Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fråga om Christian Fex

Startat av gstone, 8 mars 2020 kl. 21:13:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Christian Fex( en känd dubbare) skrev på sitt CV att han var nominerad för 1999s Guldmask vilket Sveriges utan tvekan STÖRSTA teater pris för bästa biroll i en musikal för sin roll i Kungen och Jag i Malmö ' Stämmer  detta eller hittar han bara på ?

Och varför visste  jag inte om det tidigare
Jag som både älskar musikaler och VÄLDIGT intresserad av dubbning !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Borde inte denna vara bland tråden Dubbningar och röster?^^

Elios

Jag tycker nog vad jag kan komma på nu iallafall att han är allra bäst som om de Khan i Natt På Muséet 2.  ;D

E

#3
Citat från: Elios skrivet  8 april 2020 kl. 20:52:30
Khan i Natt På Muséet 2.  ;D
Kahmunrah* 😉

Daniel: Den här tråden kanske ska vara vid Dubbningar och Röster

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 april 2020 kl. 07:14:37
Kahmunrah* 😉

Daniel: Den här tråden kanske ska vara vid Dubbningar och Röster

Just det och då kommer tanken direkt på Hank Azaria som spelar han.  ;D

Disneyfantasten

Vilken var Christians första dubbning?

Disneyfantasten

Christian verkar ha flyttat till Malmö redan 24 juni 2020, alltså kan hans senaste dubbning ha varit tilläggsdubbningen av Elena Från Avalor (säsong 2 & 3), jag har ännu ej sett de säsongerna så jag kan inte säga med säkerhet...

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 november 2022 kl. 23:49:27Här är det tidigaste jag kunnat hitta (kan KAN dock ha dubbat tidigare än så, helt omöjligt är det inte);

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/starwars-episod1/

https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=film&itemid=40759
Filmen må vara från 1999 men specialversionen är den som är dubbad och den dubbades på 2010-talet.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 november 2022 kl. 23:52:08Filmen må vara från 1999 men specialversionen är den som är dubbad och den dubbades på 2010-talet.

Vilken var så hans första dubbning?

Disneyfantasten