Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 augusti 2022 kl. 03:55:42Nej, riktigt så snabbt lär det nog inte gå. Men risken är ju tyvärr ganska stor att den kommer plockas ner inom en vecka, så jag rekommenderar alla att ladda hem avsnitten så fort som möjligt. :)
https://archive.org/details/the-scooby-doo-show-s-02-svensk-originaldubbning

Visserligen kan vi ju inte vara säkra på att Warner behandlar The Scooby-Doo Show lika som Scooby-Doo - Var är du?, men när den sistnämnda togs ner trots att det bara rörde sig om risiga VHS-rippar är ju chansen att The Scooby-Doo Show i bättre kvalitet än VHS får vara kvar tyvärr liten...

I skrivande stund är det 3 av de 8 avsnitten som är färdigbearbetade/omkonverterade och går att spela online, så förmodligen kommer det dröja ett antal timmar till innan alla 8 avsnitten går att spela online.

Jag kan tillägga att på min DVD finns dessutom programmerade uthopp till dubbcredits på respektive språk som spelas upp efter varje avsnitt, men eftersom dessa ligger som separata titlar på skivorna så försvinner de tyvärr när jag extraherar innehållet från skivorna och lägger upp som separata MKV-filer.
Hur länge tror du avsnitten kommer vara kvar tills dom blir borttagna?

BPS

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 augusti 2022 kl. 18:14:09Hur länge tror du avsnitten kommer vara kvar tills dom blir borttagna?
Det kan hända när som helst nu när uppladdningen är helt klar. Sannolikheten är ju stor att det inte får vara kvar så bäst att ladda ner medans det går.

Viktor

Är Scooby Doo och de 13 gasterna ovanlig? Är det någon som tänker lägga upp den?

TonyTonka

Citat från: Viktor skrivet  9 augusti 2022 kl. 18:48:01Är Scooby Doo och de 13 gasterna ovanlig? Är det någon som tänker lägga upp den?
Den finns ju med dubbning på dvd, visserligen inte i sverige, men ändå.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  9 augusti 2022 kl. 18:23:16Det kan hända när som helst nu när uppladdningen är helt klar. Sannolikheten är ju stor att det inte får vara kvar så bäst att ladda ner medans det går.
Ja, jag råder alla att ladda ner MKV-filerna så fort som möjligt - sannolikheten är som sagt stor att allting kommer tas ned inom några dagar, men det man redan har laddat hem kan ingen ta ifrån en...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 augusti 2022 kl. 19:12:31Ja, jag råder alla att ladda ner MKV-filerna så fort som möjligt - sannolikheten är som sagt stor att allting kommer tas ned inom några dagar, men det man redan har laddat hem kan ingen ta ifrån en...
Det är trist att det kommer bli borttagen inom ett par dagar.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 augusti 2022 kl. 19:43:47Det är trist att det kommer bli borttagen inom ett par dagar.
Se det från den ljusa sidan, Vi vet inte om den kommer bli borttagen flera andra Scooby Doo uppladdningar på svenska är inte borttagna varav en uppladdning från Daniel.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 augusti 2022 kl. 19:46:47Se det från den ljusa sidan, Vi vet inte om den kommer bli borttagen flera andra Scooby Doo uppladdningar på svenska är inte borttagna varav en uppladdning från Daniel.
Ja, men den dubbningen var ju mediadubb för dom 4 avsnitten från säsong 2 av Scooby doo where are you?. Den dubbningen togs bort.

TonyTonka

Kan de inte lägga upp resten av avsnitten, jag vet att de inte är kompletta, men det vore roligt att se ändå.  :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: TonyTonka skrivet 10 augusti 2022 kl. 10:39:49Kan de inte lägga upp resten av avsnitten, jag vet att de inte är kompletta, men det vore roligt att se ändå.  :D
Glömde skriva att jag syftade på The Scooby-Doo Show med denna frågan.  ::)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

#730
Citat från: TonyTonka skrivet 10 augusti 2022 kl. 10:39:49Kan de inte lägga upp resten av avsnitten, jag vet att de inte är kompletta, men det vore roligt att se ändå.  :D
Daniel har dock inte synkat in avsnitten eftersom att säsongerna inte varit kompletta.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 mars 2020 kl. 20:56:58Tyvärr har jag inte kommit särskilt mycket längre på de två och ett halvt åren som gått sedan jag skrev det inlägget. :( Fortfarande saknar jag samma avsnitt med Mediadubbs dubbning:

