals personangrepp, särskilt mot en viss skådespelare. Det var inte bara på Dubbningshemsidan utan även på andra forum. Han ska också ha skickat PM som... inte var fina. Till slut blev han IP-bannad, och det var det.

Det skulle vara intressant att se varför, ur ett psykologiskt perspektiv.
Jo, precis. Länge var Cadpig relativt normal, som hade starka åsikter men ändå tillförde en hel del och hade stora kunskaper. Men sen gick det som sagt snabbt utför med grova personangrepp, som till slut tangerade gränsen till mordhot. Och han är än idag den enda (utöver rena spambotar) som blivit permanent bannlyst på det här forumet. :(
(Och tro mig, så drastiska åtgärder tycker jag inte om att göra - men han hade fått väldigt många chanser och blivit varnad åtskilliga gånger; och till sist fanns det helt enkelt ingen återvändo)

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2022 kl. 01:31:11(Och tro mig, så drastiska åtgärder tycker jag inte om att göra - men han hade fått väldigt många chanser och blivit varnad åtskilliga gånger; och till sist fanns det helt enkelt ingen återvändo)
Just precis, ont som det gör blir det tyvärr ibland nödvändigt med sådana hårda åtgärder, om personen i fråga inte ändrar sitt beteende även efter de fått flera chanser.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Elios

Citat från: Lillefot skrivet 22 augusti 2022 kl. 01:22:55Jag var helt enkelt inte säker på om jag ville, under den tiden. Plus att jag har haft flera dåliga upplevelser av forum förut.

Det var främst Josefins uppladdningar av gamla dubbningar, som blev den utlösande faktorn till att jag gick med fullt. Jag hade blivit så intresserad av att få se de på senare år, och när det äntligen gick så tyckte jag det den här sidan var ett fantastiskt val att diskutera de på.
Vilken Josefin och vad menar du hon laddade upp? ^^

Elios

Citat från: Lillefot skrivet 22 augusti 2022 kl. 01:35:58Just precis, ont som det gör blir det tyvärr ibland nödvändigt med sådana hårda åtgärder, om personen i fråga inte ändrar sitt beteende även efter de fått flera chanser.
Tycker inte personligen det gör så jätte ont om man gång på gång har fått en chans men sumpat den snabbare en man fick den.  ::) :P

Lillefot

Citat från: Elios skrivet 22 augusti 2022 kl. 02:07:46Vilken Josefin och vad menar du hon laddade upp? ^^
Den som länge gick (och fortfarande gör det) under pseudonymen "Ovanliga Dubbningar". Du vet, den som tillgängliggjort flertalet originaldubbningar för bland annat Disneys filmer.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran