Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 12 juli 2024 kl. 23:24:52Är verkligen dekadens något negativet ?

Om ett land / rike har fallet i dekadens  är det ibte ett tecken på att det går bra för dom ?
Dekadens betyder förfall, så ja, det är negativt, och nej, det är inte ett tecken på att det går bra.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 juli 2024 kl. 23:30:49Dekadens betyder förfall, så ja, det är negativt, och nej, det är inte ett tecken på att det går bra.
Tal för dig själv 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Historielektions Soveren

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2024 kl. 00:22:39Tal för dig själv
Så du tycker det är positivt att saker förfaller? Förstår inte riktigt hur du tänker där ???
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

gstone

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 13 juli 2024 kl. 00:28:08Så du tycker det är positivt att saker förfaller? Förstår inte riktigt hur du tänker där ???
Måste du säga emot mig ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Historielektions Soveren

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2024 kl. 00:30:08Måste du säga emot mig ?
Jag säger väl inte emot någon jag bara undrar du har ju uppenbarligen ett annat perspektiv.
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

moviefan

Har frågor angående svenska texten till Jag viker mig aldrig från Aladdin 2019. Vad menas med viker mig ?  Och en annan textrad är när jag växer ska ni bäva. Vad betyder ordet bäva ?  

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 13 juli 2024 kl. 06:49:49Har frågor angående svenska texten till Jag viker mig aldrig från Aladdin 2019. Vad menas med viker mig ?  Och en annan textrad är när jag växer ska ni bäva. Vad betyder ordet bäva ? 
Jag viker mig aldrig betyder att hon aldrig alltid ska stå upp för sina åsikter och kan inte tystas. Bäva kan användas som synonym för frukta.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2024 kl. 09:48:25Jag viker mig aldrig betyder att hon aldrig alltid ska stå upp för sina åsikter och kan inte tystas. Bäva kan användas som synonym för frukta.
Originaltiteln är Speechless & handlar om att Jasmine inte låter sig bli tystad av någon.
Fun Fact: Nikki Garcia som sjunger låten på spanska spelade senare Samus Aran i Metroid Dread
AWESOME!!!😍😍

gstone

Har den animerad serien Simsala Grimm gåt i Sverige ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Visste redan att Erkki Murto spelade Kung Koopa & Luigi & fick senare bekräftat att han även spelar Mother Brain. Hör ni likheter i dessa ljudklipp? Svara för att göra Erkki till finska Johan Hedenberg

Will Siv

Vad var Dominique Pålsson Wiklunds första dubb roll ???
- what.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 juli 2024 kl. 17:35:05Visste redan att Erkki Murto spelade Kung Koopa & Luigi & fick senare bekräftat att han även spelar Mother Brain. Hör ni likheter i dessa ljudklipp? Svara för att göra Erkki till finska Johan Hedenberg
Lite grann, faktiskt.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 juli 2024 kl. 23:24:27Lite grann, faktiskt.
Säkert? Behöver höra dom orden från en finsk dubbningsnörd som det finns väldigt ont om här

gstone

Finns Snacka om deckare, alltså (1978) att köpa på DVD i Sverige ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2024 kl. 12:09:40Finns Snacka om deckare, alltså (1978) att köpa på DVD i Sverige ?
Den ingår i denna Blu-ray importutgåvan men det finns tyvärr ingen svenskt text.

https://www.kvarnvideo.se/se/art/peter-falk-4-film-comedy-collection-ej-svensk-text-blu-ray-1.php