Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbar du om 2 år?

Startat av Christian Hedlund, 21 oktober 2004 kl. 16:06:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

Citat från: Sailor Storm skrivet 31 oktober 2004 kl. 10:00:49
Fick precis svar från KM-studio om var man ska skicka röstprover. Det är ungefär så långt jag kommit. Då jag för tillfället lider brist på microfon så kan jag inte skicka in något än men hoppas det kan gå inom ett tag i alla fall. Förresten, vad ska ett röstprov bestå av egentligen? Att läsa upp någon saga eller liknande typ?

Läs upp ur en serietidning eller nå't. ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

mumsig melon

#16
Citat från: GaBBe skrivet 29 oktober 2004 kl. 12:27:03
Citat från: mumsig melon skrivet 28 oktober 2004 kl. 20:02:55
Jodå, jag har redan dubbat lite grann. Inte direkt några storroller, men några här och där.
   ;)
och du heter??! :o=)

Susanna Wilhelmsson. Min storebrorsa Johan jobbar på Km-studio. Titta på listorna med alla skådespelare som är med i filmer dubbade på Km så ser du hans namn många av dem.

GaBBe

Citat från: mumsig melon skrivet  1 november 2004 kl. 22:42:45
Citat från: GaBBe skrivet 29 oktober 2004 kl. 12:27:03
Citat från: mumsig melon skrivet 28 oktober 2004 kl. 20:02:55
Jodå, jag har redan dubbat lite grann. Inte direkt några storroller, men några här och där.
   ;)
och du heter??! :o=)

Susanna Wilhelmsson. Min storebrorsa Johan jobbar på Km-studio. Titta på listorna med alla skådespelare som är med i filmer dubbade på Km så ser du hans namn många av dem.
Känner igen hans namn. :)

PAAATE

Citat från: Patrik skrivet 25 oktober 2004 kl. 18:22:01
Talang har jag, tro mig! ;) Angående att P3 skulle vara på väg mot döden, så är jag beredd att hålla med dig, eftersom jag idag fick reda på att det roligaste programmet "Hej domstol" ska läggas ned. Jäklar, vad förbannad jag blev, och är fortfarande! Nu är där inga bra humorprogram kvar, liksom. :( Hoppas bara att "Hej domstol":s ersättare blir lika kul. >:(

Ska bara rätta mig själv. "Hej domstol" ska inte läggas ned, och jag ska praoa där!   ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

mumsig melon

Citat från: GaBBe skrivet  2 november 2004 kl. 01:51:46
Citat från: mumsig melon skrivet  1 november 2004 kl. 22:42:45
Citat från: GaBBe skrivet 29 oktober 2004 kl. 12:27:03
Citat från: mumsig melon skrivet 28 oktober 2004 kl. 20:02:55
Jodå, jag har redan dubbat lite grann. Inte direkt några storroller, men några här och där.
   ;)
och du heter??! :o=)

Susanna Wilhelmsson. Min storebrorsa Johan jobbar på Km-studio. Titta på listorna med alla skådespelare som är med i filmer dubbade på Km så ser du hans namn många av dem.
Känner igen hans namn. :)

Mm... Han har bl.a. varit med i Shrek, Shrek 2, Hitta Nemo (tror jag), Björnbröder, Doug m.fl. :)

Christian Hedlund

Citat från: Patrik skrivet 27 oktober 2004 kl. 20:27:50
Citat från: Christian Hedlund skrivet 26 oktober 2004 kl. 13:11:24
Citat från: Patrik skrivet 25 oktober 2004 kl. 18:22:01
Talang har jag, tro mig! ;) Angående att P3 skulle vara på väg mot döden, så är jag beredd att hålla med dig, eftersom jag idag fick reda på att det roligaste programmet "Hej domstol" ska läggas ned. Jäklar, vad förbannad jag blev, och är fortfarande! Nu är där inga bra humorprogram kvar, liksom. :( Hoppas bara att "Hej domstol":s ersättare blir lika kul. >:(

Det enda som återstår då är att önska dig lycka till! Kom ihåg att kämpa, du kan bli tvungen att trampa på fötter men glöm aldrig att vara ödmjuk.

Trampa fötter=KUL!!!
Ödmjukhet=Otroligt tråkigt!

"Har du testat den nya vodkan, absolut Liseberg? Först går den ner, sen går den upp!"  ;D


Utan ödmjukhet har du ingenting i branschen att göra, enligt mig.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christian Hedlund

Citat från: Patrik skrivet 30 oktober 2004 kl. 21:53:40
Citat från: Christian Hedlund skrivet 23 oktober 2004 kl. 21:23:14
Citat från: Patrik skrivet 23 oktober 2004 kl. 19:40:57
Antagligen inte om två år, men kanske om tio! ;)   Om två år har jag antagligen precis börjat på gymnasiet, så då dubbar jag knappast!
Apropå gymnasiet; vilket program är lämpligast att välja om man vill syssla med radio? Jag tänker bli komiker i P3, och, tja, finns det nå't program där man kan förbereda sig för radio och så'na grejor?

Som representant för den kommersiella, reklamfinansierade radion så föreslår jag att du inte söker dig mot P3 och public service, utna till vår värld. Där har du större chans att utvecklas. Den radio vi sysslar med kommer att se helt annourlunda ut då, när du är färdig och P3 som det ser ut är på väg mot döden.

