Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Elios skrivet  9 juni 2023 kl. 16:32:53Vilka har sagt det och får jag fråga vart bor du nånstans!? Om det är i samma höjd som Stockholm så tycker jag inte att det är Norrland iallafall så du vet.
Det är bekanta och släktingar i Småland. Ne många tror Stockholm ligger mitten av Sverige, vilket inte är fallet. Bor längst ner i Dalarna.

Fred

Citat från: Goliat skrivet 10 juni 2023 kl. 12:01:52Det är bekanta och släktingar i Småland. Ne många tror Stockholm ligger mitten av Sverige, vilket inte är fallet. Bor längst ner i Dalarna.
Jag bor också i Småland och ser inte södra Dalarna som Norrland. 

Goliat

Citat från: Fred skrivet 10 juni 2023 kl. 14:54:16Jag bor också i Småland och ser inte södra Dalarna som Norrland.
Sa inte alla i Småland tror det. 😉😉😆🤪

Hade bara en diskussion om dialekter och fick höra att jag hade en bred norrländsk dialekt. Wth lixom, alla här säger jag har småländskt och lite göteborgska så vart lite smått sur, speciellt eftersom de här låter på sitt sätt och olika från ställe till ställe. 

Steffan Rudvall

Jag gillar inte att gnälla egentligen, men om du har covid kom inte till jobbet! Jag vet att det inte längre klassas som en pandemi men det har ju inte slutat smitta för det.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2023 kl. 19:57:01Jag gillar inte att gnälla egentligen, men om du har covid kom inte till jobbet! Jag vet att det inte längre klassas som en pandemi men det har ju inte slutat smitta för det.
Gör folk de på ditt jobb?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 10 juni 2023 kl. 20:00:06Gör folk de på ditt jobb?
Ja det händer, sen så smittar de flera andra och vi som blir kvar får allt arbete på oss.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2023 kl. 20:01:45Ja det händer, sen så smittar de flera andra och vi som blir kvar får allt arbete på oss.
Vilka dumskallar,lärde dom sig int nånting under pandemin?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 10 juni 2023 kl. 20:28:17Vilka dumskallar,lärde dom sig int nånting under pandemin?
Folk tror tydligen att covid inte längre finns och de har väl på något sätt glömt bort pandemiåren...

Historielektions Soveren

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2023 kl. 20:01:45Ja det händer, sen så smittar de flera andra och vi som blir kvar får allt arbete på oss.
Vad är det för jobb du får göra då?
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Steffan Rudvall

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 11 juni 2023 kl. 10:54:09Vad är det för jobb du får göra då?
Jag har vikarierat väldigt mycket den senaste tiden många gånger har jag fått göra arbetsuppgifter som jag egentligen inte bör göra.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juni 2023 kl. 20:24:05Jag har vikarierat väldigt mycket den senaste tiden många gånger har jag fått göra arbetsuppgifter som jag egentligen inte bör göra.
Onödigt arbete va?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 11 juni 2023 kl. 23:31:36Onödigt arbete va?
Inte alls, men det är inte mitt ansvar eller mina arbetsuppgifter egentligen.

gstone

Jag vill gnälla på att Nickelodon och Cartoon Network har utsatta röster >:(

Det är väldigt irriterande ! 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det är dåligt att Disney inte går ut med dom svenska rösterna för Elementärt innan filmen släppes :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag vill gnälla på hur det ibland känns som Disney inte alls bry sig om sina skådspelare :(

Fråga gärna så förklarar jag ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.