Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Svensk fandub av Mahou Shoujo Madoka Magica

Startat av Jkchan, 8 juni 2012 kl. 01:05:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Eriksson

Citat från: JKchan skrivet 30 september 2012 kl. 20:30:19
Sådär ja! Efter mycket slit och tid så är den första delen av den första episoden av Madoka äntligen klar! Den går tyvärr inte att ses på mitt youtube account, då youtube klagade på copyrighten, trots spegelvänd bild och pitchat ljud. Men jag har istället laddat upp den på Daily motion här;


http://www.dailymotion.com/video/xtzegv_madoka-episod-1-del-1-svensk-fandub_shortfilms
Underbart! Det blev ju jättebra! Alla passar utmärkt i sina roller, särskilt Madoka. Hoppas nästa del är klar snart.

Är Daily Motion i allmänhet mindre noga med upphovsrätten än vad YouTube är?
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

JKchan

Citat från: Eriksson skrivet 30 september 2012 kl. 23:08:41
Underbart! Det blev ju jättebra! Alla passar utmärkt i sina roller, särskilt Madoka. Hoppas nästa del är klar snart.

Är Daily Motion i allmänhet mindre noga med upphovsrätten än vad YouTube är?

Sitter och pratar med Madoka i ett Skype-samtal, hon blev glad och tackar för kommentaren!

Japp, det verkar som det. Youtube hade jag problem med trots pitchning av ljudet + spegelvänd bild, men Daily Motion gav mig inga problem alls! :)

JKchan

Nu även uppe på youtube i HD! (fast med ännu mera pitchat ljud och en ram runt sig)


http://www.youtube.com/watch?v=kF4vanGkWFA

Daniel Hofverberg

Vad hände egentligen med det här lovvärda projektet? Dubbades det någonsin fler avsnitt, eller ens hela det första avsnittet? Det enda som postats i den här tråden var ju första halvan av det första avsnittet, och inte ens det finns kvar vare sig på Daily Motion eller YouTube... :(

Oscar Isaksson

#49
Ja, tyvärr rann det ut i sanden med detta projekt.
Att det har plockats ner beror på upphovsrätt.

Eftersom jag rör mig detta community av svensk fandubbning  så vet jag lite anledningen till att det bara blev ett halvt avsnitt men det är inget jag tänker gå närmare in på.

Det är inte ovanligt att det finns en stor ambition i början av ett projekt för att sedan mattas av och att vardagen rent av kommer ifatt.

Richardo

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  7 maj 2018 kl. 19:52:34
Ja, tyvärr rann det ut i sanden med detta projekt.
Att det har plockats ner beror på upphovsrätt.

Eftersom jag rör mig detta community av svensk fandubbning  så vet jag lite anledningen till att det bara blev ett halvt avsnitt men det är inget jag tänker gå närmare in på.

Det är inte ovanligt att det finns en stor ambition i början av ett projekt för att sedan mattas av och att vardagen rent av kommer ifatt.

Var kan man se den nu?

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  7 maj 2018 kl. 19:52:34
Ja, tyvärr rann det ut i sanden med detta projekt.
Att det har plockats ner beror på upphovsrätt.

Eftersom jag rör mig detta community av svensk fandubbning  så vet jag lite anledningen till att det bara blev ett halvt avsnitt men det är inget jag tänker gå närmare in på.

Det är inte ovanligt att det finns en stor ambition i början av ett projekt för att sedan mattas av och att vardagen rent av kommer ifatt.
Det var precis det jag var rädd för, men jag hoppades att projektet trots allt fortsatte och att det bara var JKchan som glömt skriva om det på det här forumet - trots allt verkar ju hen inte ha varit inloggad här på flera års tid.

Tyvärr verkar det ju vara mer regel än undantag att man vid fandubbningar har stora ambitiösa projekt, för att allt sedan rinner ut i sanden och inte leder någonstans alls... :( Jag hoppas att detsamma inte kommer hända med dina planerade dubbningsprojekt...? ;)

Richardo

Du menar på grund av brist på planering eller självdisciplin eller kompetens?

Richardo

Kunde de inte bara lagt upp ljudfilen för avsnittet på Youtube? Då kunde den fortfarande vara uppe, och det eda man behövde göra är att hitta avsnittet på Internet och sedan synka det.

Elios

Undrar om man ska våga sig på att försöka sig på denna?^^