Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2024 kl. 13:33:23Bored jag göra en tråd om live action Snövit nu när det finnas en trailer ??? eller några skitstövlar på forumet skrivas tråkiga och negativa saker om jag gör e sådan tråden ?🥺😣

Jag är lite osäker.
Mesta dels på grund av Rachel Zegler va?

Erika

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2024 kl. 13:33:23Bored jag göra en tråd om live action Snövit nu när det finnas en trailer ??? eller några skitstövlar på forumet skrivas tråkiga och negativa saker om jag gör e sådan tråden ?🥺😣

Jag är lite osäker.
Det är bara skriva på, dock vill jag minnas att det redan finns en tråd... Ska se om jag gräva upp den. :)

Spoiler
Personligen är jag dock närmast ointresserad av filmen, men det beror på att amerikanska sagofantasyfilmer inte är lika (enligt mig, alltså) intressanta som t. ex. tjeckiska och tyska av samma slag.
[close]

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 15 augusti 2024 kl. 15:19:01Det är bara skriva på, dock vill jag minnas att det redan finns en tråd... Ska se om jag gräva upp den. :) 
Inte vad jag kan minnas iallafall...

Citat från: Erika skrivet 15 augusti 2024 kl. 15:19:01
Spoiler
amerikanska sagofantasyfilmer inte är lika (enligt mig, alltså) intressanta som t. ex. tjeckiska och tyska av samma slag.
[close]

Ett stort "agree to disagree" på den punkten då.

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 augusti 2024 kl. 15:21:54Inte vad jag kan minnas iallafall...
Det visade sig tråden jag tänkte på var handlar om både den animerade filmen från 1937 och den kommande spelfilmen. Eller rättare sagt, ursprungligen handlade tråden om 1937 års film för att sedan mynna ut till en diskussion om 2025 års film istället.

Gstone kan starta en ny tråd.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 augusti 2024 kl. 15:21:54Inte vad jag kan minnas iallafall...
Ett stort "agree to disagree" på den punkten då.
Det är spelfilmer jag tänker på i första hand. De animerade brukar vara bra eller åtminstone okej.

PatoskyeIII

Jag är lite osäker.
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16993

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 15 augusti 2024 kl. 15:39:10Det visade sig tråden jag tänkte på var handlar om både den animerade filmen från 1937 och den kommande spelfilmen. Eller rättare sagt, ursprungligen handlade tråden om 1937 års film för att sedan mynna ut till en diskussion om 2025 års film istället.

Gstone kan starta en ny tråd.
Det är spelfilmer jag tänker på i första hand. De animerade brukar vara bra eller åtminstone okej.
Okej, då förstår jag.

Just nyinspelningar av Disneys animerade storfilmer kan jag mest tycka är si och så.

Gällande det där med spelfilmer, så älskar jag personligen Wizard of Oz från 1939, såg även Wonka på bio under senaste nyårstiden och tyckte den var väldigt bra.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 augusti 2024 kl. 15:51:05Gällande det där med spelfilmer, så älskar jag personligen Wizard of Oz från 1939, s
prequel till den kommer i november ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Någon som har uppgifter om 1933-års Svenska originaldubbning av Tre Små Grisar? (alltså både röster och personal bakom dubbningen)

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 augusti 2024 kl. 22:23:45Någon som har uppgifter om 1933-års Svenska originaldubbning av Tre Små Grisar? (alltså både röster och personal bakom dubbningen)
Information om dubbningarna från 1933 och 1949 är väldigt knapphändig så pass att det är svårt att veta om den från 1933 faktiskt finns då den 1949 sades visas för första gången med svenskt tal enligt pressmaterialet.

gstone

När jag var liten var det ett tv block som visade Arthur och Krambjörnarna 

Minnes något vad det hette och på vilken kanal det gick ?

Dom verkade fokusera på att visa tamare program för yngre barn.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2024 kl. 00:16:25När jag var liten var det ett tv block som visade Arthur och Krambjörnarna

Minnes något vad det hette och på vilken kanal det gick ?

Dom verkade fokusera på att visa tamare program för yngre barn.
Arthur och Krambjörnarna i samma programblock? Jag tror nog du minns fel för Arthur har ju bara gått på SVT i Sverige medans Krambjörnarna gick i både TV3 och Kanal 5 men inte SVT.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 augusti 2024 kl. 00:41:06Arthur och Krambjörnarna i samma programblock? Jag tror nog du minns fel för Arthur har ju bara gått på SVT i Sverige medans Krambjörnarna gick i både TV3 och Kanal 5 men inte SVT.
Hajat verkligen bra minne  >:(❗️

tror blocket vara på Cartoon Network
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2024 kl. 00:52:17Hajat verkligen bra minne  >:(❗️

tror blocket vara på Cartoon Network
Ditt minne går inte hop när Krambjörnarna och Arthur aldrig har visats på samma kanal plus att ingen av de visats på Cartoon Network.

gstone

Citat från: Adam Larsson skrivet 17 augusti 2024 kl. 01:03:21Ditt minne går inte hop när Krambjörnarna och Arthur aldrig har visats på samma kanal plus att ingen av de visats på Cartoon Network.
Tror du mig inte   :-\ !
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Erika

Jo, gstone minns faktiskt rätt - det sändes faktiskt ett sådant block på Cartoon Network. Kommer heller inte ihåg vad blocket hette, men minns att det sändes omkring 2004-2005.