Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bananer i Pjyamas.

Startat av TonyTonka, 20 juli 2008 kl. 21:54:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Någon som vet något mer om den första dubbningen som visades på Filmnet?

Erika

#16
Har bara sett ett avsnitt med FilmNet-dubben för 15 år sedan, det var en kvinna som gjorde alla röster. Tyvärr kände jag inte igen rösten. :(

Daniel Hofverberg

#17
Citat från: Erika skrivet 18 februari 2022 kl. 21:12:44
Har bara ett avsnitt med FilmNet-dubben för 15 år sedan, det var en kvinna som gjorde alla röster. Tyvärr kände jag inte igen rösten. :(
Och ledmotivet är odubbat på engelska.

Jag vet tyvärr inte heller vem som gjorde den enda rösten, men såvitt jag kan avgöra är det samma skådis som också gjorde alla röster i Det var en gång en hamster som sändes på FilmNet under ungefär samma tidsperiod.

Inte heller vet jag vilken dubbningsstudio som gjorde dubben, men antingen FilmNet själva och/eller Eurotroll känns väl som en rimlig gissning, i och med att Eurotroll på den tiden höll till i FilmNets lokaler (de första åren företaget fanns hyrde de in sig i FilmNets TV-studio och spelade in därifrån).

TonyTonka

Citat från: Erika skrivet 18 februari 2022 kl. 21:12:44
Har bara ett avsnitt med FilmNet-dubben för 15 år sedan, det var en kvinna som gjorde alla röster. Tyvärr kände jag inte igen rösten. :(

Var det riktig dubbning eller lektordubbning? Fick av okänd anledning intrycket att det var en lektordubbning.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 19 februari 2022 kl. 00:11:55
Var det riktig dubbning eller lektordubbning? Fick av okänd anledning intrycket att det var en lektordubbning.  ???
Både Bananer i pyjamas och Det var en gång en hamster hade "riktiga" dubbningar; inget originalljud i bakgrunden.

Det var professionellt gjorda dubbningar med (såvitt jag kan bedöma) bra översättning, bara det att det bara var en skådespelerska som gjorde alla roller och som försökte att förställa rösten så gott hon kunde.

TonyTonka

Någon som förresten vet hur många avsnitt av gamla Bananer i Pyjamas som dubbades? Jag har själv kommit fram till att i alla fall de första 200 avsnitten (alltså de som i ursprungslandet sändes mellan 1992-1996) har dubbats, men vet någon om de avsnitt som gjordes 1999-2001 har dubbats?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2022 kl. 09:04:02
Någon som förresten vet hur många avsnitt av gamla Bananer i Pyjamas som dubbades? Jag har själv kommit fram till att i alla fall de första 200 avsnitten (alltså de som i ursprungslandet sändes mellan 1992-1996) har dubbats, men vet någon om de avsnitt som gjordes 1999-2001 har dubbats?  ???
Jag är inte så insatt i Bananer i pyjamas, men det finns väl två dubbningsomgångar för berättarrösten byts ju ut...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 februari 2022 kl. 09:25:14
Jag är inte så insatt i Bananer i pyjamas, men det finns väl två dubbningsomgångar för berättarrösten byts ju ut...

Om det nu skulle göras en ytterligare reboot på denna serie så hade Angelika Prick varit perfekt som introsångare.

MOA

Vet nån vilka som gör alla röster i de nya programmet?
(Fast de e int så nytt längre,nu e de 10 år gammalt)

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 23 februari 2022 kl. 13:46:09
Vet nån vilka som gör alla röster i de nya programmet?
(Fast de e int så nytt längre,nu e de 10 år gammalt)

Det jag vet är att Dick Eriksson och Jakob Stadell är bananera och att Joakim Jennefors fortfarande är rösten till Herr Mus. Har även hört att Mikaela Tidermark ska vara rösten till Amy, men jag vet inte om det stämmer.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D