Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bästa Dreamworks-filmen

Startat av E, 23 januari 2019 kl. 20:29:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken animerad Dreamworks-Film gillar ni mest

Antz (1998)
0 (0%)
Prinsen av Egypten (1998)
2 (8%)
Josef: Drömmarnas konung (2000)
1 (4%)
Vägen till El Dorado (2000)
1 (4%)
Flykten från hönsgården (2000)
0 (0%)
Shrek (2001)
4 (16%)
Spirit - Hästen från vildmarken (2002)
1 (4%)
Sinbad - Legenden om de sju haven (2003)
1 (4%)
Shrek 2 (2004)
1 (4%)
Hajar som hajar (2004)
0 (0%)
Wallace & Gromit: Varulvskaninens förbannelse (2005)
0 (0%)
Madagaskar (2005)
2 (8%)
På andra sidan häcken (2006)
1 (4%)
Bortspolad (2006)
1 (4%)
Shrek den tredje (2007)
0 (0%)
Bee Movie (2007)
0 (0%)
Kung Fu Panda (2008)
0 (0%)
Madagaskar 2 (2008)
0 (0%)
Monsters vs. Aliens (2009)
0 (0%)
Draktränaren (2010)
2 (8%)
Shrek - Nu och för alltid (2010)
0 (0%)
Megamind (2010)
2 (8%)
Kung Fu Panda 2 (2011)
2 (8%)
Mästerkatten (2011)
0 (0%)
Madagaskar 3 (2012)
0 (0%)
De 5 legenderna (2012)
0 (0%)
Croodarna (2013)
0 (0%)
Turbo (2013)
0 (0%)
Herr Peabody & Sherman (2014)
0 (0%)
Draktränaren 2 (2014)
0 (0%)
Pingvinerna från Madagaskar (2014)
0 (0%)
Home (2015)
0 (0%)
Kung Fu Panda 3 (2016)
0 (0%)
Trolls (2016)
0 (0%)
Baby-bossen (2017)
2 (8%)
Kapten Kalsong (2017)
0 (0%)
Draktränaren 3 (2019)
0 (0%)
Förfärliga Snömannen (2019)
1 (4%)
Trolls 2: Världsturnén (2020)
0 (0%)
Croodarna 2 (2020)
0 (0%)
Baby-bossen 2 (2021)
1 (4%)

Antal personer som röstat: 25

E

Motivera gärna

Disneyfantasten

Det är inte lätt att svara på...

Jag kan börja med att påpeka att jag ännu inte har sett Bortspolad, Bee Movie, Monsters vs Aliens, Draktränaren (första filmen), Megamind, Herr Peabody och Sherman, Pingvinerna från Madagaskar eller Kung Fu Panda 3, så jag ser dem gärna någon gång framöver... (nämner inte Draktränaren 3 eftersom den är ny)

De flesta filmerna har jag sett och de är faktiskt relativt bra, men man märker lång väg att de inte riktigt kommer i närheten av Disney-filmernas (inklusive Pixar) nivå, och så är det egentligen med filmer i allmänhet även om det finns många bra sådana...

Jag har dock inte sett Babybossen eller Kapten Kalsong och kommer aldrig att göra det heller... (Babybossen känns helt larvig med bebisar som beter sig och pratar som vuxna, det kommer inte att gå till filmhistorien för min del och Kapten Kalsong ser inte vidare snygg ut)

gstone

Förlåt om jag postar här men jag hitta ingen bättre tråd. Dreamworks kommer släppa en ny film i october. Det är den första och tyvär och sista filmen gjord av Oriental DreamWorks. Ett  Keninsk dotter bolag till Dreamworks som skapades för att atrhera den växande film publiken i Kina.

Film heter Förfärliga snömannen. Dom engelska rösterna inkludera Disney Channel Skådisen Albert Tsai, Komkiern Eddie Izzard , den brittiska kinesiska veteran skådspelerskan Tsai Chin som har varit aktiv på tv , Secen och film i sex decennium och Sarah Paulson från tv serien The People v. O. J. Simpson.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Jag gillar

Draktränaren
Prinsen Av Egypten
På Andra Sidan Häcken
Kung Fu Panda
Sinbad

Motivation:

Jag gillar Draktränaren för att den är hyffsat kul, och animationen är helt okej. Musiken av John Powell är magisk. Prinsen Av Egypten för att den är baserad på bibeln, och är därmed intressant. Animationen är mycket fin, och musiken likaså. Kung Fu Panda för att den är kul och jag gillar de kinesiska miljöerna. Sinbad för att den är en mycket bra äventyrs film som delvis utspelas till havs. Den har även fin animation stil, och rätt så intressanta karaktärer.  På Andra Sidan Häcken, för att den är rolig, och underhållande.


gstone

Jag köpte på andra sidan häcken i dag på en secend hand butik. Pengarna går till välgörenhet tror jag.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har en fråga om Vägen till El Dorado och det här verkade som den bästa tråden att ställa den.


