Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Favoritfilm?

Startat av PAAATE, 29 november 2004 kl. 19:05:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Soscla

It's so fluffy I'm gonna die!

Mysan

Citat från: Soscla skrivet 15 oktober 2007 kl. 16:14:08
Det är de verkligen.

gillar oxå sleepy hollow, kalle och chokladfabriken och den snart bioakutella filmen (kommer ej ihåg namnet) verkar bra

Bert-Åke Varg

e bert åke varg homosexuell???

Soscla

Citat från: Bert-Åke Varg skrivet 23 januari 2008 kl. 11:13:16
e bert åke varg homosexuell???
Förstår inte riktigt vad det har med favoritfilmer att göra...

Citat från: Maetel skrivet 16 oktober 2007 kl. 13:49:56
gillar oxå sleepy hollow, kalle och chokladfabriken och den snart bioakutella filmen (kommer ej ihåg namnet) verkar bra
Visst är det den när Johnny Depp är nån slags frisör? Och så är Helena Bonham Carter med? (Hon är ju förresten också jätteofta med i Depp-Burtonfilmer!)
It's so fluffy I'm gonna die!

Carl Barks lover

Filmen heter Sweeney Todd och är en skräckmusikal. Som jag tidigare har skrivit så är mina favoritfilmer Monthy Pyhton-filmerna. Sen är är bondfilmen On her majesty's secret service helt underbar. Slutet fick mig nästan att gråta. :'(

Cadpig

Sweeney Todd var fantastisk! Såg den i fredags. Verkligen ett av deras bästa samarbeten hittills. Den kunde givetvis inte slå Edward Scissorhands. Och Helena är bara med i tre Burton/Depp-filmer. Charlie and the Chocolate Factory, Corpse Bride och Sweeney Todd. I CATCF är hon ju inte med i många minuter och i Corpse Bride gör hon ju bara rösten till just the Corpse Bride, så hon har inte varit med så förfärligt mycket i deras sammarbeten. Andra Burton-filmer hon har varit med i är Big Fish och Planet of the Apes.

Soscla

Citat från: Cadpig skrivet 18 februari 2008 kl. 09:33:49
Och Helena är bara med i tre Burton/Depp-filmer.

Om ett par skådespelare/regissörer/whatever jobbar tillsammans fler än två gånger, tycker jag att det inte är så "bara"  :)

Citat från: Cadpig skrivet 18 februari 2008 kl. 09:33:49
Andra Burton-filmer hon har varit med i är Big Fish och Planet of the Apes.

Hon är SÅ bra i de filmerna! Även om Planet of the Apes kanske inte är så jättebra. 
It's so fluffy I'm gonna die!

Mysan

Tim Burton har alltid tillhört en av mina favoritregissörer. älskar edward scissorhands filmen!

Cadpig

Edward Scissorhands är bäst, någonsin. Grinar varje gång. Förfärligt, enormt, kolossalt underskattat mästerverk.

ddubbning

#84
Citat från: Soscla skrivet 21 februari 2008 kl. 21:30:50
Om ett par skådespelare/regissörer/whatever jobbar tillsammans fler än två gånger, tycker jag att det inte är så "bara"  :)

 

Helena Bonham Carter och Tim Burton är dessutom sambos i det privata .

Igthorn

Astrid Lindgrens filmer är ena riktiga höjdare, och någon som jag framförallt gillar är Mio min Mio

Mysan

Citat från: Igthorn skrivet 23 februari 2008 kl. 02:17:15
Astrid Lindgrens filmer är ena riktiga höjdare, och någon som jag framförallt gillar är Mio min Mio

jag gillar verkligen historien om mio min mio, men gillar inte dubben! skulle gärna vilja se den med engelskt tal

men bröderna lejonhjärta är dock min favorit :)

Mysan

Citat från: Cadpig skrivet 22 februari 2008 kl. 22:14:53
Edward Scissorhands är bäst, någonsin. Grinar varje gång. Förfärligt, enormt, kolossalt underskattat mästerverk.

håller helt med!

Soscla

Citat från: Mysan skrivet 23 februari 2008 kl. 09:55:57
men bröderna lejonhjärta är dock min favorit :)
Måste nog hålla med om det, den är så väldigt vacker och en pärla i svensk filmindustri

Sweeney Todd såg jag förra veckan. Den var hemskt rolig när de sjöng och så, men slutet var väldigt disturbing. 
It's so fluffy I'm gonna die!

Cadpig

Jag såg Sweeney igen förra fredagen. Ska på den ikväll. Älskar slutet.