Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2023 kl. 20:21:57Musikern Questlove ska regissera live action Aristocats :D

https://variety.com/2023/film/news/aristocats-remake-disney-questlove-1235565554/

Vilka hoppas ni spelar rollerna ?
Om den dubbas hoppas jag att Christian Hedlund spelar Onkel Waldo och Linn Ehrner en av gässen. :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 27 mars 2023 kl. 22:45:11Om den dubbas hoppas jag att Christian Hedlund spelar Onkel Waldo och Linn Ehrner en av gässen. :D

De t.o.m. nämnde det själv i en av deras videor.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2023 kl. 20:21:57Musikern Questlove ska regissera live action Aristocats :D

https://variety.com/2023/film/news/aristocats-remake-disney-questlove-1235565554/

Vilka hoppas ni spelar rollerna ?

Hoppas den inte blir lika dålig som Pinocchio iallafall.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2023 kl. 08:22:32Hoppas den inte blir lika dålig som Pinocchio iallafall.
Har du sett Pinocchio än i sin helhet? Det har tyvärr inte jag, men av det lilla jag har sett tycker jag inte att den verkar så dålig...

Och det är ju i alla fall inte någon scen-för-scen-remake, utan det finns ju åtminstone en del avvikelser och utökningar från 1940 års klassiker.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 mars 2023 kl. 09:10:49Har du sett Pinocchio än i sin helhet? Det har tyvärr inte jag, men av det lilla jag har sett tycker jag inte att den verkar så dålig...

Och det är ju i alla fall inte någon scen-för-scen-remake, utan det finns ju åtminstone en del avvikelser och utökningar från 1940 års klassiker.
Jag har ännu inte sett den, men har läst lite om den och sett recensioner av den och tycker den verkar förskräcklig (rentav absolut värst utav alla Disneys spelfilms-nyfilmatiseringar någonsin), plus att den också mottagits av negativa recensioner och även belönats med Razzy Awards.

Jo, du har rätt i att den inte är en scen-för-scen remake (som Lejonkungen, som inte ens har en minsta lilla gnutta verklig miljö utan består bara av fotorealistisk datoranimation, jag misstänker att Bambi lär bli detsamma), men storyn och adderingarna i remaken känns totalt poänglös och även karaktärerna är så himla platta och tunna (möjligtvis med undantag för Fabiana och Sabina), karaktärsdesignerna är också rätt så fula, speciellt fiskmåsen Sofia, och innehåller rekordmånga klichéer.

Men jag kommer att se filmen så småningom iallafall, det är det viktigaste man bör tänka på om man ska kunna ge sitt eget omdöme.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2023 kl. 10:12:46Jag har ännu inte sett den, men har läst lite om den och sett recensioner av den och tycker den verkar förskräcklig (rentav absolut värst utav alla Disneys spelfilms-nyfilmatiseringar någonsin), plus att den också mottagits av negativa recensioner och även belönats med Razzy Awards.

Jo, du har rätt i att den inte är en scen-för-scen remake (som Lejonkungen, som inte ens har en minsta lilla gnutta verklig miljö utan består bara av fotorealistisk datoranimation, jag misstänker att Bambi lär bli detsamma), men storyn och adderingarna i remaken känns totalt poänglös och även karaktärerna är så himla platta och tunna (möjligtvis med undantag för Fabiana och Sabina), karaktärsdesignerna är också rätt så fula, speciellt fiskmåsen Sofia, och innehåller rekordmånga klichéer.

Men jag kommer att se filmen så småningom iallafall, det är det viktigaste man bör tänka på om man ska kunna ge sitt eget omdöme.
Har du sett Guillermo Del Toros Pinnpchip då?! ^^

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 28 mars 2023 kl. 10:30:25Har du sett Guillermo Del Toros Pinnpchip då?! ^^
Det har jag inte, men har hört att den ska ha mottagits av bättre kritik, så jag kanske ger den en chans också.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2023 kl. 10:36:40Det har jag inte, men har hört att den ska ha mottagits av bättre kritik, så jag kanske ger den en chans också.
Kul. Gör som så att se kanske Disneys remake först och sen Guillermo Del Toros version efter varann samtidigt och jämför. För det hade jag tänkt göra iallafall.  ;D ;D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Maia Kealoha kommer att spela Lilo.

Hon aldrig varit i en film förut.

Dock har hon vunnit flera Little Miss Kona Coffee tävlingar.

Vilket jag antar är någon slags skönhets tävling för barn.

Just nu titar dom efter någon att spela Mertle.

https://knightedgemedia.com/2023/03/maia-kealoha-cast-as-lilo-in-disneys-lilo-stitch/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det kommer tydligen en Live-action version av Janne Långben the movie

Pedro Pascal  ska spela Långben, Tom Holland Max och Roxanne blir spelade av Zendaya :D

Den har faktiskt redan filmats ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 april 2023 kl. 20:36:58Det kommer tydligen en Live-action version av Janne Långben the movie

Pedro Pascal  ska spela Långben, Tom Holland Max och Roxanne blir spelade av Zendaya :D

Den har faktiskt redan filmats ! ;D
Det som är en tankeställare är att det här faktiskt skulle kunna hända.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 april 2023 kl. 20:36:58Det kommer tydligen en Live-action version av Janne Långben the movie

Pedro Pascal  ska spela Långben, Tom Holland Max och Roxanne blir spelade av Zendaya :D

Den har faktiskt redan filmats ! ;D

Detta måste vara ett april-skämt.