Spelade Fredde Granberg och Peter Settman i sin dialog tillsammans i den svenska dubbningen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2019 kl. 23:10:32
Spelade Fredde Granberg och Peter Settman i sin dialog tillsammans i den svenska dubbningen ?
Med största säkerhet, nej. Det har nästan aldrig förekommit att flera skådespelare varit tillsammans i studion vid dubbningstillfället, utan nästan alltid befinner sig skådespelarna ensamma i studion och spelar in sina repliker en person i taget.

Såvitt jag kunnat utröna verkar det i stort sett bara vara vid Fragglarna då man spelat in flera personer samtidigt, då den dubbningen gjordes med samtliga skådespelare i studion samtidigt. Jag gissar att det är därför som inlevelsen blev så ovanligt bra i det fallet (plus inga kontinuitetsproblem), men samtidigt tar det nog alldeles för lång tid för att man ska ämna till det i modern tid...

Men det lär väl bara vara Fredde och Peter som med 100-procentig säkerhet kan svara på frågan.

Elios

Så att då kan varje skådespelare spela in var för sig och sen då kan dubbningsteamet klippa ihop hela dubbningen till filmen.  8) :o

Elios

Jag tycker för övrigt att Sinbad-Legenden om de sju haven är bäst och är antagligen den enda här som tycker det men jag gillar även Shrek och Hajar som Hajar etc.  ;D

E

#9
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 juni 2019 kl. 03:07:19
Med största säkerhet, nej. Det har nästan aldrig förekommit att flera skådespelare varit tillsammans i studion vid dubbningstillfället, utan nästan alltid befinner sig skådespelarna ensamma i studion och spelar in sina repliker en person i taget.

Såvitt jag kunnat utröna verkar det i stort sett bara vara vid Fragglarna då man spelat in flera personer samtidigt, då den dubbningen gjordes med samtliga skådespelare i studion samtidigt. Jag gissar att det är därför som inlevelsen blev så ovanligt bra i det fallet (plus inga kontinuitetsproblem), men samtidigt tar det nog alldeles för lång tid för att man ska ämna till det i modern tid...

Men det lär väl bara vara Fredde och Peter som med 100-procentig säkerhet kan svara på frågan.
Förlåt om jag går off-topic nu men när Bamse och Tjuvstaden hade premiär såg jag ett nyhetsklipp om filmen och där visade dom att Peter Haber och Magnus Härenstam (som dubbade Bamse respektive Reinard Räv) spelade in några repliker tillsammans

Adam Larsson

Jag skulle säga att  Prinsen av Egypten är den bästa Dreamworks filmen den är så fint animerad och har en bra story

Simon Axelsson

Kanske lite gammalt ämne nu, men jag har på senare tid sett om ett flertal av Dreamworks animerade filmer och några jag aldrig tidigare sett (Wallace & Gromit - Varulvskaninens Förbannelse, Flykten från Hönsgården.

Det finns tre stycken jag aldrig sett än idag och dessutom inte har särskilt stor lust att se, de är Spirit - Hästen från Vildmarken, Antz samt Josef - Drömmarnas Konung. Skulle ni rekommendera att jag tittar på dem med nu när jag väl arbetar mig igenom Dreamworks filmer?

Förresten, borde inte omröstningen uppdateras? Förskräckliga Snömannen saknas, Trolls 2 - Världsturnén släpps i höst och dessutom planeras ju Croodarna 2 att släppas vid slutet av året om den nu inte försenas, så en uppdatering av omröstningen hade nog passat rätt bra innan årets slut.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Adam Larsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 maj 2020 kl. 22:05:33
Kanske lite gammalt ämne nu, men jag har på senare tid sett om ett flertal av Dreamworks animerade filmer och några jag aldrig tidigare sett (Wallace & Gromit - Varulvskaninens Förbannelse, Flykten från Hönsgården.
Dock så är ju inte det Dreamworks filmer de är väl bara distributörer för de filmerna
Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 maj 2020 kl. 22:05:33
Det finns tre stycken jag aldrig sett än idag och dessutom inte har särskilt stor lust att se, de är Spirit - Hästen från Vildmarken, Antz samt Josef - Drömmarnas Konung. Skulle ni rekommendera att jag tittar på dem med nu när jag väl arbetar mig igenom Dreamworks filmer?


Josef - Drömmarnas Konung är faktiskt hyfsat bra

Simon Axelsson

Citat från: Adam Larsson skrivet 21 maj 2020 kl. 22:10:47
Dock så är ju inte det Dreamworks filmer de är väl bara distributörer för de filmerna

Varenda rangordning av Dreamworks filmer jag hittat inkluderar dem, så jag gör det detsamma


Citat från: Adam Larsson skrivet 21 maj 2020 kl. 22:10:47
Josef - Drömmarnas Konung är faktiskt hyfsat bra

Jag har inte hört mycket gott om den
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

#14
Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 maj 2020 kl. 22:05:33
Förresten, borde inte omröstningen uppdateras? Förskräckliga Snömannen saknas, Trolls 2 - Världsturnén släpps i höst och dessutom planeras ju Croodarna 2 att släppas vid slutet av året om den nu inte försenas, så en uppdatering av omröstningen hade nog passat rätt bra innan årets slut.
Jag har uppdaterat nu ;)

Passade också på att skriva release-året på alla