Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Mucklorna och hur de kom till Pettson och Findus (2022)

Startat av Sabelöga, 25 april 2021 kl. 05:02:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Die Mucklas... und wie sie zu Pettersson und Findus kamen kommer den heta och handlar om hur mucklorna kom att bosätta sej i just Pettsons hus.

https://www.tradewind-pictures.de/in-entwicklung/
https://www.mdietrich.com/filme/die-mucklas/
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 25 april 2021 kl. 05:02:38
Die Mucklas... und wie sie zu Pettersson und Findus kamen kommer den heta och handlar om hur mucklorna kom att bosätta sej i just Pettsons hus.

https://www.tradewind-pictures.de/in-entwicklung/
https://www.mdietrich.com/filme/die-mucklas/

Så det är en spin off ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Elios

Kan inte Hilding Slut spela Pettson denna gång igen!?^^

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 25 april 2021 kl. 12:26:49
Så det är en spin off ?
Prequel var ordet dom använde  :)

Citat från: MOA skrivet 25 april 2021 kl. 12:52:30
Inge på svenska?
Dom senaste tre filmerna har inte heller varit med svenska skådespelare  ;)
Houba !

Sabelöga

Houba !


MOA


Sabelöga

Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 25 april 2021 kl. 13:39:53
Kan inte Hilding Slut spela Pettson denna gång igen!?^^
Jag antar att det blir Dan Ekborg som i den senaste filmen.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

clara liljeberg

som också var rösten till noshörningen i juniper lee.

Adam

Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Steffan Rudvall


Sabelöga

Houba !

Adam Larsson

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 27 april 2021 kl. 18:46:28
Och hur dom flyttade in i Pettsons hus 😅
Jag tror inte vi kommer se verken Pettson eller Findus om vi ser dem så ser vi nog bara deras fötter.

MOA

Citat från: Adam Larsson skrivet 27 april 2021 kl. 18:54:29
Jag tror inte vi kommer se verken Pettson eller Findus om vi ser dem så ser vi nog bara deras fötter.
*Varken

Sabelöga

Citat från: Adam Larsson skrivet 27 april 2021 kl. 18:54:29
Jag tror inte vi kommer se verken Pettson eller Findus om vi ser dem så ser vi nog bara deras fötter.
Ja det vore onekligen inressant
Houba !

Sabelöga

Filmen har för ett tag sen gått upp på bio i Tyskland, Schweiz och Österrike. Här finns trailern för övrigt. 
https://youtu.be/BaoT-95pL18 Har inte läst några recensioner men skulle vara intressant att veta vad dom tyskspråkiga kritikerna tyckte om filmen.

Pettson och Findus är mycket riktigt med i filmen men den kretsar huvudsakligen runt dom tre mucklorna Svunja, Tjorven och Smartö (kan komma att ändras till den svenska lanseringen) och deras jakt på ett nytt hem sedan en skadedjursbekämpare förstört deras gamla hem i herr Johanssons övergivna butik. Ser lite fram emot att filmen ska komma till Sverige vilket jag utgår ifrån att den kommer göra.

Skulle administratörerna förresten kunna byta namn på tråden till "Die Mucklas... und wie sie zu Pettersson und Findus kamen" i väntan på att en officiell svensk titel.
Houba !

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Sabelöga

Då borde kanske tråden också flyttas till Mucklorna och hur de kom till Pettson och Findus
  
Houba !


Sabelöga

Houba !


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Houba !



gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 februari 2023 kl. 10:32:42Snälla kan du få fram credits till  Mucklorna ?
Jag mailade till SF Studios i fredags angående Mucklorna, men har tyvärr inte fått svar än. Men jag kom tyvärr på det först i fredags eftermiddag, så det är mycket möjligt att de inte hann läsa mailet då - så jag hoppas och tror att det kommer inom ett par dagar. :)

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2023 kl. 11:56:29Jag mailade till SF Studios i fredags angående Mucklorna, men har tyvärr inte fått svar än. Men jag kom tyvärr på det först i fredags eftermiddag, så det är mycket möjligt att de inte hann läsa mailet då - så jag hoppas och tror att det kommer inom ett par dagar. :)
Det är dock Eurotroll som gjort dubbningen så kanske kan du fråga dom om hjälp?

