Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Tom och Jerry, kortfilmssamlingar på VHS

Startat av stibbs, 10 april 2021 kl. 18:13:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

stibbs

Hej! Finns det någon sammanställd information (utgivningsår, röstcredits osv.) om de samlingar av Tom och Jerry-kortfilmer som släpptes på VHS på 90-talet? Från min barndom minns jag "Tom och Jerry tar en jamare" från ca. 1994 med Jan Nygren som berättarröst samt en tidigare samling släppt runt 1993.

MOA

Citat från: stibbs skrivet 10 april 2021 kl. 18:13:41
Hej! Finns det någon sammanställd information (utgivningsår, röstcredits osv.) om de samlingar av Tom och Jerry-kortfilmer som släpptes på VHS på 90-talet? Från min barndom minns jag "Tom och Jerry tar en jamare" från ca. 1994 med Jan Nygren som berättarröst samt en tidigare samling släppt runt 1993.
E de int den som Gene Dietch kortfilmer finns med på?

stibbs

Om den äldre samlingen minns jag inget (troligen hyrvideo). På SMDB står det flera videosamlingar upplagda vid den här perioden så den är helt klart en av dem. Den senare innehöll enbart äldre kortfilmer:
1. The milky waif (1946)
2. Cat napping (1951)
3. Saturday evening puss (1950)
4. Hic-cup pup (1954)
5. The invisible mouse (1947)
6. The flying cat (1952)
7. The bodyguard (1944)


Scoobydoofan1

Citat från: stibbs skrivet 11 april 2021 kl. 13:02:22
Om den äldre samlingen minns jag inget (troligen hyrvideo). På SMDB står det flera videosamlingar upplagda vid den här perioden så den är helt klart en av dem. Den senare innehöll enbart äldre kortfilmer:
1. The milky waif (1946)
2. Cat napping (1951)
3. Saturday evening puss (1950)
4. Hic-cup pup (1954)
5. The invisible mouse (1947)
6. The flying cat (1952)
7. The bodyguard (1944)
Säkert så hade dom bortklippta scener.

MOA

Citat från: stibbs skrivet 11 april 2021 kl. 13:02:22
Om den äldre samlingen minns jag inget (troligen hyrvideo). På SMDB står det flera videosamlingar upplagda vid den här perioden så den är helt klart en av dem. Den senare innehöll enbart äldre kortfilmer:
1. The milky waif (1946)
2. Cat napping (1951)
3. Saturday evening puss (1950)
4. Hic-cup pup (1954)
5. The invisible mouse (1947)
6. The flying cat (1952)
7. The bodyguard (1944)
Allt e Hanna Barbera

Goliat

Citat från: stibbs skrivet 11 april 2021 kl. 13:02:22
Om den äldre samlingen minns jag inget (troligen hyrvideo). På SMDB står det flera videosamlingar upplagda vid den här perioden så den är helt klart en av dem. Den senare innehöll enbart äldre kortfilmer:
1. The milky waif (1946)
2. Cat napping (1951)
3. Saturday evening puss (1950)
4. Hic-cup pup (1954)
5. The invisible mouse (1947)
6. The flying cat (1952)
7. The bodyguard (1944)

Denna hade jag och spelat av ljudet. Inte samma dubb som på DVDn. Dessa är Censurerade som första avsnittet när Jerry färgar ansiktet svart och "bebismusen" och driver med mörkhyade kvinnor i en scen. Är ett par till i avsnittet men fick hjärnsläpp.

Det andra är också censurerade som jag märkte när jag synkade ljudet till annan utgåva.

Det som är märkligt är hastigheten, inte en av dem är 4,096% skillnad utan de verkar vara utsträckta för att bli lika långa de var från början innan censureringen, därav alla hade olika hastigheter som inte är logiska.

MOA

Citat från: papperskorg skrivet 11 april 2021 kl. 17:23:16
Denna hade jag och spelat av ljudet. Inte samma dubb som på DVDn. Dessa är Censurerade som första avsnittet när Jerry färgar ansiktet svart och "bebismusen" och driver med mörkhyade kvinnor i en scen. Är ett par till i avsnittet men fick hjärnsläpp.

Det andra är också censurerade som jag märkte när jag synkade ljudet till annan utgåva.

Det som är märkligt är hastigheten, inte en av dem är 4,096% skillnad utan de verkar vara utsträckta för att bli lika långa de var från början innan censureringen, därav alla hade olika hastigheter som inte är logiska.
Ja de beror väl på hur mycket som klipptes bort

Goliat

Citat från: MOA skrivet 11 april 2021 kl. 17:33:37
Ja de beror väl på hur mycket som klipptes bort

Absolut. Men det är lite märkligt för det lär bli en hel del dubbla bilder och upplevande av icke smidig och "häckande/hoppande" bild när de gör så.