Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Konstiga dialoger i filmer

Startat av Disneyfantasten, 24 januari 2023 kl. 22:39:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Människans rumpa kallas också för skinkor eftersom att de är två så det är inte alls något konstigt allt behöver inte alltid vara bokstavligt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 januari 2023 kl. 23:45:20Människans rumpa kallas också för skinkor eftersom att de är två så det är inte alls något konstigt allt behöver inte alltid vara bokstavligt.

Fast när jag tänker på skinka så tolkar jag det hela tiden som det man äter som kommer från grisar som äter som man antingen har som pålägg på en smörgås eller som man har på julen med senap på, vilket gör att det blir helt fel avsikt...

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 28 januari 2023 kl. 13:20:07Som jag sade; "Vuxen" betyder inte nödvändigtvis könsmogen/en viss ålder.

Fast när jag tänker på vuxen så tolkar jag det automatiskt utseendemässigt och sett på rösten, vilket gör att det blir helt fel avsikt...

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 26 januari 2023 kl. 02:08:00Men för att säga det rätt så var detta nog för att Chesire Katten skulle irritera arslet av Alice.

Det där tycker jag inte var vidare fint sagt, "arslet" är ett fult ord, och som prinsess/hjältinna-nörd så vill jag här hoppa in och försvara dem, man ska aldrig tala om dem på det där sättet, där går min gräns.

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2023 kl. 23:57:49Fast när jag tänker ...

Bara för att du tolkar det på ett visst sätt gör det inte fel eller konstigt. Vi förklarar till och med vad som menas med meningarna i filmerna, men det hjälper ju inte om du bara kontrar med "fast JAG tycker...".

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 januari 2023 kl. 00:15:24Det där tycker jag inte var vidare fint sagt, "arslet" är ett fult ord, och som prinsess/hjältinna-nörd så vill jag här hoppa in och försvara dem, man ska aldrig tala om dem på det där sättet, där går min gräns.

Det är ju sant dock - Allting i "Alice i Underlandet" är ju från hennes fantasi och irriterar henne något vansinnigt, det är meningen ;)

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2023 kl. 23:39:13Då undrar ni kanske vad felet är: jo, skinka är ju något som kommer från griskött,
... Men skinka är också synonymt med rumpa. Till och med på gris, det är ju grisrumpa som är skinkan man äter.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2023 kl. 23:58:48Fast när jag tänker på vuxen så tolkar jag det automatiskt utseendemässigt och sett på rösten, vilket gör att det blir helt fel avsikt...
I normala fall, ja - men särskilt vid uttrycket "När ska du bli vuxen?" (och liknande) syftar det nästan aldrig på en fysisk ålder utan på att någon beter sig omoget och/eller barnsligt. Det är trots allt ett vanligt förekommande uttryck, som nästan aldrig ska tolkas bokstavligt.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 29 januari 2023 kl. 00:32:52Bara för att du tolkar det på ett visst sätt gör det inte fel eller konstigt. Vi förklarar till och med vad som menas med meningarna i filmerna, men det hjälper ju inte om du bara kontrar med "fast JAG tycker...".

Va!? Får man inte förklara sin sida av saken!? (vilket var precis vad jag gjorde)

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 29 januari 2023 kl. 00:33:40Det är ju sant dock - Allting i "Alice i Underlandet" är ju från hennes fantasi och irriterar henne något vansinnigt, det är meningen ;)

Det stämmer dock.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 januari 2023 kl. 09:14:23Va!? Får man inte förklara sin sida av saken!? (vilket var precis vad jag gjorde)
Jo du får förklara, men vi förklarar ju också varför det inte är konstigt...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 januari 2023 kl. 09:16:37Det stämmer dock.
Tycker mer det känns som hennes dröm men visst så blir det ju en dröm från hennes fantasi. 

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 januari 2023 kl. 00:15:24Det där tycker jag inte var vidare fint sagt, "arslet" är ett fult ord, och som prinsess/hjältinna-nörd så vill jag här hoppa in och försvara dem, man ska aldrig tala om dem på det där sättet, där går min gräns.
Man behöver inte tolka saker och ting bokstavligt talat. Jag säger själv så om mig själv ibland. Inte samma sak kanske men det jag menar är att katten vill gå Alice på nerverna tills hon i princip flippar ur! Låter det bättre? ^^

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 januari 2023 kl. 13:19:14Man behöver inte tolka saker och ting bokstavligt talat. Jag säger själv så om mig själv ibland. Inte samma sak kanske men det jag menar är att katten vill gå Alice på nerverna tills hon i princip flippar ur! Låter det bättre? ^^

Det lät mycket bättre, det är i princip det hon gör, hon blir förvirrad av allt konstigt hon stöter på.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 januari 2023 kl. 19:16:34Det lät mycket bättre, det är i princip det hon gör, hon blir förvirrad av allt konstigt hon stöter på.
Vet dock inte hur mycket tålamod hon hade men en del vet jag ju börjar kasta saxar eller så när man gör något sånt mot en och flippar ut totalt.  ??? ::)