Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Bion närmast mig visar Husdjurens hemliga liv 2 redan den 22:e.

Men jag kan inte se den då för jag ska på teater den dagen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle vilja ha Credits till Dave Barbaren.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  8 april 2019 kl. 16:12:46
Kan du fråga Eurotroll om credits till dessa serier:

Harleys Hittegods
Lilla Röda Traktorn
Brum
I drömmarnas trädgård
Nicke Nyfiken

Jag vet att Eurotroll dubbat alla serierna

Är inte Brum en svensk serie ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  8 april 2019 kl. 16:28:40
Nej det är en brittisk serie ;)

Helt riktigt! Varför skulle den engelska versionen annars ha framförts i slutet av varje avsnitt?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 april 2019 kl. 17:13:03
Helt riktigt! Varför skulle den engelska versionen annars ha framförts i slutet av varje avsnitt?

Det var säkert över 15 år sedan jag såg den. Så jag kan väl inte minas hur den slutade ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag ska fråga Eurotroll när tillfälle ges. :)

Daniel Hofverberg

Nya Kim Possible ska jag försöka ordna direkt efter premiären. :)

Dalmatinervägen 101 lär däremot förmodligen inte gå riktigt än, i och med att Disney Character Voices främst delar med sig av så kallade Contract Inventory Sheets, och dessa får de inte in förrän en säsong är färdigdubbad - och det gissar jag att den här inte är än. Före det brukar de helst inte vilja lämna ut dubbcredits, eftersom det då kräver en del manuellt arbete för att sammanställa allt från deras sida.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 april 2019 kl. 21:11:35
Nya Kim Possible ska jag försöka ordna direkt efter premiären. :)

Dalmatinervägen 101 lär däremot förmodligen inte gå riktigt än, i och med att Disney Character Voices främst delar med sig av så kallade Contract Inventory Sheets, och dessa får de inte in förrän en säsong är färdigdubbad - och det gissar jag att den här inte är än. Före det brukar de helst inte vilja lämna ut dubbcredits, eftersom det då kräver en del manuellt arbete för att sammanställa allt från deras sida.

Kan du skicka ett PM till mig när du fått credits till nya< Kim Possible och berätta vem som spelar Nana Possible ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hur går det med credits till första säsongen av Duck Tales ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 april 2019 kl. 21:30:02
Hur går det med credits till första säsongen av Duck Tales ?
Tyvärr har jag inte fått svar från Disney i Köpenhamn, trots att det var flera månader sedan jag mailade dem om det. :(

Jag ska skicka ett nytt mail och påminna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 10 april 2019 kl. 11:15:59
Har du frågat Eurotroll om dom serierna som jag skrev 8 april och även Deckar-Jack och Tinga Tinga Sagor
Nej, jag har tyvärr fortfarande inte fått svar på mitt förra mail till Eurotroll, som jag skickade för 1 - 2 veckor sedan om helt andra serier. Av ren hövlighet brukar jag generellt sett inte skicka flera mail till samma personer om olika ämnen förrän jag fått svar på de tidigare, om det inte är något väldigt speciellt.

Så brukar jag också vilja sprida ut mail till dubbningsbolag lite grand, med lite avstånd mellan varje förfrågan om credits, så att de inte ska bli överösta med mail. Av förståeliga skäl kommer ju sådana här frågor om rollistor inte att ha högsta prioritet för någon dubbningsstudio, så det är fullt rimligt och logiskt att det ibland kan ta lite tid att få svar - givetvis kommer alla företag i första hand att ta hand om det de arbetar med nu och i andra hand lär prioritera förfrågningar från deras nuvarande kunder.

Eurotroll är ju heller inget gigantiskt företag, utan är ett privatägt företag med (verkar det som) totalt 17 anställda. Det är heller inte säkert att personen jag håller kontakt med är den mest lämpade för sådana frågor.

gstone

Jag skulle vilja Credits till  Asterix: Den Magiska Drycken.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 10 april 2019 kl. 18:14:32
Jag skulle vilja Credits till  Asterix: Den Magiska Drycken.

Var som jag skrev i Asterix tråden.  8)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 april 2019 kl. 11:31:47
Nej, jag har tyvärr fortfarande inte fått svar på mitt förra mail till Eurotroll, som jag skickade för 1 - 2 veckor sedan om helt andra serier. Av ren hövlighet brukar jag generellt sett inte skicka flera mail till samma personer om olika ämnen förrän jag fått svar på de tidigare, om det inte är något väldigt speciellt.

Så brukar jag också vilja sprida ut mail till dubbningsbolag lite grand, med lite avstånd mellan varje förfrågan om credits, så att de inte ska bli överösta med mail. Av förståeliga skäl kommer ju sådana här frågor om rollistor inte att ha högsta prioritet för någon dubbningsstudio, så det är fullt rimligt och logiskt att det ibland kan ta lite tid att få svar - givetvis kommer alla företag i första hand att ta hand om det de arbetar med nu och i andra hand lär prioritera förfrågningar från deras nuvarande kunder.

Eurotroll är ju heller inget gigantiskt företag, utan är ett privatägt företag med (verkar det som) totalt 17 anställda. Det är heller inte säkert att personen jag håller kontakt med är den mest lämpade för sådana frågor.

Det tycker jag låter som en väldigt bra strategi.

Samma sak tror jag att de som efterfrågar creditslistor här borde tänka på. D.v.s. skriv inte långa listor på filmer och/eller TV-serier som ni önskar credits till, utan fråga efter en eller kanske några enstaka filmer/tv-serier i taget. Då ökar alldeles säkert chansen att ni får era önskemål uppfyllda.

Upprepa inte frågan om ni inte omgående får svar, utan vänta några veckor med att påminna. Daniel har inte ens några 17 anställda till hjälp, utan jobbar alldeles ensam med att hålla sajten och forumet rullande.

Ha tålamod!

gstone

Kommer den nya Familjen Addams filmen att gå på bio i Sverige och Dubbas ?

Det är den animerad film jag ser fram emot mest det här året !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.