Hej!
Ledsen om jag är i fel tråd och ställer frågor. Men jag är i 40 årsåldern och har avverkat det mesta jag kommit över i Scooby Doo väg. Barnen och jag älskar det. Vi älskar både filmer och olika fristående avsnitt etc.
Finns det ngn samlad förteckning över detta. Har en massa olika dvd:er och en del nedladdat material som jag inte hittat på skiva.
Jag har delat upp ditt inlägg, och har svarat på frågan om kassettbanden i en ny tråd på off-topic-tavlan.
Vad gäller TV-serierna med
Scooby-Doo ligger det till så här:
Scooby-Doo - Where Are You? (1969 - 1970):
Hela serien har släppts på DVD i Sverige i en box per säsong (säsong 1 med bibehållen originaldubb från TV3, och säsong 2 nydubbad).
The New Scooby-Doo Movies (1972 - 1974):
5 blandade avsnitt har släppts på diverse DVD-utgåvor i Sverige (
Scooby-Doo möter Harlem Globetrotters,
Scooby-Doo möter Batman &
Scooby-Doo and the Pirates). 15 av de 24 avsnitten har släppts på DVD i USA - resterande avsnitt har inte kunnat släppas någonstans i världen på grund av rättighetsproblem med rättighetsinnehavarna av de påhittade eller verkliga gästartister som medverkar i resterande avsnitt (Sonny & Cher, Josie and the Pussycats, etc). Samma box var tydligen planerad att släppas i Sverige 2004 - 2005, men har fortfarande inte kommit ut; utan har istället bara sänts på Cartoon Network och Boomerang.
Jag har 13 av de 15 avsnitten inspelade med svenskt tal, plus ytterligare två ej DVD-släppta avsnitt på gamla VHS-utgåvor.
The Scooby-Doo Show (1976 - 1978) (gruppnamn på tre olika blockserier i USA som för syndikation och utlandsreleaser styckats upp och döpts om till
The Scooby-Doo Show):
Aldrig släppt på DVD i Sverige, annat än ett fåtal avsnitt på DVD:n
Scooby-Doo! 13 Spöklika berättelser jorden runt. Säsong 1 och 3 har släppts på DVD i USA - säsong 1 under titeln
The Scooby-Doo/Dynomutt Hour - The Complete First Season och säsong 3 under titeln
Scooby-Doo - Where Are You? The Complete Third Season (då de första 9 avsnitten av säsong 3 ursprungligen sändes med
Scooby-Doo - Where Are You-vinjett i USA). Säsong 2 har inte släppts någonstans i världen, men finns att köpa i nedladdningsbar form i USA från bl.a. iTunes och Amazon.
Jag har 35 av de 40 avsnitten inspelat med Media Dubbs/TV3s dubbning och 28 avsnitt med Sun Studios omdubb.
Scooby & Scrappy-Doo (1979) (halvtimmesserien där hela Mysteriegänget medverkar):
Aldrig släppt på DVD i sin helhet någonstans i världen, men hela serien har släppts i nedladdningsbar form i USA hos bl.a. iTunes och Amazon.
Jag har alla avsnitt utom ett med TV3s dubbning från 1998, plus de avsnitt som har släppts på VHS med äldre dubbningar.
Scooby & Scrappy-Doo (1980 - 1981) (serien med sammansatta 7-minutersavsnitt där bara Scooby, Scrappy och Shaggy medverkar):
Aldrig släppt på DVD i sin helhet någonstans i världen, men hela serien har släppts i nedladdningsbar form i USA hos bl.a. iTunes och Amazon.
Jag har inspelat 8 blandade avsnitt av serien från Cartoon Network, med Media Dubbs dubbning.
Scooby, Scrappy & Yabba-Doo (1982) (ibland klassas som säsong 3 av
Scooby & Scrappy-Doo):
Aldrig släppt på VHS eller DVD någonstans i världen, men hela serien har släppts i nedladdningsbar form i USA hos bl.a. iTunes och Amazon.
Jag har inspelat 7 av de 13 avsnitten från Cartoon Network (varav två dubbats av Eurotroll och resten av Sun Studio), plus ett avsnitt från TV3 (av Mediadubb International).
The New Scooby and Scrappy-Doo Show (1983):
Aldrig släppt på VHS eller DVD någonstans i världen, men hela serien har släppts i nedladdningsbar form i USA hos bl.a. iTunes och Amazon.
Jag har inspelat alla avsnitt av serien från TV3 med svenskt tal. Den här serien har mig veterligen bara sänts i Sverige på TV3 1995 - aldrig på någon annan kanal eller någon reprisvisning.
The New Scooby-Doo Mysteries (1984):
Aldrig släppt på VHS eller DVD någonstans i världen; ej heller i nedladdningsbar form.
Jag har inspelat 10 av de 13 avsnitten med svenskt tal.
The 13 Ghosts of Scooby-Doo (1985):
Aldrig släppt på DVD i Sverige, men hela serien har släppts på DVD i USA som enda land i världen.
Jag har alla avsnitt inspelade från TV med svenskt tal.