Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Alexander

Citat från: Richardo skrivet 26 november 2017 kl. 09:07:41
Det avsnittet tillhör säsong 1 och det kan du se på en köp-dvd.

Jag tror han menar köp VHS, eftersom avsnittet inte finns på DVD i Sverige.

Utländska DVD med engelsk tal av avsnittet finns däremot att köpa.

Anders M Olsson

Nu har SVT lagt upp tablån för den 6 januari med vårsäsongens första avsnitt av Disneydags. Återigen tycks de ha villat in sig i omöjligheter. Programmet ska enligt tablån innehålla Elena från Avalor, Milo Murphys lag och Lejonvakten, allt på 55 minuter. Möjligen skulle det kunna gå med någon minuts överdrag om de bara tar med ett enkelavsnitt av Milo Murphys lag och skippar den klassiska kortfilmen... Men det är kanske troligare att de (som i våras) bara visar två av de tre annonserade serierna och byter senare i säsongen.

Daniel Hofverberg

Ja, det är märkligt varför det just vad gäller Disneydags verkar vara omöjligt att publicera pålitliga tablåtexter...

Det är ju inte många avsnitt kvar av den första säsongen av Lejonvakten, och jag tror knappast att SVT får sända säsong 2 så här fort - som nyligen börjat sändas på Disney Junior och fortfarande inte börjat sändas på Disney Channel - så min gissning är därför att de inleder med Lejonvakten och Milo - Murphys lag, för att senare under säsongen ersätta Lejonvakten med Elena från Avalor (de avsnitt som de inte redan sänt av den första säsongen).

Tråkigt att de inte verkar ha några planer på att sända resterande avsnitt av DuckTales, utan slutade innan de ens sänt alla säsong 2-avsnitt (och bara sände ynka 5 - 6 avsnitt av säsong 1). Också tråkigt att Disneydags numera går ifrån det ursprungliga upplägget, genom att uteslutande ha med nyproducerade serier som redan sänds på Disney-kanalerna regelbundet - hela poängen har ju annars (åtminstone i mina ögon) varit att Disneydags kunnat visa äldre klassiskt animerade serier som inte sänds på Disney Channel dagligen...

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2017 kl. 08:47:02
Ja, det är märkligt varför det just vad gäller Disneydags verkar vara omöjligt att publicera pålitliga tablåtexter...

Det är ju inte många avsnitt kvar av den första säsongen av Lejonvakten, och jag tror knappast att SVT får sända säsong 2 så här fort - som nyligen börjat sändas på Disney Junior och fortfarande inte börjat sändas på Disney Channel - så min gissning är därför att de inleder med Lejonvakten och Milo - Murphys lag, för att senare under säsongen ersätta Lejonvakten med Elena från Avalor (de avsnitt som de inte redan sänt av den första säsongen).

Tråkigt att de inte verkar ha några planer på att sända resterande avsnitt av DuckTales, utan slutade innan de ens sänt alla säsong 2-avsnitt (och bara sände ynka 5 - 6 avsnitt av säsong 1). Också tråkigt att Disneydags numera går ifrån det ursprungliga upplägget, genom att uteslutande ha med nyproducerade serier som redan sänds på Disney-kanalerna regelbundet - hela poängen har ju annars (åtminstone i mina ögon) varit att Disneydags kunnat visa äldre klassiskt animerade serier som inte sänds på Disney Channel dagligen...

Vore kul om de visade, Bumbibjörnarna, Den Lilla Sjöjungfrun eller Aladdin. Varför inte, Lilla Djungelboken, den var också längesedan.

Henkow

#184
Just Bumbibjörnarna och Den Lilla Sjöjungfrun har de visat jättemycket av de senaste 3 åren. Synd att de tidiga Disney Channel serierna som t.ex. Tarzan enbart verkar ha visats när den var ny likt Lejonvakten nu. De hade gärna fått köra den serien i repris nu när det gått 15 år sedan sist...

Alexander

#185
Långbens galna gäng, Doug, Nya äventyr med Nalle Puh, Hos Musse eller Luftens hjältar hade varit kul. Dem känns som att det var ett bra tag sen.  :)

Det är bra iallafall att de bara tar tecknade program till Disneydags.

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 15 december 2017 kl. 18:12:01
Långbens galna gäng, Doug, Nya äventyr med Nalle Puh, Hos Musse eller Luftens hjältar hade varit kul. Dem känns som att det var ett bra tag sen.  :)

Det är bra iallafall att de bara tar tecknade program till Disneydags.

Nalle Puh, vore kul att se igen.  :D

Alexander

Någon som vet vem det är som gör björnbusen Gamäng i ep 6 "Send in the clones" av Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr?  :)

TecknatÄlskare

Nalle Puh var inte så längesedan den sändes.

Någon som kanske aldrig har varit med på Disneydags som typ Rasten, Fillmore eller Lloyd i rymden. Alla de tre serierna skulle vara intressanta.

Peter

Citat från: Alexander skrivet 18 december 2017 kl. 20:08:33
Någon som vet vem det är som gör björnbusen Gamäng i ep 6 "Send in the clones" av Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr?  :)

Det är Sven-Åke Wahlström som gör Gamäng i det avsnittet utav Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr.

Alexander

#190
Citat från: Peter skrivet 22 december 2017 kl. 01:36:46
Det är Sven-Åke Wahlström som gör Gamäng i det avsnittet utav Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr.

Tack så mycket för ditt svar.  :)
Kollade även på Media Dubbs Turtles där Leonardo (Sven Åke Wahlström) låter lik insatsen.

https://m.youtube.com/watch?v=wUZPgyS2hAA

Får se vad Sven-Åke själv säger, har skickat iväg ett mejl.

Alexander

#191
Citat från: Alexander skrivet 25 december 2017 kl. 19:51:38
Tack så mycket för ditt svar.  :)
Kollade även på Media Dubbs Turtles där Leonardo (Sven Åke Wahlström) låter lik insatsen.

https://m.youtube.com/watch?v=wUZPgyS2hAA

Får se vad Sven-Åke själv säger, har skickat iväg ett mejl.

Är rätt säker på att det är Sven-Åke, tack för hjälpen, men vill jättegärna att fler berättar vad ni tycker.  :)

Jag har nu fått svar från Sven-Åke men tyvärr kunde han inte avgöra om det var han med röstklippen jag skickade.  :-\

moviefan

Citat från: Peter skrivet 22 december 2017 kl. 01:36:46
Det är Sven-Åke Wahlström som gör Gamäng i det avsnittet utav Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr.

Det är mitt favorit avsnitt  :D

Anders M Olsson

Så har då första avsnittet för säsongen sänts, och som väntat var bara två av de tre annonserade serierna med, nämligen Elena från Avalor och Milo Murphys lag. Dvs ingen Lejonvakten.

Men märkligt nog var Elena från Avalor första avsnittet i repris från den 1 april i fjol. Konstigt att de kör om serien igen från början efter så kort tid...


moviefan

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 januari 2018 kl. 12:47:24
Så har då första avsnittet för säsongen sänts, och som väntat var bara två av de tre annonserade serierna med, nämligen Elena från Avalor och Milo Murphys lag. Dvs ingen Lejonvakten.

Men märkligt nog var Elena från Avalor första avsnittet i repris från den 1 april i fjol. Konstigt att de kör om serien igen från början efter så kort tid...

Så, de har börjat med Elena igen. Varför inte sända klart en hel säsong av en serie, innan byte ?   ???