För det första så krävs det en hel del av dig om du ska bli komiker. Det är dock en annan historia. Men man blir inte komiker på P3, man blir medarbetare och du ska kunna en hel del annat. För att komma in på P3 om du nu vill det så måste du ha en journalistisk utbildnig och kanske gått radioskolan (eftergymnasial) i Piteå eller Kalix.Gymnasiet, ja där spealar det nog ingen roll, du måste bara kunna skriva bra, ha bra ordförråd och kämpa häcken av dig. Jag gick media på gymnasiet med en tung inriktning på ljudet som media. Där lärde jag mig en hel del teknik som är värdefull.

Vill du till den kommesiella radion, vilket jag skulle föreslå om du vill vara "rolig", då ska du gå RadioMedia i Båstad. Det r Sveriges, kanske Europas, främsta radioskola. Här lär du dig allt det som P3 och hela SR skulle behöva lära sig.

Det bästa tipset jag kan ge är att du lär dig läsa mycket hela tiden, lär dig skriva hela tiden och lär dig att vässa arbågarna, samtidigt som du hittar dig själv och skiljer på en humor du har privat och den du har i yrket. Det är svårare än då tror.

Mvh

Christian

Jag har tänkt igenom detta, och bestämt mig för att kanske börja med kommersiell radio, men mitt mål är att så småningom komma till statlig radio, och förhoppningsvis även till tv. ;)

Då kan jag meddela att om du börjar inom den kommersiella så kommer du aldrig att vilja gå tillbaka. De är så stor skillnad!
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christian Hedlund

Citat från: Sailor Storm skrivet 31 oktober 2004 kl. 10:00:49
Fick precis svar från KM-studio om var man ska skicka röstprover. Det är ungefär så långt jag kommit. Då jag för tillfället lider brist på microfon så kan jag inte skicka in något än men hoppas det kan gå inom ett tag i alla fall. Förresten, vad ska ett röstprov bestå av egentligen? Att läsa upp någon saga eller liknande typ?

Jag brukar skicka in olika. En informativ text (tidningsartikel), en reklamtext (typ, baksidan på en schampooflaska) och lite skådespeleri (eget manus, men du kan läsa ur en serietidning t.ex.).

Till KM skickade jag skådespeleri.

Mvh

CH
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christer

Har tyvärr inte tagit mod till mig och gjort nånting. Satsar på min programmerarkarriär just nu.

Christian Hedlund

Citat från: Christer skrivet 18 november 2004 kl. 03:42:22
Har tyvärr inte tagit mod till mig och gjort nånting. Satsar på min programmerarkarriär just nu.
Låter som ett annat lovande karriärsval!

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Citat från: Patrik skrivet 25 oktober 2004 kl. 18:22:01
Talang har jag, tro mig! ;) Angående att P3 skulle vara på väg mot döden, så är jag beredd att hålla med dig, eftersom jag idag fick reda på att det roligaste programmet "Hej domstol" ska läggas ned. Jäklar, vad förbannad jag blev, och är fortfarande! Nu är där inga bra humorprogram kvar, liksom. :( Hoppas bara att "Hej domstol":s ersättare blir lika kul. >:(

En stor fördel för P3, nu i vårtablån, är att satir-programmet Salva, med Stefan Livh (Rally, Riskradion m.m.) och jätteduktige imitatören Jörgen Mörnbäck, återuppstår. Det ersättande programmet P3 Krypto var kul i början, men man tröttnade ganska snabbt, så jag är bara glad för att Salva kommer tillbaka!  ;D

Nu finns det med andra ord tre roliga program i P3; Hej Domstol!, Lantz i P3 och Salva!  :)   Fast ett program som borde återuppstå är Pippirull. Fast tyvärr har alla som jobbade med Pipprull gått åt var sitt håll!  :'(

Olle Palmlöf: Faktum, SVT
Bobbo Krull: Morgonpasset, P3
Natanael Karlsson: Kent Agent och de hemliga ställena, SVT
Mårten Andersson: Har börjat med Stand-up, kan inte säga om han gjorde det innan också.
Kjell Eriksson: Reporter på P5 Radio Stockholm.

Kjell ger igen var faktiskt ett av de bättre inslagen i Pipprull.

Och nu har jag drivit ifrån ämnet rejält! But, that's me!  ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Citat från: Patrik skrivet 23 oktober 2004 kl. 19:40:57
Antagligen inte om två år, men kanske om tio! ;)   Om två år har jag antagligen precis börjat på gymnasiet, så då dubbar jag knappast!
Apropå gymnasiet; vilket program är lämpligast att välja om man vill syssla med radio? Jag tänker bli komiker i P3, och, tja, finns det nå't program där man kan förbereda sig för radio och så'na grejor?

Fats just nu har jag Humorkollektivet Korv som största förebild, så jag kanske kommer göra en del scenframträdanden också. Om ni har tur/otur kommer ni kanske att få se/höra mig både på radio, tv och scenen i framtiden. Om ni däremot har otur/tur så kanske ni hittar mig hemlös på nån trottoar nånstans, vi får helt enkelt vänta och se... ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Hoppsan, nu glömde jag nästan! Givetvis kommer ni få höra mig i tecknad film... Kanske

köp en laserpenna nu, så får ni ett paket glass också, alltihop för bara 247kr.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Carl Barks lover

Citat från: Sailor Storm skrivet 31 oktober 2004 kl. 10:00:49
Fick precis svar från KM-studio om var man ska skicka röstprover. Det är ungefär så långt jag kommit. Då jag för tillfället lider brist på microfon så kan jag inte skicka in något än men hoppas det kan gå inom ett tag i alla fall. Förresten, vad ska ett röstprov bestå av egentligen? Att läsa upp någon saga eller liknande typ?
Va!!! Hur fick du svar av KM, dom skulle ju vara ursvåra att få tag på. :o