https://www.instagram.com/stories/eurotroll_ab/3012604941164454318/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 21 februari 2023 kl. 01:52:36Det är dock Eurotroll som gjort dubbningen så kanske kan du fråga dom om hjälp?

https://www.instagram.com/stories/eurotroll_ab/3012604941164454318/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Ja, det går säkert att få fram creditlista från Eurotroll också - men de brukar inte vara så snabba, utan det är inte så ovanligt att få vänta i veckor, så sannolikheten är stor att man får snabbare svar från SF Studios.

Dessutom vill jag ogärna störa Eurotroll om jag inte måste, så jag föredrar att vända mig till distributören; då det ju faktiskt är deras ansvar att lämna ut uppgifter - det är ju egentligen inte dubbningsstudiornas ansvar att lämna ut dubbcredits, och de har säkerligen fullt upp med att dubba, så därför stör jag helst inte dem om det finns realistiska chanser att kunna få tag i uppgifterna någon annanstans (vilket det brukar göra vid nya biofilmer).

Men om SF mot förmodan inte hör av sig inom en rimlig tidsperiod, så att de den här gången inte är lika hjälpsamma som tidigare, så får jag lov att vända mig till Eurotroll. :)

Sen förmodar jag att det borde stå utsatt dubbcredits under eller efter sluttexterna på bio också, men jag har inte sett Mucklorna än - och då det är så pass många intressanta biofilmer just nu kommer jag förmodligen inte själv gå och se den på bio, utan lär vänta tills filmen släpps på DVD/Blu-Ray...

Daniel Hofverberg

Nu har jag äntligen fått creditlista till Mucklorna, så jag ska skriva av den så kommer den vid nästa uppdatering av sajten. :)

Intressant att notera är att Pettson den här gången spelas av Dan Ekborg (har han gjort honom förut?), medan Findus spelas av Ima Nilsson (som väl gjort samma roll några gånger förut).

Regissör är Alice Ericsson, och översättare Matilda Ugand. Rollbesättare och producenter är Ester Sjögren och Oskar Svensson.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 februari 2023 kl. 20:39:29Nu har jag äntligen fått creditlista till Mucklorna, så jag ska skriva av den så kommer den vid nästa uppdatering av sajten. :)

Intressant att notera är att Pettson den här gången spelas av Dan Ekborg (har han gjort honom förut?), medan Findus spelas av Ima Nilsson (som väl gjort samma roll några gånger förut)
Ja Dan Ekborg har spelat Pettson i den förra tyska filmen. Ima har dock kommit tillbaka för hon var inte med i förra men var med i de två första.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 februari 2023 kl. 20:49:50Ja Dan Ekborg har spelat Pettson i den förra tyska filmen
Jaså, har jag missat den kanske...? Vad hette den nu då...?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 februari 2023 kl. 20:51:19Jaså, har jag missat den kanske...? Vad hette den nu då...?
Pettson och Findus – Findus flyttar hemifrån där ersätter han Claes Månsson och Dorothea Norling ersätter Ima.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 februari 2023 kl. 20:39:29Nu har jag äntligen fått creditlista till Mucklorna, så jag ska skriva av den så kommer den vid nästa uppdatering av sajten. :)

Intressant att notera är att Pettson den här gången spelas av Dan Ekborg (har han gjort honom förut?), medan Findus spelas av Ima Nilsson (som väl gjort samma roll några gånger förut).

Regissör är Alice Ericsson, och översättare Matilda Ugand. Rollbesättare och producenter är Ester Sjögren och Oskar Svensson.
Sjysst, tack.
Houba !

Daniel Hofverberg

I och med att filmen redan hunnit gå på bio i nästan en vecka, tyckte jag det var akut att få ut den svenska creditlistan - så jag har tidigarelagt den planerade uppdateringen och sett till att (bland annat) publicera creditlistan på Mucklorna redan nu. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/mucklorna/

E