Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Pixar-filmers nypremiärer på bio

Startat av Disneyfantasten, 7 mars 2024 kl. 23:14:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i...

Tänkte anteckna detta för säkerhetens skull så att jag inte glömmer bort det.  :) 

Själen: nypremiär i Sverige 2024-03-01

Röd: nypremiär i Sverige 2024-03-15

Luca: nypremiär i Sverige 2024-04-12

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 mars 2024 kl. 23:14:50Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i...

Tänkte anteckna detta för säkerhetens skull så att jag inte glömmer bort det.  :)

Själen: nypremiär i Sverige 2024-03-01

Röd: nypremiär i Sverige 2024-03-15

Luca: nypremiär i Sverige 2024-04-12
Kan man kalla något nypremiär om det inte finns en ursprunglig premiär i Sverige? Disney plus kan inte räknas som bio

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 mars 2024 kl. 23:16:17Kan man kalla något nypremiär om det inte finns en ursprunglig premiär i Sverige? Disney plus kan inte räknas som bio
Förvisso, men de var ju producerade för bio, det är pandemin som tvingade dem att få premiär på Disney+ istället för bio.

Will Siv


Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet  7 mars 2024 kl. 23:33:42i vilka städer?
Det läste jag inte, jag kollade endast upp deras datum på Filmstaden.

Will Siv


BPS

Citat från: Will Siv skrivet 12 mars 2024 kl. 16:48:01Står det nånstans VAR dom vissas?
Du vet väl var du bor? Då är det ju bara att kolla upp sin lokala biograf...

Will Siv

Citat från: BPS skrivet 12 mars 2024 kl. 16:52:08Du vet väl var du bor? Då är det ju bara att kolla upp sin lokala biograf...
Filmstaden visar inte vilka biografer dom vissas på.

Will Siv

#8
Citat från: BPS skrivet 12 mars 2024 kl. 16:52:08Du vet väl var du bor? Då är det ju bara att kolla upp sin lokala biograf...
Citat från: BPS skrivet 12 mars 2024 kl. 16:52:08Du vet väl var du bor? Då är det ju bara att kolla upp sin lokala biograf...
Se "Röd - Klassiker" på bio - Köp biobiljett online | Filmstaden

Måste man kolla varenda stad enskilt för att se om den vissas där, eller?


Och det står ju att den har premiär på Fredag, men inte äns i Stockholm står det nåt om vissingar.


EDIT: ok den finns bland "kommande filmer" men jag fattar inte varför det inte går att köpa biljeter redan nu......  ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 12 mars 2024 kl. 17:08:08EDIT: ok den finns bland "kommande filmer" men jag fattar inte varför det inte går att köpa biljeter redan nu......  ???
Om det inte gäller någon riktig storfilm brukar man nästan aldrig kunna köpa biljetter före onsdag, då sättningen för alla biografer publiceras på onsdag för perioden fredag - torsdag.

Det är således också först imorgon man kan se vilka biografer i landet som Röd faktiskt kommer att visas på...

Själen visades nog på merparten av orter i landet (undantaget de allra minsta), men det var kanske en liten annan femma då det i delar av landet sammanföll med skolornas sportlov. I och med sportlovet visades den varje dag under en och en halv vecka i Skellefteå, men det verkar inte ha blivit någon storsuccé - som mest var det nog 3 - 4 personer bokade till en föreställning, och oftast inte ens det; och detta trots att det som sagt var lov då... :(
(Vilket förstås är tråkigt, men knappast förvånansvärt i dessa ekonomiskt tuffa tider)