Säsong 1:
2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost

Säsong 3:
1: Watch Out! The Willawaw!
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch (dubbades kanske aldrig för TV3...?)
7: The Creepy Case of Old Iron Face

Det irriterar mig verkligen, då jag är 99,9% säker på att jag spelat in åtminstone The Fiesta Host Is an Aztec Ghost, men har fortfarande inte lyckats hitta åt det bandet... :(

Jag har sedan det gamla inlägget synkat hela säsong 2 till bättre bildkälla, och gjort DVD:er med svensk originaldubb, svensk omdubb, norskt, danskt och engelskt tal. Dessa kommer dock vid tillfälle att göras om, då det nuförtiden finns bättre bildkällor att tillgå än vad som fanns då; plus att det tydligen förekommit någon enstaka synkmiss på det projektet.

Men i och med det saknade avsnittet av säsong 1 har jag tyvärr inte kunnat påbörja synkning av den säsongen. Så är det någon här som har spelat in The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från TV3 (med Mediadubbs dubbning) vore det oerhört värdefullt att få del av den inspelningen - enbart ljudet räcker. :)

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 augusti 2022 kl. 16:52:26Daniel har dock inte synkat in avsnitten eftersom att säsongerna inte varit kompletta.

Vad synd, jag vill extremt gärna ha avsnitten med Sun Studios dubbning.  :'(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 10 augusti 2022 kl. 17:24:07Vad synd, jag vill extremt gärna ha avsnitten med Sun Studios dubbning.  :'(
Vill du ha säsong 1 med Sun Studios dubbning så kan du skaffa dig HBO Max. För det är väl inte meningen att sånt som är tillgängligt på laglig väg ska delas.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 augusti 2022 kl. 17:31:23Vill du ha säsong 1 med Sun Studios dubbning så kan du skaffa dig HBO Max. För det är väl inte meningen att sånt som är tillgängligt på laglig väg ska delas.
Okej tack, säsong 3 då?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 augusti 2022 kl. 17:31:23Vill du ha säsong 1 med Sun Studios dubbning så kan du skaffa dig HBO Max. För det är väl inte meningen att sånt som är tillgängligt på laglig väg ska delas.
Dock finns inte hela säsong 1 på HBO Max, utan det är "bara" 11 av de 16 avsnitten som finns på svenska HBO Max (fast i USA finns alla tre säsonger, men där finns inga nordiska ljudspår). Avsnitt 1 - 11 finns där (med Sun Studios omdubb), så de sista fem avsnitten lyser med sin frånvaro. :(

Citat från: TonyTonka skrivet 10 augusti 2022 kl. 10:39:49Kan de inte lägga upp resten av avsnitten, jag vet att de inte är kompletta, men det vore roligt att se ändå.  :D
Merparten av avsnitten av The Scooby-Doo Show har jag bara ljud till, ingen bild alls. De måste alltså synkas till en annan bildkälla för att bli användbara.

Men om du är intresserad av att själv synka ljudfilerna till bättre bildkällor, så skickar jag mer än gärna alla ljudfiler till dig. :)

För säsong 3 lär den amerikanska Blu-Ray-boxen med Scooby-Doo - Var är du? vara den bästa bildkällan (säsong 3 klassades i USA ursprungligen som del av Scooby-Doo - Where Are You?, och hade det ledmotivet, och finns därför med i den boxen). För säsong 1 känner jag tyvärr inte till någon HD-bildkälla, utan då är det nog antingen den amerikanska DVD-boxen med The Scooby-Doo/Dynomutt Hour (som säsong 1 ursprungligen hörde till) eller att köpa säsongen från amerikanska iTunes och avlägsna DRM-skydden som är de bästa alternativen för bildkällor utan logotyper i bild.

The Scooby-Doo Show är nämligen en titel som enbart kom till för syndikation och utlandssändningar, och användes aldrig vid de ursprungliga amerikanska sändningarna.