Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vem gör Scooby-Doo bäst?

Startat av Erika, 8 december 2004 kl. 16:01:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ja, vem tycker ni är bäst som Scooby? :)

Steve Kratz
Stefan Frelander
Gunnar Ernblad
Stellan Skarsgård
Annan (i så fall vem)

Daniel Hofverberg

Tack för informationen - jag kan inte minnas några Scooby-filmer från Transfer, men det kanske var för länge sen för att jag ska minnas...

Någon som vet något om vilket dubbningsbolag som gjort Scooby-dubbningarna på Kanal 10:s (Pickwicks) videofilmer?

Mr_Khyron

http://www.tradera.com/auction/aid_9914121
En Super 8 film med Scooby-Doo med svenskt tal.
Undrar vad det är för dubb på den... super 8 var väl populär under 60-70-talet innan Beta/VHS/philips2000 banden kom 1979-80.

Christian Hedlund


Steve Kratz kommer till Mix Megapol i nästa vecka. Ska få honom att göra Scooby!
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

GaBBe

Citat från: Christian Hedlund skrivet 17 februari 2005 kl. 15:16:11

Steve Kratz kommer till Mix Megapol i nästa vecka. Ska få honom att göra Scooby!
Hahhahaha..=P..aww..

Christian Hedlund

Steve Kratz har ju en hemsida:

www.stevekratz.com

Nice va? Obyggd, men det finsn en bild iaf!
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Riktigt snygg! :o   Längtar tills den är klar.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Imorse var han hos oss tillslut. Steve Kratz, och jag hade en Scooby-battle med honom! :) Det var väldigt kul!
han är mycket duktig den mannen! Hoppas du hörde!

;)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Nej, tyvärr inte. Jag var uppe till 3.00, så jag vaknade inte förrän 10.00.

(Jag har sportlov nu alltså!)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

chribbe

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2004 kl. 14:23:19
På videofilmerna från Kanal 10 står det på omslaget utsatt följande skådespelare (dock inte specificerat):
Bert-Åke Varg
Peter Harrysson
Irene Lindh
Beatrice Järås
Staffan Hallerstam
Gunnar Ernblad

Av dessa alternativ, så kan det liksom inte vara någon som helst tvekan om att Scooby måste göras av Bert-Åke Varg (då alla de andra manliga skådisarna direkt kan uteslutas)...


hmm skumt. Tycker ärligt talat att det låter som Ernblad! "Femtio miljoner hamburgare.."- låter jättemycket som honom tycker jag.

TonyTonka

#24
Jag vet att det är Gunnar Ernblad. Bert-Åke Varg är det inte iallafall. Jag hör tydligt att det är ernblad. Jämförde med Albert i Ducktales, Lurch i Addams och ett urval av hans roller och alla låter jättelika Scooby Doos  röst i nämda dubb.  Vet att Ernblad på något sätt spelat Scooby vid ett tillfälle. Nämligen i Musicservice film, Scooby Doo - Den Dynamiska Affären med avsnitt ur The New Scooby Movies. Skulle kunna satsa pengar på att det är han :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag tycker inte riktigt att det låter som Gunnar Ernblads typiska röst, men det är mycket möjligt att du har rätt. Det som gjorde mig tveksam var att Gunnar själv inte kunde minnas att han någonsin gjort Scoobys röst, när jag frågade honom för ett par år sedan.

För övrigt visste jag inte om att Scooby-Doo hade samma röst på Musikservice VHS-filmer som på utgåvorna från Kanal 10/Pickwick, men det är mycket möjligt att det trots allt är det.

TonyTonka

Jag gillar Steve Kratz tolkning av Scooby skarpt!
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anders

Det är väl Gunnar Ernblad och inte Bert-Åke Varg som är den äldsta Scooby-Doo?

Daniel Hofverberg

#28
Citat från: Anders skrivet 26 juli 2010 kl. 16:34:10
Det är väl Gunnar Ernblad och inte Bert-Åke Varg som är den äldsta Scooby-Doo?
Därav tvista de lärde... Alla anser olika, och jag har inte lyckats utröna något med säkerhet. Jag kan hålla med att det låter likt Gunnar Ernblad, men det som talar mot det är att Gunnar Ernblad själv inte kunde minnas att han någonsin spelat Scooby-Doo när jag frågade honom ifjol.

(Men vem det än är, så är han absolut inte "äldst" - Stellan Skarsgård spelade Scooby-Doo ett antal år före det, med start 1983.)

TonyTonka

#29
Om du jämför Bert-Åke Vargs andra dubbningar (Bananer i Pyjamas, Tintin, Asterix, Snövit (Prosist), Lilla Kycklingen osv), vad tycker du då? jag själv har gemfört hans insats i Bananer I Pyjamas där han spelar B2, och jag tycker att Bert-Åke Varg inte det minsta lik Scoobys röst i ovan nämda dubb. Så om det inte är Gunnar Ernblad är det någon helt annan. Det skulle dock vara kul att höra när Bert-Åke Varg gör Scooby.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2010 kl. 17:12:42
Därav tvista de lärde... Alla anser olika, och jag har inte lyckats utröna något med säkerhet. Jag kan hålla med att det låter likt Gunnar Ernblad, men det som talar mot det är att Gunnar Ernblad själv inte kunde minnas att han någonsin spelat Scooby-Doo när jag frågade honom ifjol.

(Men vem det än är, så är han absolut inte "äldst" - Stellan Skarsgård spelade Scooby-Doo ett antal år före det, med start 1983.)

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D