Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Jul med Astrid Lindgren

Startat av Mathilda Gustafsson, 30 december 2022 kl. 10:03:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag lite förbrylla på vad det här egentligen är ?

Animation eller live action ?

Daniel partar ju om arkiv matrial från Saltkråkan serien.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 december 2023 kl. 10:09:04Programmet verkar inte gå hem med svenskarna 😄😂

https://www.filmtopp.se/nyhet/svtplay-kritiken-mot-en-jul-med-astrid-lindgren-animerat-skrap
Inte mig emot, tycker att en del saker med den var fint men halva var inte så bra, jag har sett den en gång och det räcker för mig.

Så, nu fick jag mitt utsagt om just det programmet.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 28 december 2023 kl. 10:12:31Jag lite förbrylla på vad det här egentligen är ?

Animation eller live action ?

Daniel partar ju om arkiv matrial från Saltkråkan serien.
Ramberättelsen är i live action fast med en animerade gök och inslagen är animerade förutom Pippi och Saltkråkan som återfinns i sina 60-tals versioner.

Tintin

Nu har väl de flesta på forumet redan sett Jul med Astrid Lindgren, men om man missat (eller vill se om) finns de tecknade filmerna kvar att se tills vidare på SVT Play (dvs Snöbollskriget i Katthult, Nils Karlsson-Pyssling, Räven och Tomten samt Kajsa Kavat hjälper mormor).

Premiär idag också för Astrid Lindgrens älskade filmer på TV4 Play. Om man vill man ha mer kan jag även tipsa om kanalen Alla vi barn från filmerna på YouTube.

https://www.youtube.com/@Allavibarnfranfilmerna/videos

Elios

Var det inslaget från Emil i Lönneberga taget från den tecknade Emil & Ida i Lönneberga från 2013? ::) :o ???

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 25 januari 2024 kl. 14:28:37Var det inslaget från Emil i Lönneberga taget från den tecknade Emil & Ida i Lönneberga från 2013? ::) :o ???
Nej, men båda har utgått ifrån illustrationerna i böckerna därför är stilen ganska lik.